Komentáře uživatele "Lapil":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 363.014 | Tedy - já vím, že je tam sešup, ale tady vypadá vysloveně hrůzostrašně :-). | 26.06.23 - 10:16 |
| M 152.0611 | Není to kopeček, je to hromádka: https://mapy.cz/fotografie?q=49%C2%B07%271.765%22N%2C%2016%C2%B021%270.256%22E&source=coor&id=16.350071111111113%2C49.117156944444446&ds=1&sourcep=foto&idp=347583&x=16.3490304&y=49.1184631&z=17. Viz také https://www.turistika.cz/vylety/oslavanska-halda--1/detail | 18.05.23 - 9:48 |
| 809.281-9 | Pravidelně tam kupodivu jezdí tohle: https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-1494. Ale nemám ponětí, jak dlouho vydrží, moc lidí v tom při mé jediné jízdě nebylo. Možná ráno, to jede z Loun s příjezdem do Prahy v 7:37. | 11.05.23 - 12:37 |
| DH 367 | Jo. Taky pochvala za sérii. Díky. | 12.04.23 - 18:01 |
| Generální oprava | Nádhera, ta fotka. Fakt. Ad bagr: podle mě - kde projede vlak, tam projede kamión. Prostorově, samozřejmě. S bagrováním, hutněním apod. budou spíš problémy nezávislé na tom, jestli pracujete ručně nebo s pomocí nějakého peklostroje. Nesmíte podkopat základy a tak. Čili klasické problémy s prací ve stísněných prostorech. Mmch - jak tak koukám na ty pražce, s podložím asi problémy nejsou. | 05.03.23 - 10:04 |
| 813/814-119 + 813/814-122 | Chary má s těmi mosty pravdu i v tom, že je to poměrně běžná úvaha. Jeden z nejslavnějších je viadukt v Dolních Loučkách. Ten je vylepšený o to, že je sice relativně nový a ty kamenné (spíš zděné? Teď nevím.) oblouky jsou tam jako skoro už anachronismus z důvodu nedostatku oceli a tak. Protože stavěno za války a po válce; oblouky byl bedněn - taky unikát - pomocí stavebního lešení, nejvyšší konstrukce tohoto druhu na světě. Skoro až fascinující je taky mnohomost přes několik ramen Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví, dlouhý skoro 3/4 kilometru a obsahující kde co od památkové chráněných oblouků až po moderní konstrukci přes hlavní tok, nahradivší starou nýtovanou příhradovinu. | 20.02.23 - 10:31 |
| 193.293 | Nějak si nedovedu představit, co na téhle soupravě chtějí zkoušet. Snad jedině vliv nového laku :-)? Ptám se vlastně vážně - neví někdo něco? | 02.02.23 - 15:36 |
| 810.223 | Hodně té elegance je dáno tím, že tou dobou byl materiál dražší, než pracovní síla, takže se víc přemýšlelo o materiálové úspornosti návrhu. Proto v tomhle případě ty náběhy nad sloupy: materiál se dává jen tam, kde je potřeba. Podobnou logiku mají třeba ocelové (nejen ocelové) traverzy I a dutinové panely: hrubě zjednodušeno - materiál je potřeba jen nahoře a dole, ten "ošizený" prostředek je tam jen proto, aby to celé drželo pohromadě. Nuselským mostem tou dírou dokonce jezdí metro. | 20.01.23 - 19:25 |
| 431.032 | Mně ten stín možná docela vyhovuje. Vlak je tak trochu na oscětleném pódiu, takže člověka neoslňuje velká světlá plocha v prostředí. | 20.12.22 - 18:20 |
| M 152.0160 + M 131.1443 | Koukám, že tam zmokl nějakej vejlet :-). | 05.10.22 - 17:22 |










