..: Aktuality a články - ČR Moravskoslezský :..

842 Velká nad Veličkou, foto: KuTomFrenštát pod Radhoštěm - V neděli 2. listopadu došlo ve stanici Frenštát pod Radhoštěm na trati 323 k nepříjemné nehodě. Motorový vůz řady 842 objížděl soupravu vlaku Os 3178, jenže v tu chvíli pod ním byla nečekaně podhozena výměna č. 15. Při následné tzv. „vidlicové jízdě“ vůz zablokoval celé zhlaví ve směru na Valašské Meziříčí.

151Šumpersko – Jen den po slavnostním otevření koridorového úseku Zábřeh na Moravě – Červenka a oficiálního spuštění provozu rychlostí až 160 km/h se doprava opět zpomalila. Jen co stavební výluky skončily, ovlivnila provoz krádež napínacích lan traťového vedení v úseku Červenka – Moravičany. Škoda je vyčíslena na 160 tisíc korun a v daném úseku se nyní jezdí rychlostí maximálně 80 km/h. Tyto krádeže nejsou ojedinělé – 11. října došlo ke krádeži v úseku Studénka – Suchdol n. Odrou, dříve také úseku Drahotuše – Lipník nad Bečvou nebo u Nedakonic na Uherskohradišťsku. Ochromeno bylo několikrát i v pražské Nové spojení.

Suchdol nad Odrou, foto: DuhySuchdol nad Odrou - O něco komplikovanější cestu prožili dnes v dopoledních hodinách cestující na severu Moravy. Mohlo za to porouchané zabezpečovací zařízení v Suchdole nad Odrou, kvůli němuž zůstalo několik vlaků uvězněno v blízkých stanicích. Nejvíce postiženým se stal Ex 141 Beskyd, který si s sebou do Žiliny odvezl téměř hodinu zpoždění. Včas nedorazil ani R 831, který odjížděl z Polomi se 43 minutami zpoždění.

Krakov - Tragická srážka vlaku EC 108 Comenius se spadlou mostní konstrukci ve Studénce si bohužel vyžádala i osmou oběť. Stala se jí jedenadvacetiletá žena z Polska, která svým zraněním podlehla minulý pátek v krakovské nemocnici. Informoval o tom polský konzulát. Jedenadvacetiletá studentka krakovské univerzity měla pohřeb dnes odpoledne.

ilustrační foto Payus
přejezd Studénka Studénka - Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost na železničním přejezdu ve Studénce, po kterém výrazně vzrostl provoz po srpnovém zřícení mostu do kolejiště. Po přejezdu nyní jezdí více aut a podle krajských úředníků je nebezpečný. Mluvčí hejtmanství Barbara Odstrčilíková říká, že stálý dohled by měli zajistit strážníci Městské policie Studénka a namátkový dohled či případnou odbornou pomoc poskytne i Policie ČR. Udělení dotace, která by měla být vyčerpána do konce roku 2009, už schválila rada kraje, která předpokládá ukončení stavby mostu v příštím roce.

Ilustrační obrázekPraha - Necelé čtyři týdny po tragické nehodě vlaku EC 108 Comenius v severomoravské Studénce začaly České dráhy vyplácet první částky odškodného cestujícím, zatím však pouze v podobě vrácení jízdného. Mají na něj nárok všichni pasažéři zasaženého spoje, jejichž cesta byla předčasně ukončena poté, co pravidelný spoj z Krakova do Prahy narazil do zřícené mostní konstrukce. Dopravce tak jen na úhradě ceny jízdních dokladů vydal přes 21 tisíc korun; další a mnohem větší výdaje ho ale ještě pořád čekají v souvislosti s odškodným pro pozůstalé sedmi obětí a desítky zraněných. ČD jsou ale připraveny i tyto žádosti ihned řešit. Mimořádné náklady bude dopravce následně požadovat po viníkovi neštěstí, jehož by mělo definitivně určit probíhající vyšetřování.

