..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Jakub Hlávka":

  1 2      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
754.048-7Pravidelně na trutnovských rychlících a jednom letohradském obratu jezdí sedmičkoví brejláci SÚ Trutnov. Když ale nějaký zkape, vyráží na pomoc starší "čtyřky" - ty má Trutnov 3. 754.030-5 a 050-3, které jsou vybaveny MSV, a jednu klasickou "analogovou" - 754.048-7. Právě ta je oblíbena partou strojvedoucích, jejichž turnusový stroj je 750.714-8. Takže pokud sedmsetčtrnáctka z jakéhokoliv důvodu nevyjede, je vysoká pravděpodobnost, že ji nahradí právě 754.048-7. Nejinak tomu bylo i v neděli 14.7., kdy kvůli tragické srážce osobního automobilu s vlakem 1793 v Černožicích, při kterém zahynula celá rodina kvůli chybě matky, která poslala jejich Fabii i s manželem a dvěma malými dcerkami pod rozjetý katr s vozem, zůstala 48 zavřena v Hradci. I strojvedoucí M. S. už měl brzy končit směnu - ale mimořádnost tomu tak chtěla, že se ještě toho dne vydal i s čtyřicetosmičkou do Letohradu. Kvůli půlhodinovému zpoždění se již nezadařilo odfotit večer 48 z fotostromu za Žamberkem s násvitem, proto jsem vyrazil druhý den ráno na méně známe místo mezi Lukavici a Žamberk. Zde, vybaven štaflemi, kamerou a aparátem, jsem zachytil 48 ve výkonu při jízdě do stoupání ku Žamberku.25.07.19 - 11:58
754.048-7.. a je sobota, ranní jinovatka ještě nestihla zmizet. Jasné ráno napovídá, že bude krásný den. Kamarád strojvedoucí mi 3 dny předtím dává echo, že do CZ Loka do České Třebové pojede pro 750.703, která absolvovala MVy a že pokud chci chytnout brejláky turnusově, ať neváhám. Den po příjezdu 750.703 do Trutnova doufám, že nebude nasazena hned. Sedám tedy ráno do svého automobilu; trochu neodhaduji čas a ve chvíli, kdy v Jaroměři stojím na přejezdu a 4048 mi projede před nosem, je mi jasné, že tohle je závod o čas. O necelou půlhodinu později přijíždím k přejezdu, který, žel, je už ve výstraze. Ani nestopuji motor, jenom šáhnu po foťáku a vybíhám na druhou stranu kolejí. Bez kamery, bez štaflí, jen foťák se seťákem a již o chviličku zní kolem dunění dvanáctiválce K 12 V 230 DR. Ani pořádně nevnímám, v tom spěchu, jak jsem to vlastně vyfotil a ačkoliv jsem zklamán, že jsem nestihl průjezd zaznamenat na kameru, sedám do auta spokojen, že fotka relativně vyšla a odjíždím na druhou stranu Červeného Kostelce, kde za 20 minut projede další z trutnovských čtyřek - 754.030. Ale o tom příště :-)04.03.19 - 20:43
VL11M-57A + VL11M-57B + VL11-xx + VL11-xx + VL11-xx + VL11-xxTady hlídač mostu nebyl. Ten je až o viadukt dál směrem na Skotarske, hlídá tam s kalachem. Byl jsem tam loni na jaře, bohužel počasí nevyšlo, takže fotky nic moc. Na šotouše tam nejsou zvyklí. My jsme šli podél trati nahoru, no u mostu nás odchytnul se slovy "zděs němožno fatografírovať". Neradno si tam s těmahle něco začínat, pro ně jsou mosty a viadukty strategické objekty. Tento naštěstí hlídaný není.20.02.19 - 16:37
841.073-0A jak jsem slíbil u minulé fotky z tohoto místa - zde je podzimní verze asi nejlepšího fleku na naší lokálce. Historii drážního buku zde rozepisovat nebudu, to už jsem udělal u minulé fotky. Zde je vidět, jakými barvami hraje tento strom a jeho okolí na podzim. Z tohoto úhlu dnes již není tak snadné fotit, neb osud zavál PZZ až sem a v místech čela až k prvním dveřím (přibližně) se nachází přejezdník. Jinak traťová rychlost je zde 50, nahoru i dolu.21.01.19 - 15:31
810.578-5Ještě bych podotkl, že je to foceno u tzv. "Drážního buku" - tenhle strom měl padnout při stavbě trati v roce 1906, nicméně díky snaze a iniciativě místních občanů (obyvatel Rokytnice a Pěčína) byl projekt přepracován a trať přeprojektována asi o 2,5 metru doprava, než měla bejt. Tento strom vytváří obzvlášť na podzim nádhernou barevnou scenérii, kór se zlatým světlem. Ale to až na některé z mých dalších fotek... :-)17.01.19 - 10:31
ВЛ11М + ВЛ11МParáda! Byl jsem tam na jaře minulého roku, bohužel nevyšlo počasí. Za den tam jelo hlavně mnoho nákladů a vidím, že tento flek je opravdu vyhlášený. My jsme zkoušeli fotit ještě na viaduktě směrem na Skotarske, ale tam byl strážce mostu a mířil na nás s Kalašnikovem, jen co zahlédl foťáky a se slovy ''Zděs němožno fatografirovať'' nás poslal po kolejích zpátky.16.01.19 - 17:33
354.? a babičkaToto je pecka. Fascinuje mě téma První republiky. Nádherně to zachycuje tu dobu, to prostředí. A přitom nikdo v tu dobu, kdy je to foceno netuší, že svoboda, která v té době byla, je jen zdánlivá a již brzy přijde Druhá světová válka. Když vidím úsměv té slečny, nádherně to reflektuje celou tu atmosféru. Tuší v tu dobu, že již brzy přijde doba, kdy jejího milého možná totálně nasadí v Německu?
Pecka. Přesně tenhle typ fotky je ten, který má hodnotu a má svůj příběh. Ne jako tuctovky se zlatým řezem a mašinou s vozama. Luxus, 5*
14.01.19 - 17:47
Railroad girlPokud vím, tak můžeš do dvou dioptrií na krátko. Na dálku myslím že ne. Ale jistej si nejsem. Jinak něco málo k mému modelu - ukecal jsem svoji přítelkyni během dne železnice v ČT na pár fotek tohohle stylu, tohle je jedna z nich. Jako strojvedoucí nepracuje a nejspíš ani pracovat nebude; v současné době se připravuje na vlakvedoucovské zkoušky. :-)05.01.19 - 17:57
ЧМ33-3047Ano, tohle je pravidlo. Na místních spěšňácích jezdí buď jednotky ''Ganzy'', to je takovej Sp; na osobácích buď nové Pesy 620M - ty bych přirovnal asi k našemu Šarykovi nebo Štádleru, no a když nejsou, nebo i pravidelně, tak na osobáku jede čmelák nebo TEP70 s jedním, se dvěma... běžný stav. A dálkové vlaky jsou tam pěkně dlouhé. No a náklady na Sumy a pak na Rusko, těch zas tolik není, tak 4-5 denně.03.01.19 - 18:37
771.172-4Aha, a pak kdo to tam se mnou fotil. Zřejmě jsem nebyl jediný, kdo tam vyrazil jenom kvůli čmelákovi :-)26.08.17 - 15:15