..: Aktuality a články - Německo :..

Krefeld-Uerdingen - V červnu 2005 byl RENFE AVE předán první vlak typu Velaro-E od společnosti Siemens. Jednotka byla představena 25.7.2005 na tiskové konferenci v dílnách Siemensu v Krefeldu-Uerdingenu. Do provozu by měl být nasazen od ledna 2006, do té doby budou probíhat testovací jízdy. Na rozdíl od jednotky 403 Německých drah (DB) má Velaro-E zvýšenou maximální rychlost a výkon na 350 km/h, resp. 8800 kW, dále nové sběrače a modernější brzdy. Vozy jsou rozdělené do 3 kategorií (Club, Preferente, Turista) a všechny jsou vybaveny novou klimatizací až do teploty 50°C.

Berlin - Z důvodu velké poptávky rozšiřuje DB jednu z nejoblíbenějších nabídek „Sommer-Spezial-Preis“ o dalších 200.000 míst. Od začátku prodeje 12. června bylo prodáno již 860.000 jízdenek. Nabídka končí 15. srpna a poslední den prodeje je 12. srpna 2005. Jízdenky se prodávají v relacích za 29€ a 39€ (v rámci sítě DB) a za 39€ pro cesty do vybraných zahraničních destinací. Zájemci z ČR mohou jízdenky zakoupit přes internet (a nechat si zaslat poštou či vytisknout na vlastní tiskárně) a jedinou podmínkou je mezinárodní embosovaná platební karta či BahnCard. Více na www.bahn.de.

Hannover - S „1“ či „velmi dobře“ z nejméně jednoho přemětu na vysvědčení z roku 2005 smí žáci v pondělí 1. srpna zdarma cestovat ve 4 německých spolkových zemích (Bavorsku, Dolním Sasku, Brémách a Hamburku). Zvláštní nabídka „Belohnungs-Sonderangebot“ platí ve 2.třídě všech regionálních vlaků (vyjma S-Bahn Hamburg) výše uvedených spolkových zemí s neomezeným počtem jízd. Jako doklad platí letošní vysvědčení (originál či kopie), společně s žákovským či občanským průkazem. Na této akci se vedle DB podílejí také další železniční společnosti – Metronom, Eurobahn, NordWestBahn a EVB.

Berlin - Dlouhodobým sporem mezi architektem M. von Gerkanem a německou dráhou o berlínské Hlavní nádraží / Lehterbahnhof se zabývá i zemský soud. Gerkan podal žalobu kvůli sporu o autorská práva vnitřního vybavení nádraží. DB nechala původně zkrátit impozantní hlavní střechu, poté zavěsila na klenutí spodní nádražní haly obložení, místo předem navržených světelných efektů. Gerkanův partner Jürgen Hillmer sdělil již v lednu, že se již nejedná o jimi navrženou střechu. Architekt protestoval i v Úřadu Kancléře proti „hanobení nádraží Lehterbahnhof“ a požadoval zásah kancléře.

SCI Verkehr Německo - SCI Verkehr počítá v následujícím roce s dodávkami přibližně 450 vozů ročně. V popředí stojí dvoupatrové vozy pro příměstskou dopravu a vozy IC. Vedle tradičního německého trhu se počítá s velkým nárůstem nákupu v Itálii. Na Severoamerickém kontinentu se po stagnaci v posledních pěti letech obchod s vozy obět začíná probouzet. Také zde budou na prvním místě dvoupatrové vozy pro příměstskou dopravu.
S 2,5 miliardami € jsou cestovní vozy důležitým segmentem na trhu s železničními vozidly a tvoří více než 10%. Již v období 2000-2004 byly 2/3 všech nových dodaných vozů dvouposchoďové vozy. V malém objemu budou vyráběny vysokorychlostní vozy pro dálkovou přepravu a lehátkové, lůžkové a jídelní vozy. Ve východní Evropě se nadále počítá s modernizacemi stávajících vozů než s objednávkami nových. V příštích letech se také počítá s nástupem malých národních výrobců, vstup asijských tvůrců na světové trhy se nepředpokládá.

