..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "743 010-1":

  1 ... 3 4 5 6 7 ... 20      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
810.073-7Neznám dnešní situaci detailně, dlouho jsem s nikým místním od fochu nemluvil. Ta epizoda 708 byla snad někdy v roce 2011 - 12. A letos v létě jsem viděl v Zavidově kocoura se čtyřmi plnými vozy dříví, jak jel dolů do RA. Letos v létě - to je četnost provozu!! Ale most prošel opravou, dělali nově i několik propustků, třeba tam ten kocour zase smí - a navíc byla teď zase týdenní výluka s vysvětlením "oprava kolejí ve stanici, oprava kolejí na trati, odstranění vegetace podél trati". Vy jste tam teď zavítal, viděl jste v Kralovicích či jinde nějaké opravené místo (výhybky, nákladiště?) No, uvidíme - lesy kolem trati, odkud by se dříví vozilo, dorůstají do dospělosti a docela se tam těží - kolem Čisté, Kožlan, ale i dále u Velké Chmelištné a Huberta. Také se ale sází nové stromky do mýtin, zdá se, že o ty lesy tam někdo pečuje s relativním citem. Dokonce jedle!16.11.14 - 21:17
810.073-7Chary 20:21 - ano, kdysivá se tam nakládalo a jezdil pro něj i ten kocour, který měl sjednanou výjimku na ten most. A myslím (nevím jistě), že se snad do Kralovic i něco vozilo (uhlí?). Pak most nahlodal zub času, smělo tam jen 100 tun a dříví z Kralovic jezdilo o síle 708 + 1 Eas.

V Čisté se určitě čas od času nakládá, před pár lety tam kvůli tomu opravili nakládkovou kolej.
16.11.14 - 20:36
810.073-7Z kralovické je mi trochu smutno, o to víc, že ji celkem pravidelně využívám. Byla to především dřevařská dráha, takže opět klasika - mimo obce, stanice buď na okrajích obcí nebo dále od nich, malá poptávka po osobní dopravě. Čas od času se tam objeví 742 s pár Easama se dřívím (to se snad teď nakládá v Čisté, nevím, zda má 742 přechodnost na most přes Javornici), ale jinak jezdí na trati jen ten motoráček (většinou 810 313-7). Úplně prázdné to sice nejezdí, ale tlačenice žádná (ta ale není ani v autobusech operujících v sousedství) - je to řídce obydlený, ale moc krásný kraj.

V Zavidově je opuštěná nádražní budovička, která mohla být poměrně malebná. Ale když poslední nájemce toho domku odešel, dovnitř se nastěhovali tuláci - vymlátili okna do čekárny a kanceláře. Pak jednou přijeli "od dráhy" ta okna zazdít. A co myslíte? Někdo se očividně snažil dostat dovnitř i přes to zazdění - zkoušel patrně tloušťku zdiva majzlíkem (nebo ostrým šutrem), pak dokonce začaly mizet i cihly kolem okenních rámů! Ach jo, kde to žijeme!

Ale jsem vděčný, že tudy vláčky ještě jezdí, rád s nimi cestuji. Koukám, že ubírají brzké ranní a pozdně večerní spoje. Škoda - ten večerní v pátek byl příjemný, z Prahy šlo odjet bez auta do toho kraje ještě v 9 večer a odjet odtamtud v neděli v cca 9 večer (tahle možnost je podle všeho zachovaná) nebo i v pondělí ráno. Ale uznávám, že tak ztřeštěný nápad takhle cestovat má dnes už málokdo...
16.11.14 - 20:17
560.003-6 + 560.004-4Zatím nejlepší zkušenost s kočárem mám z Regiopantera a Reginy (i když tam bych nejradši dal chudákovi miminku špunty do uší), z vysokých vozů je asi nejlepší 954 - má široké dveře bez madla uprostřed, takže prošplhám i s kočárem vedle sebe - a pak buď do toho velkého prostoru za záchodem, kde jsou také sklopná sedadla, nebo na první čtyřku do oddílu, projet se dá širšími dveřmi. Ovšem tam jen tehdy, nejsou-li tam vozíčkáři.

Ešus - proboha, snad se kočár s dítětem rázem nezmění z tarifního hlediska v kočár bez dítěte, když si s ním jdu vedle sednout. Tuhle věc snad mají v TR10 zmáknutou. Mnohokrát jsme nechali kočárek v "předsíni" a šli si sednout do kupé. A průvodčí nikdy nenamítal.

A souhlasím - jsem rád, že můžu s kočárkem vlakem cestovat, tu s větším pohodlím, tu s horším, ale vždycky to zatím šlo.

