..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "IvoP":

  1 2 3 4      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
754.019-8Správně tam mají být řazeny Bdt279 nebo Bdt280, jenže tam se náhrada vozy B vyskytuje často. Souprava je součástí oběhů pro tratě 190,196 (obrat 8505/8510),199,220.10.07.12 - 9:41
749.252-3Martin Klecán+Raven: Zato v následujícím týdnu se na dopoledním obratu 8104/5 > 8110/1 objevovala celonajbrt souprava.
Náhrada za patráky na 8108/9 > 8114/5, 8112/3 > 8118/9 či 8120/1 > 8126/7 byla vícekrát. Už třeba 22.5. (dopoledne i odpoledne), 28.5. (odpoledne), 9.7. (též odpoledne).
Z počátku loňského letního období bývalo BDs na odjezdu z ČB na konci vlaku, kolem 20.7. začalo být řazeno na začátku vlaku.
24.01.12 - 11:24
T 478.1236Rabín: Jedna fotka T 478.1 v čele Vindobony je v knize
"Bardotky neboli Zamračené" a byla pořízena v úseku Olbramovice-Votice. Je tam sice uvedené datum 28.8.1987, ten konec srpna sedí, ale ten rok určitě ne. Myslel jsem že to spíš mohl být rok 1985, ale když dnes čtu, že to mohlo být i v roce 1979, začínám se k tomu přiklánět. Na fotce není ani jeden sloup trakčního vedení, natož trolej, takže 1987 ani náhodou. 28.8.1987 určitě musela být i ta trolej, když již v první polovině května 1986 jsou doloženy sloupy.

A k okolí olbramovického nádraží: i to okolí se změnilo. Ten dům u odbočení Sedlčanky také prošel inovací, stavení na pravém okraji fotky také, kdo by tehdy v r. 1982 tušil, že přibude výstavba mezi nádražím a silnicí směr Příbram. To samé vlečka firmy Marila (mimochodem - kdy byla postavena?).
20.12.11 - 13:38
T 478.1236Pokud by byl ze stejného místa pořízen snímek o 6 lety později, už by to vypadalo jinak: Místo 751 by v čele vlaku byla 363. Ale i kdyby byl pořízen o 4 roky později, vypadalo by to jinak: již na jaře 1986 byla natažena trolej z Benešova do Olbramovic a i zde na tomto místě by byla postupující elektrifikace znatelná. Nevím, zda už byla natažena i trolej, ale sloupy trakčního vedení už stály. I když byla tedy, jak psáno výše, zadrátovaná stanice Olbramovice na jaře 1986, na elektrickou lokomotivu se muselo počkat celé dva roky.

Předpokládám, že elektrický provoz na úseku Benešov-Tábor měl být zahájem asi v roce 1987 (tou dobou se zahájil el.provoz mezi Berounem a Plzní), celý proces zbrzdila stavba přeložky mezi stanicemi Sudoměřice u Tábora - Chotoviny (v provozu od října 1987). Krom toho v roce 1986 bylo nataženo TV i v úseku Chotoviny-Tábor, jenže v listopadu 1986 se u Stoklasné Lhoty srazily dva nákladní vlaky a došlo i k poškození již nataženého TV, takže se muselo předělávat.
20.12.11 - 11:35
750.410-3Ta souprava je zde krátká: D+2*B, jestli to zde nevypadá na náhradu za motorový vůz, neboť podobná situace nastávala v druhé polovině 90. let i na Os Turnov - Praha, kde jezdila normálně 842+2*021. Náhradní souprava mohla být někdy i v podobě 735+D+2*Bh, jako 18.8.1998.09.11.11 - 10:17
749.051-9Během následujícího týdne se začal řadit BDs na opačný konec vlaku, než tomu bylo od začátku GVD. A v srpnu bylo řazeno Ds+BDs+2*Bmto/Bdmteeo.15.10.11 - 19:40
749.256-4Ten rekreační vlak v 13h z ČB min do roku 1985 končil místo v Nové Peci v Horní Plané. A jak cestou tam, tak i zpět si min. půl hodiny postál v Kájově (ani nevím proč)
A ještě pár historických postřehů (včetně odchylek od řazení):