Skupina Connex má v plánu na počátku příštího roku provozovat vlaky z Berlína do Hamburku a Kolína nad Rýnem a své vlaky chce nechat stavět také v nádraží Berlin Zoologischer Garten. Doposud DB odpírá udělit Connexu nutná přepravní práva. DB chce přes masivní protesty tuto stanici úplně vyjmout z dálkové přepravy. Toto jednání ovšem odporuje slovům G. Schrödera o uvolňvání přepravní diskriminace na německých železnicích (viz. článek z 12.7. „Gerhard Schöder proti oddělení sítě a provozu DB”). Dceřiná společnost Connexu Nord-OstseeBahn převezme v prosinci provoz na regionální trati Hamburg – Sylt. Ta chce také příští rok zavést spoj z Hamburku do Berlína. Vzhledem k rozhodnutí DB připadají v úvahu stanice Berlin-Friedrichstrasse či Berlin-Ostbahnhof a v krajním případě i Berlin-Lichtenberg, přes kterou dnes již 2 linky přojíždějí.

icehamburgNěmecké dráhy přichází s novou nabídkou výletů po Německu. Jedná se o balíček služeb, který obsahuje dopravu vlakem (běžně ve 2. třídě s BahnCard, ale za příplatky lze zíkat i dopravu v 1. třídě a bez BahnCard), 2 noci ve **** hotelu a některé další služby, jako např. jízdenka MHD v daném městě. Nabídka platí od 30.6.-31.8.2005.

HAMBURG - Pro zájemce z ČR jízdenka v úseku Bad Schandau – Hamburg a zpět ve 2. třídě, ubytování ve **** hotelu Böttcherhof, Hamburg-Card (volná jízdenka MHD, zlevněné vstupy do muzeí). Cena: 155,00 €, za příplatek 10,00 € bez BahnCard, 36,00 € doprava v 1. třídě.

ROSTOCK-WARNEMÜNDE - Pro zájemce z ČR jízdenka v úseku Bad Schandau – Rostock a zpět ve 2. třídě, ubytování v ***** hotelu Radisson SAS Hotel Rostock, Rostock-Card (2-denní jízdenka MHD, zlevněné vstupné na kulturní a zábavní akce). Cena: 155,00 €, za příplatek 10,00 € bez BahnCard, 36,00 € doprava v 1. třídě.

Více zájezdů a informací naleznete na www.bahn.de, nabídky lze rezervovat pouze přes internet.

Berlin - Spolkový kancléř Gerhard Schröder (SPD) odmítl požadavek na oddělení provozu a správy sítě DB ve smyslu privatizace, který vyvstal od opozičních politiků a hospodářských svazů. „Úplné oddělení provozu a sítě není předpoklad pro fungující soutěž“, sdělil Schröder odborovému magazínu „inform“. Poukázal také na to, že předpisy EU byly před nedávnem aplikovány na německé právo. Tím prý byly požadavky na oddělení zadávání tras a stanovování cen přepravy splněny. Současně byl údajně již zlepšen přístup na síť ostatním společnostem a tím se dle Schrödera dosáhlo rozhodujícího snížení diskriminace.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

Hamburg - Hartmut Mehdorn byl podle ankety mezi 1.000 vedoucími různých firem zvolen nejhorším manažerem v Německu. Hodnocení šéfa DB kleslo oproti minulému roku o 0,9 bodu a skončil se známkou 4,3 na 14. místě v hodnocení. „Mehdorn má dlouhodobě černého Petra, kvůli obtížné situaci DB,“ sdělil Manfred Niedner ze společnosti Marketing Corporation, která prováděla anketu. Nejlépe se umístili manažeři Porsche a BMW.

22.6.2005 - 20:26 - Na železnici je „Železná opona“ stále znatelná

Berlin - „Z rozšíření Evropské unie profitují pouze silnice, na železnici stojí stále Železná opona,“ takto ostře se vyjádřil obchodní vedoucí „Alliance pro železnici (ApZ)“ Dirk Flege, u příležitosti prezentace brožury „Bahn frei für Europa,“ která se kriticky vyrovnává s dopravní situací v Evropě. Ve 30. letech urazila parní lokomotiva trasu z Berlína do Vratislavi za 2,5 hodiny, dnešní vlaky potřebují 6 hodin. Tato situace přímo nahrává silniční dopravě a při jejím pokračování je kolaps nevyhnutelný. Evropská unie odsouhlasila poskytnutí velkých investic do železniční dopravy. Na počátku stojí tzv. Transevropské sítě (TEN), neboť dle ApZ jsou dráhy výkonné právě na dlouhých tratích. Posílení přeshraniční přepravy je proto klíčem k přesunutí dopravy na železnici.. Jen dostatečně vysoký rozpočet pro TEN, může působit jako páka pro rychlou realizaci evropských infrastrukturních projektů. S národními prostředky nemohou být tyto plány uskutečněny včas,“ uvedl Heinz Hilbrecht z Generálního ředitelství energie a dopravy komise EU.