Každopádně - když jede něco nízkého, hodnotím to vždy pozitivně, proto uvítám náhradu tornád pantery, a to kdekoliv. Teď nechme stranou fakt, že panter má 3 nebo 2 vozy a tornádo 4 nebo 5, ale jde mi o nízkou podlahu. Třeba časem někoho napadne ty pantery spřahovat nebo i objednat delší variantu.
29.10.14 - 11:24
560.003-6 + 560.004-4Já pravidelně nakládám kočár v Praze Dejvicích (sypané nástupiště) do regionovy - a to docela jde. Určitě však budeme za jedno, když řeknu, že snad vůbec nejnepraktičtější je na kočáry Bbdgmee (ano, není to příměstský vůz, ale uvádím jej jako příklad mizerně navrženého interiéru). Když už ho tam teda nějak vyzdvihneme, nejde s ním pak nikam projet - ani k oddílu dětem určenému. Průjezd nevychází asi o dva centimetry.28.10.14 - 21:59
560.003-6 + 560.004-4Co je cestujícímu platná nějaká pokroková elektrovýzbroj, když do toho musí šplhat jak na rozhlednu? Moderní trend příměstské dopravy klade důraz především na bezbariérovost - a tu staré 45x plnily a plní. Z hlediska cestujícího mě nikdo nepřesvědčí o tom, že by koncepce 560, 460 byla v tomto ohledu pokrokovější. Můžeme se bavit o tom, že 45x má starý pensylvánský podvozky, že se trhavě rozjíždí (to dělá 460 ale taky), že má vrtivější chod a spoustu nešvarů daných dobou vzniku, ale třeba jako máma s děckem v kočáru s sebou radši nechám párkrát škubnout při rozjezdu (který autobus se mmch nerozjíždí škubavě?) než abych se furt někam drápal.

Na to člověk přijde až tehdy, když před sebou začne tlačit kočár (lepší případ) nebo uvázne v kolečkovém křesle (horší případ).
28.10.14 - 20:28
560.003-6 + 560.004-4Pomiňme nyní skutečnost, že by si 560 na severočeské stejnosměrné trakci moc nepochutnala, ale diskutujme o názoru milovníků tornád: lidi zlatý, co vás na nich tak fascinuje? Jo, čela to má řekněme pěkná, svižně se to rozjíždí, ALE: vysoká podlaha, často podudržovaný interiér s nutnými známkami dlouholetého opotřebení (za to ten vlak nemůže), šílené brzdy. Nevím - já z toho vlaku modlu rozhodně nedělám. To už je praktičtější stará dobrá 451,2 - ta má aspoň nízkou podlahu, třebaže se to třepe jak sulc... 560, 460 jsou dle mého mínění překonané vlaky, které nebyly moderní ani v době vzniku (snad až na koncepci regulace, a to ještě s otazníky). Žabák je jistě také už překonaný, nezřídka byl stejně olezlý jako tornádo, ale byl aspoň poměrně dlouhou dobu moderní.

Nicméně fotka z předjarního času, kdy sluníčko začíná prohřívat zem, je příjemná a udělala mi radost.
28.10.14 - 9:32
181.060-5Mám doma staré číslo Chipu z té doby a je v něm test tehdejších "dostupných" digošů. Dnes docela zajímavé počteníčko.

Co se týká této fotky: dovolte mi tu otevřít estetický diskurs. Je to archivní materiál s nepochybnou informační hodnotou: tehdejší infrastruktura, vozidla, dlouhý vlak s nákladem až za roh apod. Je z určité doby, kdy byla dostupná ta a ta technika. Myslím, že ty "chomáče vaty" v porostu nedělají fotce dobře. Dle mého názoru je lepší nechat fotku třeba zrnitější a přiznat tím film. Vždyť to není nic proti ničemu. Za focení na film se přece člověk nemusí stydět. V té době to byla běžná praxe, i dnes pár ulítloušů jako já stále občas na film fotí. Když poslouchám gramodesku, nota bene ohranou, nevadí mi, že praská. Má svou historii - stejně jako třeba tahle fotka, u které by mi ani za mák nevadilo, že je zrnitá. Ta vata je pro mě rušivější.

Opakuji - je to názor mě jako fotoamatéra, zdejšímu fóru jej v žádném případě nenutím, jen uvažuji. Od svého strýce, dlouholetého kameramana na Barrandově, jsem kdysi slyšel, že probíhá restaurování Vláčilových filmů a že tam budou digitálně srovnávat titulky, aby se nehoupaly ze strany na stranu (při projekci původního filmu to bylo trochu znát). Sakra, lidi, proč????? Ať se houpou. Tak ať je ta fotka klidně zrnitá, má-li co říct (stejně jako filmy od Vláčila...)
27.09.14 - 13:23
754.048-7 + 440.010-7Kyklop: napěťovka asi ne, panter má zdvižený sběrač. Jím patrně krmí pomocné pohony, osvětlení, klimošku / topení a ostatní palubní spotřebiče.

Fotka hezká. Za povšimnutí stojí vzorně upravené těleso. Kdyby se dařilo takhle opravovat víc tratí!
19.09.14 - 15:42
945.001-6Sluší mu to tady! Ale co se pamatuji, tak jezdilo na té lince docela dost kočárků. Nízký nástup tohle nemá a nevím, kam by se vešly do interiéru. Nebyly vzácností ani 4 kočárky v 814 najednou (náš byl jedním z nich).

Fotka pěkná, rád si vzpomenu na ten kraj, který mě vpravdě uchvátil.
10.09.14 - 11:12