..: Aktuality a články - Francie :..

TGV estTGV Est européenne - V červnu příštího roku bude uvedena ve Francii do provozu nová VRT trať TGV Est européenne. Jen pro připomenutí, tato trať bude jako vůbec první ve Francii pojížděna komerční rychlostí 320 km/h. Projekt spojující Paris a východ Francie zahrnuje výstavbu 300 km nové VRT tratě, včetně 3 nových nádraží (zastávek) Champagne-Ardenne, Meuse a Lorraine. Dalším pozitivem je elektrifikace vedlejších tratí napojených na tuto VRT a zahuštení sítě TER, tak aby byly výhodné vazby na TGV. Ačkoliv stavební práce jsou neustále v plném proudu, vedou se již jednání o budoucím jízdním řádu, který začne platit od června 2007. Ten bude znamenat obrovské změny v organizaci nejen místní, ale i dálkové dopravy. Velmi pozitivní dopad bude znát dokonce v místech vzdálených i přes 1000 km od Štrasburgu.

25.2.2006 - 22:36 - Eurotunnel se oddluží a předá věřitelům kontrolu

EurotunnelLondýn - Britsko-francouzská firma Eurotunnel, která provozuje dopravní tunel pod kanálem La Manche, podepsala s věřiteli předběžnou dohodu, která z ní sejme značnou část dlužní zátěže. Kontrola nad firmou ovšem přejde do rukou věřitelů.

Dohodu však bude muset schválit 800.000 francouzských akcionářů firmy. Ti se již v minulosti projevili například tím, že si v roce 2004 vynutili výměnu vedení. Podle dohody by nynějším akcionářům zůstalo méně než 30 procent akcií a svou moc by do značné míry ztratili.
Dohoda navrhuje odepsat téměř polovinu z celkového dluhu devíti miliard eur. Za posledních deset let to bude již třetí změna podmínek splácení dluhu. Firma tento měsíc oznámila, že se již dohodla s věřiteli představujícími přes polovinu dluhu, zbývá jich však ještě více, s nimž se ještě nedohodla.
Firma Eurotunnel byla založena v roce 1987 a její potíže s dluhem souvisely od počátku s vysokými náklady na výstavbu tunelu. Po otevření trasy v roce 1994 se začalo ukazovat, že Eurotunnel nevydělává tolik, aby mohl své dluhy obsluhovat. Podnik se od začátku potýkal s konkurencí trajektů a později nízkonákladové letecké dopravy.

Zdroj : České noviny (ČTK)

19.1.2006 - 16:25 - Eurotunnel vykázal zvýšení tržeb

Paris/AFP - Devíti miliardami € zadlužená společnost Eurotunnel ohlásila lehké zvýšení příjmů. Celkový obrat byl tak navýšen o 0,5% na 793 milionů €. Poplatky za průjezd od dalších společností (např. Eurostar) činily 344 milionů €. Poprvé za poslední tři roky se zvýšil zisk z provozu vlastních vlaků Shuttle-Train o 3,6% na 433 milionů €. Důvodem je vyšší počet přepravených nákladních automobilů.

Zdroj: Bahnnews

2.1.2006 - 12:24 - Sněžení komplikovalo dopravu ve Francii

Paris - Z důvodu mohutného sněžení a zamrznutí trakčního vedení bylo v noci na sobotu nuceno 250 cestujících přespat v nouzové ubytovně. Prefektura v Bourgogne a Franche-Comté vydala zákaz jízd pro autobusy a nákladní automobily, proto se cestující nemohli přepravit ani po silnici. V jízdě pokračovali následující den ráno, mnoho vlaků bylo zpožděno až o několik hodin.

Zdroj: AFP

5.12.2005 - 14:00 - SNCF plánují nové podzemní nádraží v centru Paříže

Paris / AFP - Francouzské státní dráhy plánují, podle deníku Le Figaro, výstavbu nového podzemního nádraží v srdci Paříže. Nádraží pro vysokorychlostní vlaky TGV by se mělo nacházet pod náměstím Republiky a mělo by tak uvolnit ostatní nádraží (Gare du Nord, Gare de Lyon, Gare de Montparnasse). Projekt by měl být v nejbližší době představen správě pařížského regionu (Ile-de-France).

Foto: databáze ŽelPage, zdroj: Bahnnews

20.11.2005 - 23:47 - Ve Francii zastavili demonstranti vlak s jaderným odpadem

BleskovkaNancy / Francie - Několik desítek demonstrantů házelo dělbuchy na koleje u Nancy ve východní Francii. Prostestující tak zastavili vlak přepravující do Německa zpracovaný jaderný odpad. Uvedli to představitelé francouzské železnice SNCF.

Zdroj : Novinky.cz

2.11.2005 - 17:46 - Demonstrace proti výstavbě vysokorychlostní trati

bleskovkaLyon - V pondělí 31.10. a v úterý 1.11.2005 zablokovali demonstranti železniční trať z francouzského Lyonu do italského Turína. Důvodem protestů bylo plánované budování vysokorychlostní trati. Narušena byla i silniční doprava na hlavních silnicích kolem Turína, kde se budou příští rok konat zimní olympijské hry.

27.10.2005 - 12:59 - Nejdelší most pro TGV na východě Francie

TGVPaříž - V pondělí 24.10.2005 byl veřejnosti představen nejdelší most pro vysokorychlostní vlaky TGV v Lotrinsku na východě Francie. Trať se buduje pro spojení mezi Paříží a Stuttgartem. Viadukt přes řeku Moselu měří 1.500 m. Nyní jsou na mostě pokládány koleje.