FFM / Köln - Německé fotbalové národní mužstvo se minulý čtvrtek (16.6.) po svém utkání s Austrálií přepravovalo vysokorychlostním vlakem ICE3. Rychlostí 300km/h převezl InterCityExpress třetí generace fotbalisty z Frankfurtu nad Mohanem do Kolína nad Rýnem na nádraží Köln-Deutz (s dvacetivteřinovým předstihem). Poslední cesta národního mužstva vlakem se konala před 51 lety po triumfu „hrdinů z Bernu“ po MS 1954.

22.6.2005 - 16:34 - Bulharsko: Siemens dodá dalších 25 jednotek

Varna - V přítomnosti Nikolaje Vasiljeva (ministr pro dopravu a komunikace, současně bulharský premiér) podepsaly ve Varně Siemens Transportation a Bulharské státní dráhy (BDŽ) smlouvu o dodání dalších 25 elektricky poháněných regionálních vlaků typu Desiro classic EMU. Cena zakázky činí 117 mil. €. Dodáno má být 15 třívozových a 10 čtyřvozových jednotek. Vlaky budou předmontovány v dílnách Siemensu v Krefeldu-Uerdingenu a dokončeny v depu BDŽ Varna. Dodávka vlaků má začít v polovině roku 2007 a poslední jednotka má dorazit do Bulharska v polovině roku 2008. Ve třívozových jednotkách je k dispozici 190 míst k sezení a ve čtyřvozových 254 míst k sezení. Elektrické jednotky typu Desiro můžeme dnes vidět např. ve Slovinsku, Řecku či Malajsii. V současnosti jezdí v Bulharsku 2 jednotky Desiro (informovali jsme dříve) mezi Varnou a Sofií.

ice-tFrankfurt nad Mohanem - Rok před začátkem Mistrovství světa ve fotbalu 2006 v Německu připravily Německé dráhy prototyp speciální nabídky. Na nádraží ve Frankfurtu otevřely Welcome Desk, kde se fanoušci dozví informace o vlakových spojeních, o dopravě ke stadionu, o možnostech ubytování a turistických zajímavostech. Během mistrovství v roce 2006 budou tyto Welcome Desk ve všech 12 místech konání této sportovní akce.
Kromě toho vypraví dráhy 29.6.2005 4 zvláštní vlaky ICE a IC, protože zápas skončí nejdříve ve 22:30 hod. Vlaky pojedou do Mnichova, Dortmundu, Lipska a Hannoveru. Zvláštní vlak pojede i o den dřív po zápase o 3. místo, který bude směřován z Lipska do Hannoveru. Pokud mají cestující platnou vstupenku na zápas, získávají automaticky ve vlaku slevu 25% do míst konání Frankfurt nad Mohanem, Hannover, Lipsko, Norimberk a Kolín nad Rýnem a navíc mohou cestovat všemi prostředky MHD zdarma v uvedených dopravních systémech. Během zápasů budou průvodčí prostřednictvím vlakového rozhlasu informovat cestující o aktuálním stavu zápasů.

infoBerlín - Pod tímto titulkem informuje aktuální číslo časopisu Týden (23/2005) o problémech hlavního vlakového nádraží v Berlíně. Před několika týdny pobouřilo obyvatele "západního" Berlína, že na Berlin ZOO nebudou od léta 2006 zastavovat vlaky ICE. Odklon vlaků IC/EC a ICE plánují DB AG i u nádraží Berlin Ostbahnhof. Obě tyto změny postihnou i české cestující. Téměř všechny vlaky vyšší kategorie budou jezdit na dokončované Berlin Hauptbahnhof, které se stane největším železničním uzlem v Evropě. Berlíňané tuto stavbu označují jako "obří kosmická loď v poušti", protože stojí na území nikoho na dohled vládní čtvrti a má špatné napojení na městskou dopravu. Tvrdívalo se, že si politici stavějí nádraží pro sebe, aby byli co nejrychleji v práci. Nyní se říká, že je to kvůli tomu, aby na nové hlavní nádraží vůbec někdo jezdil. Už dlouho platí, že pro západní část Berlína je spádovost na Berlin ZOO, kdo chce na východ, volí Berlin Ostbahnhof. Od roku 2006 se bude jezdit na Berlin Hauptbahnhof - bude to pomalejší, ale modernější...

« Novější zprávy | 1 ... 33 34 35 36 37 ... 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:04