..: Aktualitások és cikkek - Německo :..

Nové řazení vlaků DB naleznete na stránkách www.fernbahn.de. K otevření jednotlivých souborů potřebujete program AcrobatReader. Stránky jsou v německém jazyce.

ice3Berlín - Deutsche Bahn AG (DB) přicházejí s cenově výhodnou nabídkou, která má cestujícím zpříjemnit vstup do nového roku 2006. Jedná se o jízdenku Deutschland-Ticket, která bude prodávána pouze od 27. do 29.12.2005 ve všech pobočkách DB Agentur a DB ReiseZentrum. Jízdenka bude platit od 3. do 31.1.2006, a to pouze v úterý, středu a čtvrtek.
Cestující si zakoupí jízdenku během tří prosincových dní za 59€ a jeden z lednových dnů cesty vypíše na jízdenku sám (jízdenka není vázána na konkrétní vlaky DB). Deutschland-Ticket bude prodávána v neomezeném množství, bude platná ve 2. třídě pro 1 osobu a platit bude od 00:01 hod. prvního dne do 03:00 hod. dne následujícího. Pokud zkombinují zákazníci cestu s přepravou v nočních vlacích DB NachtZug či CityNightLine a zaplatí příslušný příplatek, platí tato jízdenka od 00:01 hod. prvního dne až do 10:00 hod. dne následujícího.

Zdroj: Tisková zpráva DB
Foto: Archiv DB

DB 612Německo - Německý Spolkový drážní úřad (EBA) vydal 7.12.2005 povolení k obnovení činnosti naklápěcího systému u motorových jednotek řad DB 611 a 612. Tato vozidla měla od 10.8.2004 povolení k jízdě pouze s vypnutým naklápěním; toto omezení bylo vydáno poté, co byly na nápravách jednotek objeveny trhliny. Nyní bylo povolení k naklápění obnoveno na základě předložené společné bezpečnostní koncepce provozovatelů a výrobců vozidel, která předpokládá pravidelné kontroly a výměny náprav po určitém kilometrickém proběhu jednotek.

Jednotky řady 612 DB mimo jiné zajíždějí na území ČR do Liberce, a od nového GVD budou jezdit až do Tanvaldu.

Zdroj: eurailpress
Doprovodná fotografie Pavel Šturm (paolo3)

München - Od příští neděle budou moci cestující s jízdenkou Bayern-Ticket využívat nejen vlakové regionální spoje ve spolkové zemi Bavorsko, ale také městskou hromadnou dopravu všech svazů včetně autobusových linek mezi Berchtesgadenem a Aschaffenburgem (bude ještě potvrzeno). Díky rozšíření platnosti dojde také ke zdražení, v automatech bude jízdenka stát 25 €, na přepážkách o 2 € více. S jízdenkou Bayern-Ticket může cestovat neomezeně až 5 osob ve všední dny i o sobotách a nedělích, jízdenka platí od 9:00 do 3:00 následujícího dne. Malým bonusem je prodloužená platnost až do zahraničí, či další spolkové země: Kufstein, Salzburg, Ulm.

Zdroj: Lok-report, DB

Nový evropský zabezpečovací systém „European Train Control System“ (ECTS) byl uveden 5. prosince v Německu do komerčního provozu. Německo je první zemí, kde byla zavedena 2. úroveň tohoto systému. Prvním úsekem, kde bylo ETCS použito je Jüterbog – Halle/Leipzig (100 km), prvním vlakem, který projel trať dle běžného jízdního řádu se stalo IC 2519/2158. Pilotní projekt ETCS realizovalo konzorcium firem Alcatel/Siemens se spoluprácí DB. Konzorcium vyvíjelo tuto technologii 6 let. Testování probíhalo od roku 2003 a v témže roce projel na stejné trati první vlak vedený ETCS Level-2 trať rychlostí 200km/h. Německo plánuje pokrýt do roku 2020 4.500 km tratí (tzv. Transevropské koridory). V Evropě je do testování ETCS zahrnuto 6.000 km tratí. Letos by provoz vedený ETCS Level-2 měla zavést i Itálie. Použití ETCS Level-1 v blízké době plánují v Maďarsku, Rakousku, Lucembursku a Španělsku. Prvním přeshraničním projektem bude trať Paris – východní Francie – jižní Německo.