Ilustrační obrázekMošnov - O záměru přivést koleje k mezinárodnímu letišti Leoše Janáčka jste už možná někteří četli, či slyšeli - informace to není nijak nová. Jelikož se mi však do rukou dostalo oznámení o záměru samotném, které na svých třech stech stránkách podává podrobnější informace, rozhodl jsem se ty nejdůležitejší sepsat a podělit se o ně s vámi. Jedná se totiž o první účelně budovanou „osobní letištní kolej“ u nás, a ač délkou nepříliš zajímavou, půjde o relativně rozsáhlou stavbu. Celý název záměru zní: „Rekonstrukce a zkapacitnění trati Studénka – Mošnov“, a i z pohledu do mapy je tedy více než zřejmé, že se bude týkat trati 325 ze Studénky do Veřovic, konkrétně úseku Studénka – Sedlnice. Počítá se s rekonstrukcí železničního svršku a spodku, a všech traťových staveb tak, aby bylo dosaženo traťové rychlosti 90 km/h a umožněna zábrzdná vzdálenost 700 m. Zároveň bude část trati 325, spolu s nově vybudovanou spojkou do Mošnova, elektrifikována podobným způsobem, jako nedaleká trať 316 (ovšem bez AVV).

Nový Jičín - Policie zadržela dva pracovníky ze stavby silničního nadjezdu ve Studénce, firmy zaměstnance firmy Bögl & Krýsl. Oba jsou podezřelí z obecného ohrožení v souvislosti s páteční tragickou nehodou mezinárodního vlaku EC 108 "Comenius". "Mohu potvrdit, že jsme ve středu večer zadrželi dva muže, kteří jsou podezřelí obecného ohrožení," potvrdila informaci mluvčí novojičínské policie Miroslava Michálková - Šálková.

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 22:00) - Tragédie těžko uvěřitelných rozměrů se stala dnes dopoledne na 2. koridoru v žst. Studénka. Krátce po 10. hodině totiž na přerovském zhlaví dopadla část opravovaného silničního mostu přímo před projíždějící EC 108 Comenius z Krakova do Prahy. Vlak následně vykolejil. Souprava se v tu dobu pohybovala v úseku s traťovou rychlostí 140 km/h. Podle nejnovějších informací bylo z poškozených vozů vyproštěno 5 mrtvých, dva lidé zemřeli následně po převozu do nemocnice. Dalších nejméně 65 lidí bylo zraněno, z toho 13 těžce. Zraněné cestující rozvezli záchranáři do všech okolních nemocnic. Na místě zasahovalo celkem 20 hasičských jednotek a všechny dostupné vozy záchranné služby. Vyproštování osob ze zničené soupravy je v této chvíli dokončeno a probíhá technická obhlídka místa neštěstí. Škoda se předběžně odhaduje na 121 milionů korun, čtyři osobní vozy jsou zcela zničeny.

Ilustrační obrázek Milovníkům půlstoletí starých veteránů z ČKD bohužel hned v začátku utřu slinu, protože nemám na mysli ty „jejich“ šestiválce, nýbrž motorové vozy řady 810. Jejich pohonná jednotka disponuje stejným počtem cylindrů, a ač naležato, a s o něco nižším objemem, jde o stejně populární a nesmrtelný stroj. V tomto díle šotoušova průvodce bych se rád zaměřil na lokální tratě na severu Moravy, kde se „osmsetdesítky“ prohánějí téměř výlučně. Osobně jsou mým nejčastějším cílem, a to hned z několika důvodů – na lokálce si člověk nejlépe zarelaxuje, motoráčky krásně pasují do zdejší krajiny a v neposlední řadě je to jediné osobní vozidlo v běžném provozu, na které jsem schopen reagovat aparátem v dostatečné rychlosti v případě, že se nacházím v režimu Standby…

Ilustrační obrázek Šotoušův průvodce po Česku nám již představil nejznámější a nejfotografovanější fotomísta v České republice, uvedl několik lokalit, které mají své známé promotéry a dnes nás zavede částečně do zahraničí. Jelikož Slovenská republika je nám celkem dobře dostupná a doba, kdy jsme byli jeden stát není tak vzdálená, můžeme i v této galerii nalést mnoho fotografií z této země. Hned několik "nej" se nachází na jediné a důležité spojnici, proto si dnes představíme nejfotografovanější místa Košicko-bohumínské dráhy, jak zní historický název hned tří současných tratí - 320 Bohumín - Čadca, 127 Čadca - Žilina a 180 Žilina - Košice.

