Hranice na Moravě - Černé dny na českých kolejích pokračují. Po závažných dopravních problémech v Úvalech u Prahy a Českých Budějovicích přicházejí další komplikace - tentokrát nedaleko Hranic na Moravě. Příčinou dnešních problémů je spadlé trakční vedení na trati 280 směrem na Valašské Meziříčí. K závadě došlo přímo nedaleko vlakové stanice. „Vedení strhl okolo 9:30 vlak jedoucí z Púchova do Hranic. Vlaky nyní nemohou jezdit mezi stanicemi Hranice na Moravě město a Hranice na Moravě,“ říká Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD.
Patnáct dní strávených na cestách po Norsku se blíží ke konci. Ani zpáteční cesta českého gumokolu směrem na jih ale nebyla nezajímavá - pravý železniční nadšenec vždy nalezne vhodné příležitosti pro objevování místních zajímavostí, a mezi ty rozhodně patří i trať s rekordním převýšením, vedoucí poblíž největšího norského fjordu. Pátý díl uzavírá příběh neobvyklé dovolené, při niž se hlavním dopravním prostředkem stalo silniční vozidlo, které ovšem umožnilo cestovatelům dostat se blíže k železnici. Závěr cestopisu po dalekém severu bude jistě i cenným zdrojem informací a doporučení pro ty, kdo chtějí Norsko a norský život na kolejích vidět na vlastní oči.
Ostrava - Podle tiskové zprávy, vydané ostravským dopravním podnikem v sobotu, pokračuje vyšetřování tragické nehody dvou tramvají na jednokolejné trati Vřesina - Zátiší, která si v pátek odpoledne vyžádala tři lidské životy a více než tři desítky raněných. Na základě zasedání zvláštní komise k této mimořádné události město i provozovatel městské dopravy vyvodí důsledky a bude usilovat o obnovení bezpečného provozu tramvají ve zmiňovaném úseku. Radnice plánuje rovněž odškodnit účastníky nehody a pozůstalé po obětech.

Bohumín, Ostrava - Pátek jedenáctého dubna se nepochybně zapíše mezi nešťastnější dny kolejové dopravy v ČR. Kromě staminutových zpoždění hned na několika místech se bohužel neobešel ani bez tragických následků. V průběhu několika hodin se tak zaměstnanci dopravců i cestující na českých kolejích setkali s nebývalým množstvím potíží.
Krize na Ostravsku
Kvůli pádu drátů vedení vysokého napětí mezi Bohumínem a Ostravou byla dnes odpoledne zastavena vlaková doprava v tomto frekventovaném úseku trati 270. Přímo v Bohumíně i okolních stanicích uvízlo na deset vlaků; maximální zpoždění dosahují skoro dvou hodin. Tuto nepatrnou událost však zastínil problém mnohem závažnější. V Ostravě se totiž čelně srazily dvě tramvaje na lince číslo 5 ze stanice Vřesinská směrem na Zátiší. Podle aktuálních informací nehodu nepřežili čtyřletý chlapec, devětasedmdesátiletý muž a později v nemocnici osmašedesátiletá žena. Proti jednomu z řidičů již bylo zahájeno trestní stíhání, ale důkazy se stále shromažďují. Desítky těžce i lehce zraněných bylo převezeno do ostravských nemocnic, poslední osobu z tramvají hasiči vyprostili po 21. hodině. Okolí místa nehody je zatím neprodyšně uzavřeno. Redakce ŽelPage tímto vyslovuje upřímnou soustrast pozůstalým všech obětí této tristní záležitosti.
Komplikace u Kolína
Potížím se dnes nevyhnul ani první koridor: výpadek zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Záboří dnes v průběhu páteční dopravní špičky paralyzoval vlakové spoje mezi Prahou a východem republiky. Na přejezdu nedaleko dopravny Kolín zastávka navíc uvízl kamion z Bruntálu, jehož řidič neodhadnul reálnou možnost průjezdu úzkou silnicí. Návěs tak zůstal stát v kolejišti na velmi špatně přístupném místě. Vyproštění kamionu trvalo více než hodinu a půl, což jen dále blokovalo již tak obtížnou dopravní situaci v kolínském uzlu, který navíc v současnosti podstupuje rozsáhlou rekonstrukci.
Den v přehledu
23:00 - Nehoda tramvají u Ostravy si vyžádala třetí oběť. Stala se jí žena, která před malou chvíli zemřela v jedné z nemocnic. O této smutné záležitostí informovala před malou chvílí zpravodajská stanice ČT24.
22:30 - Ostravský dopravní podnik zřídil společně s hasičským záchranným sborem speciální telefonní linku pro příbuzné zraněných a obětí. Její číslo je 974 723 202.
21:15 - Podle Idnesu došlo ke srážce při rychlosti 70 km/h. Policie místo nehody neprodyšně uzavřela.