1984: nevím, zda byla výluka, ale 6.8. jel vlak v 15h z ČB v řazení M152.0+2-3*Baafx+M152.0. Takže toho dne bez klasik!
Stejně tak 8. a 9.9.1984. A to byl prosím víkend! Pár 8119/8106, co býval o víkendu v klasice, byl veden řadou M152.0. Odpolední pár též (takže to postihlo i ten odpolední rekreační vlak do HP. A ten cestou nazpět dostal v Kájově na přípřež 2*T478.1. Takže kdyby byla klasika, tak dojela do ČB s 3 lokomotivami. 9.9.1984 na 8105/8120 ovšem klasika jela.
A je2ště stále 1984: 4.11.(?) v 15h z ČB opět M152.0 místo T478.3.
1985: Nově zavedeno přímé spojení do HP i ráno. Z tištěného JŘ se dalo dedukovat, že by to jako měla být též klasika. V reálu to měla být sólo M152.0. Sólo proto, že se nevědělo, jak se ranní spojení uchytí. Ta M152.0 měla být navezena do Kájova na závěsu klasiky. To se provedlo 2.6.1985. Jenže pak si uvědomili, že je divné vézt tu 810 do Kájova i zpět na závěsu. Takže ať aspoň jednu cestu jede celou aktivně. To se provedlo 8.6.1985 (klasika až na dalším vlaku - před 9:30 zČB). Druhý den na to zapomněli a jelo se dle plánovaného schématu. Ale už 15.6.1985 se jelo zase správně: v 7:45 M152.0+2*Baafx+M152.0 a v 9:18 T478.1+BDms+3*Bhm.
1986:
- květen: dobíhal GVD 85/86. Díky depeši se však do HP začalo jezdit přímo o 2 týdny dříve, než začal nový GVD. Takže Os 8133 Kájov-HP ( což bylo pokračování 8119), který měl jet jen 2.6.-25.8.1985, byl dle depeše nakonec navíc zaveden 17.,18.,24.,25. a 31.5.1986. 8119 tím pádem byl opět s M152.0 a 8103 s T478.1 nebo T478.3.
- toho léta bylo mnoho výluk (nejvíc v souvislosti s rekonstrukcí přejezdu u Jižní zastávky), a tak pracovní dny v květnu až listopadu byly bez klasik na 194.
1987: Ačkoli 8105 byl v klasice běžně jen v neděli, tak 14. a 15.7. byl veden T478.1+BDms+3*Bhm. Toho 15.7. na závěsu navíc M475.0(?)+D.
09.10.11 - 0:31
749.256-4Bakiy:
S tím 13.9.2001 jsem tušil, že asi ano, jen jsem si nebyl jist, nejjistější jsem si s tím 18.9.2001.

Přestupy v Kájově byly zrušeny v roce 1991. Pak se tam přestupovalo jen u Os 8105 a 8108. V létě v 6,+ a v zimě v N.
( JŘ 1991/2), Pak ještě měl ten přestup být v JŘ 1992/3 celoročně v 6 i +, v reálu to bylo jen do 20.9. (utlo se to o týden dřív, než by se dalo logicky očekávat).
Klasika ČB-Nová Pec nebyla v pátek. Bylo to o víkendu a to jen v létě. Šlo o vlak kolem 13h z ČB. Když jel, nejel ten v 15h.
Do roku 1982 to bylo v sobotu i neděli. V r. 1981 a 1982 odj. z ČB v 12:54. V letech 1983 - 1987 v 13:04 z ČB a jen v letní neděle. V letech 1988 a 1989 to nebyla klasika, ale M152.0+3*Baafx+810! Akorát to zapomněli zohlednit v JŘ.
Tam měla u 8110 být symbol pro "přeprava cestovních zavazadel omezena" s upřesněním, že je to do 18.9.(1988) resp. 17.9.(1989). V r. 1990 už vlak v 13:04 nejezdil vůbec, celoročně se jezdilo v 15h.
09.10.11 - 0:00
749.256-4K roku 2001: nejedná se o jediné nasazení, pouze o nasazené po pauze.
V 70. a hlavně 80. letech T478.3 na Kájov běžně jezdily.
A to do září 1988. Ani nevím, jak to bylo, jestli to v tom září 1988 skončily v ČB na osobce předčasně, nebo naopak měly skončit v květnu 1988 a oproti očekávání se to protáhlo o 4 měsíce. Nevím jestli tehdy zbyly v ČB ty dva čtyřkové (T478.4008 a T478.4020), ale trojkové odešly určitě. Pak se párkrát Brejlovec na kájovské ukázal začátkem léta 1989
(16.6.1989 ve tři odpoledne z ČB, druhý den taktéž a navíc i v 9.30 z ČB, 8.7.1989 před polednem z ČB a 14.7.1989 opět v 15h).
4.11.1990 jel před polednem Zdický(!!!) Brejlovec s 6*Bdmtee (tehdy Bymee). I ty vozy byly mimořádně, normálně to byly Bh.
V roce 1991 na chvíli (na 3 roky a kus) do ČB nějaké brejlovce přišly. Tentokrát už nulkové. Např 750.311. Jezdily na Dvořiště a Velenice. Ale i na Kájov 2x mimořádně vyjely. Obojí v roce 1992. A sice 26.4. a 17.5. před polednem z ČB (tehdy jela klasika jen právě před polednem z ČB a v půl čtvrté z Kájova zpět, a to v létě o víkendu a v zimě v neděli).
Toho 17.5.1992 cestou tam to jelo v sestavě Brejlovec+Pielstick+A+4*Bh+B. Zpátky to táhl jen ten Brejlovec (a na závěsu klasiky byla 810, což bývalo ovšem pravidelně.)
07.10.11 - 16:52
749.256-4Bakiy: Byla to 750.330. Byl to opravdu rok 2001. Bylo to v září. 18.9. jela na odpoledním páru a 23.9. na dopoledním.
Možná také jela 20.9.2001.
06.10.11 - 12:33