zdroj: Lok-report

Foto: 1) web.utanet.at 2) Alcatel

ice3Berlín - Od 11.12.2005 začnou DB AG prodávat cenově zvýhodněné jízdenky na mistrovství světa ve fotbale, které se bude v příštím roce konat ve Spolkové republice Německo.
Prvním typem jízdenky je Weltmeister-Ticket. Cena jízdenky bude závislá na vzdálenosti. Zpáteční jízdenka ve 2. třídě bude stát 54€ (do 200 km), 74€ (201 - 350 km) nebo 90€ (od 351 km). Při nákupu jízdenek u přepážky nebo telefonicky je cena o 5€ vyšší. Tato jízdenka bude platná od 7.6. do 11.7.2006 pouze ve spojení s odpovídající vstupenkou. Po zaplacení příplatku ji bude možné využít i v nočních vlacích.
Druhou jízdenkou je Weltmeister-Pass. Jedná se o síťovou jízdenku s platností od 7.6. do 11.7.2006 po celém Německu ve všech vlacích regionální i dálkové dopravy. Cena síťové jízdenky, která je nepřenosná a lze na ni uskutečnit libovolné množství jízd, je stanovena ve 2. třídě na 349€, v 1. třídě 549€.

Zdroj: Tisková zpráva DB
Foto: Archiv DB

tgvBerlín - Od pondělí 5.12.2005 je francouzská vysokorychlostní jednotka TGV na testovacích jízdách v Německu. Cílem je získání povolení pro provoz na německé železniční síti do poloviny příštího roku.
V průběhu tohoto týdne budou probíhat zkoušky v okolí Mnichova a na železničních tratích Augsburg - Ulm a Karlsruhe - Freiburg při maximální rychlosti 140 km/h. Od poloviny prosince bude TGV testováno na vysokorychlostní trati Würzburg - Hannover, kdy bude rychlost postupně zvyšována až na maximálních 250 km/h.
Na testovací jízdy je řazena jednotka TGV POS (2 kabiny a 8 vložených vozů). Zkoušek se zúčastní technici SNCF, DB a ALSTOMu.
Podobné zkoušky vykonávala jednotka ICE-3 ve Francii, která jejich technickou část úspěšně dokončila v září 2005.

Zdroj: Tisková zpráva DB
Foto: Archiv DB

Frankfurt nad Mohanem - Dieselové jednotky ICE-TD se možná vrátí opět zpátky do provozu. Podle článku FAZ (Frankfurter Allgemeine Zeitung) by mělo být uvedeno do provozu 19 dříve odstavených jednotek. Tyto jednotky by měly pomoci zvládnout velký nápor fanoušků, který se očekává. Plány nasazení ještě nejsou známé, údajně se s těmito jednotkami počítá jako s posilovými vlaky na nejdůležitější magistrále Hamburg – München.
Z důvodu vysokých provozních nákladů postupně DB upouštěly od těchto vlaků a snažily se nalézt vhodného kupce. V úvahu přicházelo Rakousko a Írán, ovšem nikdy nedošlo k podpisu smlouvy. Na trati mezi Drážďany a Norimberkem byly jednotky ICE-TD nahrazeny přebarvenými regionálními vlaky řady 612.

Zdroj: Bahnnews
Foto: Spiegel

Ilustrační foto - Olympijská lokomotiva ČDMnichov - Společnost DB NachtZug zavede přímé noční spojení v období 10. - 25. 2. 2006, kdy se konají ZOH v italském Turíně. Zvláštní noční vlak pojede z německých měst Karlsruhe, Ulm, Stuttgart a Mnichov přímo do Turína, kam přijede v 10:20 hod. Zpět se souprava vrací v 19:20 hod. V tomto spoji je možné cestovat na slevu SparNight za 29€.

Lůžkový vůz - ilustrační fotoDortmund - Se změnou jízdního řádu se změní i trasa nočního vlaku EuroNight Jan Kiepura, který dosud spojoval Brusel s Varšavou. Nově bude tento vlak spojovat Frankfurt nad Mohanem s Varšavou. Z Frankfurtu bude vlak odjíždět v 17:40 a do Varšavy přijede v 8:51. Zpět se vrací v 17:45 z Varšavy a do Frankfurtu přijíždí v 9:57. Ve vlaku jsou řazeny kvalitní lůžkové vozy (kupé se sprchou), lehátkové vozy i vozy pro sezení. V tomto vlaku platí sleva SparNight v cenové relaci (29 - 59€ podle vozu). Na spoji Jan Kiepura budou řazeny také přímé vozy do Minsku a Moskvy. Jeden z vlaků EN bude také nově spojovat Mnichov s Timisoarou v Rumunsku.