Ilustrační obrázek Studénka - Podvečerní bouřková přeháňka zastavila dopravu mezi Studénkou a Jistebníkem. Polámané větve zaterasily jednu ze dvou traťových kolejí a potrhaly trolejové vedení. Mezi poškozenými spoji figurují jak regionální vlaky, tak dálkové spoje EuroCity a SuperCity Pendolino jedoucí mezi Prahou a Ostravou. "Stromy popadaly mezi Studénkou a Jistebníkem. Prořezávají je hasiči. Jakmile skončí, trolejáři začnou opravovat trakční vedení," informoval o situaci mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Rozmary počasí si zatím naštěstí pravděpodobně nevyžádaly žádné škody na životech. "V době události naštěstí úsekem neprojížděly vlaky. Nikomu se nic nestalo," dodal.

23:25 - Srážková oblačnost již opouští naše území a přesouvá se dále na východ; postižené vlaky se již blíží do svých cílových stanic. Během noci tak lze předpokládat zklidnění celé situace, která do značné míry negativně ovlivnila provoz vlaků na Ostravsku a způsobila mnohá zpoždění. Během večera došlo ke změně i v redakčním velínu. Denního redaktora, kolegu Samlepa vystřídal Vítek_V, který Vám během noci podával čerstvé informace. Prozatím tak ukončujeme tuto on-line reportáž. V případě, že by však opět došlo k významnějším potížím, budeme Vás informovat. Děkujeme za pozornost. Redakce ŽelPage.

22:25 - Dle zprávy, kterou přinesl zpravodajský server iDNES.cz museli hasiči ve večerních hodinách nedaleko Mostů u Jablunkova na česko – slovenské hranici odstraňovat strom, který při bouři spadl na trať 320. Jednotky HZS na severomoravsku již zasahovali u více než stovly případů spadaných stromů, či zatopených objektů.

Ilustrační obrázek Ostrava - Již za několik dní bude v Ostravě zahájen 9. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays 2008, organizovaný společnostmi M-Presse (vydavatel magazínu Railvolution a dalších titulů v oboru dopravy), České dráhy a Správa železniční dopravní cesty. Tato výstava si za uplynulé roky získala velkou oblibu odborné i širší veřejnosti a stala se tak jedním z významných bodů v kalendáři nejednoho fanouška železnice. Podle katalogu vystavovatelů se máme i letos na co těšit. Navštívíte-li příští týden areál nedaleko ostravského hlavního nádraží, kromě novinek vystavovatelů určitě narazíte i na členy redakce. ŽelPage bude pochopitelně veletrh sledovat, takže i kdyby vám cesta do Ostravy nevycházela, o nic podstatného nepřijdete.

10.6.2008 - 10:00 - Dvě železniční mimořádnosti na Opavsku

Ilustrační obrázek Opavsko - Hned dvě mimořádné situace narušily v pondělí 9.6.2008 dopravu na Opavsku. Kolem desáté hodiny došlo ke srážce dodávky s motorovým vlakem na nechráněném přejezdu mezi obcemi Otice a Kylešovice. Řidič dodávky se na přejezdu nedostatečně přesvědčil o volnosti tratit a došlo ke srážce s motorovým vozem řady 810. Hodinu předtím na předměstí Opavy došlo ke vznícení lokomotivy na soupravě rychlíku z Olomouce do Opavy. Náhradní souprava vedená lokomotivou 742.366 se zastavila na přejezdu v Opavě-Vávrovicích v důsledku vznícení lokomotivy. Tři jednotky hasičů požár dostaly během chvíle pod kontrolu a nikomu ze čtyřčlenné posádky a čtyřiceti dvou cestujících se nic nestalo. Požár vznikl pravděpodobně v důsledku technické závady na lokomotivě.

zdroj: Hasičský záchranný sbor Severomoravského kraje, Deník

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 ... 20 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:04