4.10.2005 - 9:24 - Ve Francii probíhá jednodenní stávka na železnici

BleskovkaFrancie - Ve Francii probíhá jednodenní stávka na železnici a v dalších prostředcích hromadné dopravy. Jela jen polovina ranních vlaků a některé linky pařížského metra stály.

Zdroj : Novinky.cz

2.10.2005 - 9:11 - Stávka železničářů ve Francii

bleskovkaPaříž - Podle aktuálního sdělení budou zaměstnanci SNCF stávkovat od pondělí 3.10.2005 20:00 hod. do středy 5.10.2005 08:00 hod. V důsledku stávky mohou mít vnitrostátní a mezinárodní spoje zpoždění a nebo mohou být odřeknuty bez náhrady.

27.9.2005 - 11:18 - Francouzské dráhy pokračují v modernizaci vozového parku

nullFrancie / Corail Téoz - Francouzské dráhy pokračují v modernizaci vozového parku a s platností od 5.9.2005 jsou na trase Nice - Marseille - Toulouse - Bordeaux zaváděny povinně místenkové vlaky Corail Téoz. Jedná se o významné zvýšení komfortu.

Vozy dostaly úplně nový vnitřní design, zvláště uspořádání vozu a nová sedadla. V 1.třídě je možné vybrat si z několika variant - nalézají se tu mini oddíly pro jednoho, dva, čtyři nebo šest cestujících. Samozřejmostí je více prostoru pro zavazadla, novinkou je nový prostor uprostřed vozu. Dále je každý vlak vybaven barovým vozem, což bylo doposud zvykem pouze v TGV. Cyklisté mají možnost přepravovat svůj stroj za povinný rezervační poplatek 10 EUR. Samotná povinná rezervace místa k sezení stojí paušálně 4 EUR + příslušný tarif.
Nabídka spojů bude v následujících měsících rozšiřována až dosáhne 4.4.2006 cílového stavu 7 spojů denně v každém směru v relaci Bordeaux - Marseille z nichž 2 pojedou až do/z Nice.

13.9.2005 - 15:48 - Rušení francouzských dálkových vlaků Corail

Paris - Již v prosinci roku 2004 začaly SNCF s vyškrtáváním vlaků Corail (mj. na tratích mezi Bordeaux a Nantes, Toulouse, Lyonem a Paříží, stejně tak jako mezi Dax a Tarbes). Podle deníku „Sud-Ouest“ byla ohlášena další rušení od prosince 2005. Ohroženy jsou prakticky všechny „obvyklé“ vlaky na vedlejších a hlavních trasách ve směru Provence a tradiční vlaky „Aubrac“ (Paris – Clermont – Bezieres) a „Cenevol“ (Paris – Clermont – Nimes). Podobně jako v Německu je cílem odstranění bezpříplatkových dálkových vlaků. Ostatní dálkové vlaky budou převedeny na příplatkové nebo s povinnou rezervací, tzv. Corail-Teoz s modernizovanými vozy. Na mnohých nádražích v regionu Midi-Pyrénées leží letáčky železničních odborů, které vyzývají k odporu. Důvodem zavedení příplatků je politický požadavek na vyrovnaný rozpočet SNCF. V současnosti jezdí ve Francii asi 1100 vozů, jejichž průměrný věk činí 25 let. Na rekonstrukci by bylo potřeba 67 milionů € ročně.

6.9.2005 - 14:46 - Hmyz obtěžoval cestující v nočním vlaku z Itálie do Francie

Marseille / AFP - Kvůli hmyzu v nočním vlaku z italského Vintimille do Paříže museli pasažéři přetrpět nucenou přestávku v Marseille. Štěnice, klíšťata a blechy údajně rušily ve spánku několik pasažérů. V Marseille byl vlak do ranních hodin prohledán experty a následně postižený vůz zapečetěn. 80 cestujících se ovšem zdráhalo opět nastoupit do stejného vlaku a raději přestoupili na rychlovlak TGV. Cestujícím byla doporučena dezinfekce zavazadel.

Alstom - SNCF změnily objednávku u firmy Alstom, místo 30 dvousystémových nakonec žádají 30 třísystémových lokomotiv. Původní smlouva na dodávku elektrických lokomotiv PRIMA byla podepsána v roce 1998. Cena zakázky se tak zvýšila na 78 mil. €. Lokomotivy se budou vyrábět v dílnách v Belfortu a dodány by měly být do října 2006. SNCF plánují jejich nasazení na nákladních vlacích do Německa, Lucemburska a Švýcarska.

18.8.2005 - 13:59 - Paříž získá novou rychlodráhu na letiště (Charles de Gaulle)

UIC - Před 4 lety se dohodly společnosti Aéroports de Paris (ADP), Réseau Ferré de France (RFF) a Francouzské státní dráhy (SNCF) na vytvoření a financování studie stavby rychlodráhy na pařížské letiště Charles de Gaulle. 7. března letošního roku byla výstavba odsouhlasena. „CDG Expres“ bude odvážet cestující přímo z letiště bez zastávky, do centra města. Cesta bude trvat 20 minut. Interval bude 15 minut (od 5:00 do 24:00, denně). Výstavba projektu bude stát 630 milionů € a počítá se i s částečným využitím současné infrastruktury. Vlaky by měly končit na nádraží Gare de l´Est, plánuje se i vytvoření spojky na nádraží Gare du Nord.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:03