Ilustrační foto

Zdroj : DB Nachtzug

cnlBern - Od 11.12.2005 se mění ceny jízdenek ve spojích CNL a zároveň se rozšiřuje počet provozovaných spojů.

infoNěmecko / Osnabrück - Stovky cestujících německých vlaků zažily dobrodružnou noc. Uvěznila je sněhová vánice. Ve spolkových zemích Dolní Sasko a Severní Porýní-Vestfálsko tak museli lidé strávit noc v nouzových úkrytech.

Koleje zablokovala sněhová bouře a popadané stromy. Tisíce pasažérů uvízly jen V okolí města Osnabrück. Železniční doprava tam byla brzy ráno zcela zastavena.

Zdroj : i Dnes.cz

infoDannenberg / Německo - Jen několik málo krátkých zastávek zvláštního vlaku, přepravujícího speciální kontejnery na vyhořelé jaderné palivo z Francie do Německa, si v pondělí vynutili odpůrci jaderné energetiky na německém území. V pondělí odpoledne vlak bez větších problémů dorazil do dolnosaského Dannenbergu, odkud měly být kontejnery dopraveny posledních 20 kilometrů po silnici do úložiště v Gorlebenu.

Dvanáct kontejnerů Castor absolvovalo od sobotního večera celkem 42hodinovou cestu z francouzského La Hague, kde je vyhořelé palivo z německých jaderných elektráren zpracováváno a poté převáženo k uložení zpět do Německa. Byl to již devátý transport těchto kontejnerů, které tradičně provázejí bouřlivé protesty protiatomových aktivistů.
Přestože bylo jen v Dolním Sasku nasazeno na ochranu transportu kolem 10.000 policistů, podařilo se demonstrantům na několika místech krátce obsadit koleje a vlak zdržet. Policisté však vždy bez větších incidentů demonstranty z kolejí odnesli a cestu vlaku znovu uvolnili.
Již v neděli ještě na území Francie u Nancy házelo několik desítek demonstrantů na koleje dělbuchy a zastavilo tak na čas vlak přepravující do Německa zpracovaný jaderný odpad.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Související zpráva : 20.11.2005 - Ve Francii zastavili demonstranti vlak s jaderným odpadem

hsFrankfurt nad Mohanem - Kvůli vysoké poptávce rozšiřují DB AG nabídku Herbst-Spezial na dalších 200.000 míst ve vlacích dálkové dopravy. Od začátku do poloviny listopadu bylo prodáno již 350.000 těchto zvýhodněných jízdenek, čímž se jejich prodej ve srovnání s loňským rokem zdvojnásobil.
Na Herbst-Spezial lze cestovat do 10.12.2005, jeho prodej končí o 3 dny dříve. Nejvýhodnější je nabídka pro skupiny do 5 osob, kde všichni 4 spolucestující mohou cestovat již od 19€ po celém Německu, 1 osoba platí za jízdenku 29€. Při koupi na přepážce je cena o 5€ vyšší. Kapacita míst je omezena a povinností je cestovat pouze ve vlacích, které jsou vypsány na jízdence a nákup uskutečnit nejméně 3 dny před jízdou. 10.12.2005 končí také sleva Europa-Spezial, která umožňovala spojení německých měst s vybranými metropolemi v cenových relacích, 19, 29 a 39€ (např. Drážďany - Praha od 19€, Berlín - Praha od 29€).

iceBerlín - Na žádost turistů, kteří využívají převážně železniční dopravu, vydají na konci letošního roku Německé dráhy průvodce Vivre 2006, jehož cílem je podpořit dovolenou v Německu. K většímu využívání vlaků by mohly přispět rostoucí ceny benzínu, zácpy na dálnicích a problémy s parkováním. Zvláštní označení v průvodci budou mít všechny hotely, které poskytnou bezplatný transfer od vlakového nádraží k hotelu. Mimo nich se v průvodci objeví 1.000 nejlepších německých hotelů a restaurací, tradiční německé hospody, největší kulturní akce příštího roku, tipy na dovolenou spojenou s wellness a golfem a nejlepší kuchařské školy v celém Německu. Zvláštní kapitola bude věnována nejzajímavějším výletům vlakem, popř. s dojezdem do cílového místa od nejbližšího nádraží autobusem.

« Újabb hírek | 1 ... 29 30 31 32 33 ... 40 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 07:59
nyugszik: 16:04