..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Lapil":

  1 2 3 4 5 ... 92      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
363.014Tedy - já vím, že je tam sešup, ale tady vypadá vysloveně hrůzostrašně :-).26.06.23 - 10:16
M 152.0611Není to kopeček, je to hromádka: https://mapy.cz/fotografie?q=49%C2%B07%271.765%22N%2C%2016%C2%B021%270.256%22E&source=coor&id=16.350071111111113%2C49.117156944444446&ds=1&sourcep=foto&idp=347583&x=16.3490304&y=49.1184631&z=17.
Viz také https://www.turistika.cz/vylety/oslavanska-halda--1/detail
18.05.23 - 9:48
809.281-9Pravidelně tam kupodivu jezdí tohle: https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-1494.
Ale nemám ponětí, jak dlouho vydrží, moc lidí v tom při mé jediné jízdě nebylo. Možná ráno, to jede z Loun s příjezdem do Prahy v 7:37.
11.05.23 - 12:37
DH 367Jo. Taky pochvala za sérii. Díky.12.04.23 - 18:01
Generální opravaNádhera, ta fotka. Fakt.
Ad bagr: podle mě - kde projede vlak, tam projede kamión. Prostorově, samozřejmě. S bagrováním, hutněním apod. budou spíš problémy nezávislé na tom, jestli pracujete ručně nebo s pomocí nějakého peklostroje. Nesmíte podkopat základy a tak. Čili klasické problémy s prací ve stísněných prostorech.
Mmch - jak tak koukám na ty pražce, s podložím asi problémy nejsou.
05.03.23 - 10:04
813/814-119 + 813/814-122Chary má s těmi mosty pravdu i v tom, že je to poměrně běžná úvaha. Jeden z nejslavnějších je viadukt v Dolních Loučkách. Ten je vylepšený o to, že je sice relativně nový a ty kamenné (spíš zděné? Teď nevím.) oblouky jsou tam jako skoro už anachronismus z důvodu nedostatku oceli a tak. Protože stavěno za války a po válce; oblouky byl bedněn - taky unikát - pomocí stavebního lešení, nejvyšší konstrukce tohoto druhu na světě.
Skoro až fascinující je taky mnohomost přes několik ramen Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví, dlouhý skoro 3/4 kilometru a obsahující kde co od památkové chráněných oblouků až po moderní konstrukci přes hlavní tok, nahradivší starou nýtovanou příhradovinu.
20.02.23 - 10:31
193.293Nějak si nedovedu představit, co na téhle soupravě chtějí zkoušet. Snad jedině vliv nového laku :-)?
Ptám se vlastně vážně - neví někdo něco?
02.02.23 - 15:36
810.223Hodně té elegance je dáno tím, že tou dobou byl materiál dražší, než pracovní síla, takže se víc přemýšlelo o materiálové úspornosti návrhu. Proto v tomhle případě ty náběhy nad sloupy: materiál se dává jen tam, kde je potřeba.
Podobnou logiku mají třeba ocelové (nejen ocelové) traverzy I a dutinové panely: hrubě zjednodušeno - materiál je potřeba jen nahoře a dole, ten "ošizený" prostředek je tam jen proto, aby to celé drželo pohromadě. Nuselským mostem tou dírou dokonce jezdí metro.
20.01.23 - 19:25
431.032Mně ten stín možná docela vyhovuje. Vlak je tak trochu na oscětleném pódiu, takže člověka neoslňuje velká světlá plocha v prostředí.20.12.22 - 18:20
M 152.0160 + M 131.1443Koukám, že tam zmokl nějakej vejlet :-).05.10.22 - 17:22