..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Bakiy":

  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
749.256-4IvoP: Nedalo mi to a zalovil jsem v archivu. 750.330 to skutecne byla, ale na fotce (mozna, ze bude prvni, se kterou se tady pokusim "pochlubit") mam uvedeno datum 13.9.2001. Jelo to na vlaku ve tri odpoledne z CB, prvni fotku mam v Polny, do Kajova totiz prselo, na Sumave bylo pocasi "naruby" a svitilo slunce.
V 80. letech brejlovci do Kajova opravdu bezne (turnusove) jezdily, ale z Kajova dal ne. Jizdni rady z te doby nemam, ale pamatuju si, ze priblizne v roce 1988 byly zruseny prestupy v Kajove (uz je mame zpatky...), coz nasvedcuje tomu, ze zari 1988 byla spis "ctyrmesicni setrvacnost", nez "predcasne utnuti". Klasika dal na Sumavu v 80. letech udajne tez zajizdela a to jedenkrat tydne na patecnim odpolednim spoji z CB do Nove Pece (do Kajova to jezdilo denne).
Tedy v roce 2001 to byla s temer 100% jistotou premierova jizda pro radu 750 v useku Kajov - Volary, pro brejlovce obecne v useku Nova Pec - Volary. Od te doby se zde v osobni doprave brejlovec neobjevil.
Co se tyce nakladni dopravy, tak letos zde zacala jezdit rada 753.7, na "Budejckem" vykonu, tedy dostala se nejdal do Polecnice, a pred cca tremi lety zde projel s brejlovcem nejakej soukromnik. Tusim, ze se tenkrat vezly prazce/kolejova pole na nejakou vyluku (nova pokladka v Horni Plane?). O teto jizde ale opravdu vim jen to, ze se uskutecnila a ze se jelo od Volar smerem na CB. Mozna se tu brejlovec s nakladem "prohnal" jeste vicekrat, s osobnim vlakem opravdu ne.
P.S.: V Novem Udoli brejlak asi opravdu jeste nebyl... :-)
08.10.11 - 1:37
749.256-4Martin Klecan: 10 mesicu v roce zde vlaky jezdi na cas. Bohuzel kdyz se zde objevi hromady (neukaznenych) cyklistu, tak at delame, co delame, na cas proste schopni jezdit nejsme. Vim, ze vas, jako cestujiciho to nezajima, me na masine taky neni prijemny jet pozde, ale opravdu s tim nejsem schopnej udelat vubec nic. Jediny, co se opravdu neda stihnout i za tech deset mesicu mimo prazdniny, je ohlasovaci povinnost v Horni Plane. Zde mame na prochazku po peronu 2 minuty...05.10.11 - 18:52
749.256-4Salubius: Zatim jedinej brejlovec v cele osobniho vlaku se tu objevil v lete 2001 (nekamenujte me, byl-li to rok 2002) a to kdyz prisla do CB krize a museli jsme si pujcit masinu z Plzne. Vzhledem k tomu, ze rada 754 je zde prechodna od letosniho zari, tedy doufam, ze uz zde prechodna je, tak hadejte, co to bylo za stroj. Tenkrat byl v CB tyden, do Volar jel celkem 4x...05.10.11 - 18:42
749.051-9Ma kritika slapnutim vedle? Pro nekoho mozna. Ja si myslim, ze naopak. Fotografie by mela byt nejen spravne nasvicena, zobrazovat verne barvy apod., ale fotografovany objekt by nemel byt ani zkreslen pouzitim nevhodneho objektivu. Samozrejme pokud se nejedna o umeleckou fotografii, ci pokud k tomu nebyl jiny vazny duvod, treba bezpecnostni (valecna fotografie), coz v pripade teto fotografie evidentne nenastalo.