21:05 - Podle zpravodajského televizního kanálu ČT24 odletěl z místa nehody poslední vrtulník. Všichni zranění jsou tak již v péči lékařů. Záchranné práce by však i tak měly trvat až do zítřejšího rána.
4.4.2008 - 21:01 - Tuto sobotu nevyjede 680.007
Praha - V sobotu 5.4.2008 bude probíhat kontrola jednotky Pendolino 680.007 v rámci pravidelné nezbytné údržby, která tentokrát přesáhne časový rámec jedné noci. Proto bude tuto sobotu nasazena na jeden pár spojů mezi Prahou a Ostravou náhradní souprava standardu EuroCity. Pendolino nepojede na vlaku SC 505 s odjezdem z Prahy-Holešovic ve 13:23, a zpět z Ostravy SC 508 v 17:20.
zdroj: Tisková zpráva ČD
Frýdek-Místek - Dva třináctiletí chlapci položili na trať ve Frýdku-Místku betonovou dlaždici a pozorovali projíždějící vlak, zda vykolejí. K neštěstí ale nedošlo a chlapce na místě zadržela městská policie. Nyní se řeší, co s nimi dál.
Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.
Stanice se nachází na křižovatce tratí č. 320 (Bohumín – Čadca), 321 (Ostrava-Svinov – Český Těšín) a 322 (Frýdek-Místek – Český Těšín). Město Český Těšín se nachází při hranicích s Polskem. Český Těšín od Polska dělí řeka Olše (Olza). Je to moje nejoblíbenější stanice. Město je pěkné, stanice se nachází přibližně v jeho centru. V blízkosti se nachází náměstí, autobusové nádraží a před staniční budovou je stanoviště TAXI.
Opava - Unikát, který nemá v České republice obdoby. I to zaznělo na adresu nově opravené výpravní budovy železniční stanice Opava východ, která byla 21. února slavnostně otevřena. Tak definitivně skončila rekonstrukce, započatá v roce 2004. Výpravní budova Opava východ byla opravována v rámci celkové modernizace, během níž prošlo obnovou kolejiště, nástupiště a trať mezi Opavou a Ostravou.
Zábřeh, Cheb - Radnice v obou jmenovaných městech se rozhodly zbudovat cyklostezky na tělesech zrušených železničních tratí, ovšem bojují s převodem tratí od SŽDC do svého majetku kvůli evropským dotacím na vybudování. Ani jedna z nich nemá dostatek prostředků, zábřežská míní vyřešit problém dlouhodobým pronájmem, zatímco chebská shání zbytek do požadovaných sedmi milionů, protože původně měla platit jen čtyři.
Severní Morava - Silný vítr v noci ze soboty na neděli ochromil provoz na železničním koridoru u Ostravy. Sražené stromy a větve zatarasily koleje a poškodily trolejové vedení. Několik rychlíků uvízlo i s cestujícími na trati, kde nabraly hodinová zpoždění. Jednu kolej se podařilo zprůjezdnit dnes v ranních hodinách. Stromy popadaly mezi druhou a třetí hodinou v noci na hlavní trati mezi Ostravou a Přerovem v úseku Jistebník - Studénka.
Mosty u Jablunkova - Dne 17. listopadu 2007 byl v Mostech u Jablunkova zpřístupněn veřejnosti jeden ze dvou zdejších železničních tunelů. Jednalo se o tunel na 2. traťové koleji trati 320, který byl pro železniční dopravu od tohoto dne uzavřen. Naskytla se tak ojedinělá příležitost projít tunel pěšky a prohlédnout si jej v původní podobě.
Ostrava - Už třetí moderní patrová jednotka řady 471 CityElefant začala jezdit na tratích Moravskoslezského kraje. V pátek 7. prosince byla slavnostně pokřtěna na ostravském hlavním nádraží. Nový přírůstek do flotily ostravských CityElefantů ponese název kraje i jeho logo, čímž naváže na tradici prvních dvou jednotek, pojmenovaných Ostrava a Opava. Zároveň byl slavnostně zahájen provoz na zastávce Ostrava centrum, která se nachází přímo v centru města v blízkosti vyhledávané Stodolní ulice. Do provozu bude jedntka 471.035 zařazena od neděle 9.12., a to i na nových spojích mezi Ostravou a Havířovem, které spojí v rekordním čase 18 minut.
6.12.2007 - 20:39 - V Ostravě-Kunčicích vykolejil Os 3425
Ostrava - Aktualizováno 7.12. 2:00 - Dnes v půl sedmé večer vykolejil v Ostravě-Kunčicích vlak Os 3425. Vlak vykolejil při odjezdu ze stanice. Podle dostupných informací nebyl nikdo zraněn. Drážní inspekce odhadla škodu na maximálně jeden milion korun, přičemž ani provoz nemusel být na trati přerušen, pouze se jezdilo po druhé koleji. Příčina se vyšetřuje.
Zdroj: ceskenoviny.cz, DI. Aktualizace: JTB
Moravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