Vernost barev nejsem takto schopnej posoudit, ale pouziti nevhodneho objektivu uz ano. Protoze toto misto opravdu dobre znam, tak prvni, co me "prastilo do oci" je vyrazne vetsi "ohnuti oblouku" za vlakem, az pote jsem si vsimnul "placatosti" lokomotivy a i kopce v pozadi jsou ponekud vetsi, nez jsou ve skutecnosti. A proc jsem se "obul" prave do teto fotografie? Nenasvicenost a barevne podani se tady resi temer porad, ale (byt mirne) pritazeni nebo roztazeni, to tu nikomu nevadi. A kdyz se nekdo ozve, tak se mu vytkne hrubice v komentari...
A co je dle meho nazoru telak? Lidske oko je priblizne 70mm. Logicky by melo byt telak vse nad a sirokac vse pod. Jenze "sedmdesatkou" se toho moc vyfotit neda, a tak pouzivam pevne sklo 50mm, ktere povazuju za hranici toho co je tele nebo sirokac. Bavime se samozrejme o "klasice". Pri prechodu na digitalni fotografii jsem zacal pouzivat pevnou 35. Souhlasim, ze ta hranice je opravdu ciste subjektivni. Osobne jsem tu fotku odhadoval na 100-110mm, 62mm je po prepoctu tesne pod sto.
At je to jak chce, ja na fotografii deformaci vidim (konkretne na trech mistech) a dle me definice "telak" pouzit byl. A vzhledem k mnozstvi vhodnych mit k foceni na teto trati a i konkretne v tomto useku, byl telak pouzit nevhodne...
P.S.: Kde jsem napsal, ze tudy jezdi barci i v noci a ze bydlim u teto trati? :-)
05.09.11 - 9:25
749.051-9Jsem si tu fotku prohlidnul i na jinym monitoru a... Muj nazor na pouzivani telaku to nezmeni. Skoda. Autor takovyho "kalibru", jako je Raven, by mel spis prijmout kritiku (hodnoceni), nez se opirat o jedno spatne napsany "i". A ze vy ostatni jste me vyminusovali? To jsem ostatne cekal...
Pro Drahose Svestku: Ac to nepatri k hodnoceni fotky, opravdu si myslite, ze je nadhera ji poslouchat, kdyz stoupa nahoru k Lipnu, kdyz se vam v noci rozjizdi pod okny (bydlim od trate 1,5km), kdyz...? Zrovna vcera jsem s ni mel tu cest a strojmistrovi jsem rekl, ze mi to zase na minimalne mesic stacilo! Souhlas s Andrewem. Pred tema masinama je treba smeknout, ale proste uz patri do srotu. A catr brejlovce budou za ctyricet let taky stary sr... Jestli vubec vyrzi tak dlouho jezdit...
P.S.: Ten prispevek jsem vcera psal za strizliva, to i bych asi "svedl" na doznivajici zvukovy zazitek prave z teto lokomotivy...! :-)
31.08.11 - 15:46
749.051-9Tady vsichni prisly o soudnost! Takhle placata bardotka! Nezachrani to ani perfektni nasvit!30.08.11 - 22:13
Poslední šumavské léto(?)Nezbyva, nez si rejpnout. Souprava NENI v obvyklem razeni. Patro za masinou je nereko... A k barcam, pokud prijde vsechno tak, jak ma, tak barci opravdu nebudou. A jsem naopak optimista, ze baruny nebudou! U brejli se da ocekavat vyssi spolehlivost, takze i nahrady nebudou tak casty. Ale i tak pred barama smekam...25.08.11 - 13:11
749.100-4Jeste je ta louka plna lesnich jahod? :-)23.06.11 - 15:38
749.051-9Pred lety to hlavne jezdilo o hodinu pozdeji... Mist, kde se tento vlak da vyfotit je vic, moc jich ale opravdu neni. Pokusim se tu fotku najit, uspech nezarucuju... :-)13.05.11 - 17:00
749.051-9Fotku s mechanikou mam, ale ne v digitalni podobe. Takze se bohuzel nepochlubim. Je focena pevnou "50" a vypada srovnatelne, akorat je z trochu jinyho uhlu. Me osobne toto misto vubec nezaujalo, pred lety jsem tam fotil jenom kvuli tomu navestidlu.13.05.11 - 12:35