Komentáře uživatele "IR":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 240.086-9 | R 206 Matthias Braun: Řekl bych, že barvy spíš odpovídají datu focení. Tou dobou na mnoha místech ještě převládá u listnáčů velmi světlá žlutozelená. A v kombinaci s šedými skalami, šedohnědým svrškem... No a laminátka je holt vyšisovaná a se špinavou střechou, takže se od soupravy barevně moc neliší (mašinu si ale autor, žel, nevybere). Takže celkový dojem může být takový barevně "mdlejší", ale řekl bych, že ve skutečnosti je to zachycení barev docela realistické. | 15.05.12 - 16:42 |
| 150.210-3 | Nooo, pěkné ranní osvětlení! Nevím proč, ale vsugeroval jsem si, že tam z tohohle úhlu slunko nezasvítí a nezasvítí... a taky koukám, že je tam to houští kolem tratě nějaké proskané - loni se tam už prakticky nedalo fotit, jelikož vlak skoro nebyl vidět. Tak díky za inspiraci a hned se vypravím podél Bečvy... :-) | 03.05.12 - 14:56 |
| 362.011-9 | Tak to je parádní foto! Není to z takového toho "koniklecového paloučku" na Hádech? Vybavuje se mi, že tam nějaký takový výhled k Brnu býval, ale že by za ty roky nezarostl stromovím? Nebo foto jistila nějaká silnější větěv :-) ? Díky za nádherné foto (pořízené v den výročí osvobození Brna :-) ). | 02.05.12 - 14:07 |
| 240.111-5 | komín (příp. Jožko): Vlastně to ve vašem příspěvku zaznělo: Cestující veřejnost zajímá, zda je vlak čistý, a to zvenku, ale zejména pak uvnitř, jestli není vybavení polámané, odrbané, jestli se ve vlaku uklízelo. Takže od cestujících moc názorů na (ne)kavlitu návrhu studia Najbrt nezískáte. Celkem přirozeně se provedením barevného designu budou zabývat lidé, kteří mají k železnici bližší vztah po stránce estetické, a to jak profesí, tak svými zájmy, tedy grafici, deignéři a ... železniční fotografové. Těch prvních potkáte na železnici opravdu velmi málo. Ti druzí se kol železnice točí stále, a protože se jejich hobby neustále přelévá sem a tam přes pomezí technické a umělecké fotografie, myslím, že je přirozené, že se zabývají také estetickou stránkou železničních vozidel. A jak napsal Martin Grill, "Najbrt" je "přehoz"... Tedy na rozdíl od původního designu těch lokomotiv (který se připravoval individuálně na každý stroj), tak tady jde o jakýsi kompromis, který se musí navléct na všechna vozidla, a tedy některým prostě sedne a některým ne. Už jsem tu ale nejméně jednou psal, že po shlédnutí fotek pánů Najbrtů, po přečtení rozhovoru s p. A. Najbrtem, po shlédnutí jejich dalších prací jsem došel k názoru, že právě ty barevné kombinace, které použil, jsou pro něj typické. Je to prostě jeho "styl". takže ve výsledku na mě (pouze a osobně!) působí zbarvení vozidel ČD zvenku studeně a interiéry mi připadnou v barvách zašedlých až (jak jsme ve výtvarce jednoduše říkali) vyblitých (např. vozy 1. tř. - převažuje kombinace béžové, šedohnědé, šedé - prostě deprese). Naopak zbarvení lokomotiv ČD Cargo se mi docela líbí. Jsou to jednoduché 2 vodorovné pásy poměrně sytých odstínů modré, takže i když je modrá barvou studenou, působí na mě to korporádní zbarvení ČDC mnohem "tepleji", než "Najbrt" na vozech ČD. A když ještě ta nákladní mašina táhne vagony natřené červenhnědou základovkou, tak v čele toho vlaku prostě září. Takže paradoxně loko ČDC ve mně vyvolává podvědomě příjemnější pocity, než sebevyleštěnější souprava ČD v "Najbrtu". Ale hlavně si myslím, že opravdu dobrý designér by se měl u takovéto zakázky umět odpoutat od svých osobních preferencí a zvyklostí a zmapovat si vkus průměrného uživatele, tedy cestujícího. a navrhnout barevné řešení, které u toho průměrného cestujícího vyvolá podvědomě příjemné pocity. to je totiž jedním z důležitých bodů, které budou rozhodovat o jeho spokojenosti, a tedy jestli se k ČD bude vracet (až bude větší konkurence). Když se ale mrknete na web studia Najbrt, tak už úvodní stránka je guláš, ve kterém převládají právě ty vyblité barevné kombinace. Celkově na mě ten web působí dojmem, jako by byli zaměření na nějakou specifickou (internetovou?) komunitu. Možná že je Najbrtův tým opravdu v určitém oboru profesionální, ba špičkový, ale na fotech na mě jejich tým působí dojmem tlupy pouličních povalečů, před kterými bych raději přešel na druhý chodník. No a tak si myslím, že se prostě od svého stylu a peferovaných barevných kombinací v zakázce pro ČD nedovedli odpoutat. Ale vůbec se nebudu zlobit na nikoho, kdo bude mít názor jiný, ba přímo opačný. Estetika sice taky podléhá módám (viz i ten styl studia Najbrt), má své mainstreamy, ale její hodnocení je v podstatě vždy individuální. Prostě protože co člověk, to individualita... | 08.04.12 - 0:17 |
| 240.111-5 | Krásně jednoduché foto! Mašinaka září nejen novým lakem, ale i na tom světlém, šedohnědém pozadí. A - kupodivu - ten nátěr "Blonski" (oživený těmi žlutými pantografy) té laminátce docela sluší. Jako by v něm omládla. Takže mi tenhle nátěr vůbec nevadí. Což už je co říci, protože laminátka je též má srdeční záležitost a jiný než původní nátěr (tak souznící s celkovým designem) jsem vždy považoval za zneuctění jejího nevšedního designu. | 07.04.12 - 14:29 |
| 754.051-1 | V náhledu to vypadalo trochu jako model s fototapetou v pozadí. V "reálu" je to - dík té mírné neostrosti pozadí - úžasně plastické. | 07.04.12 - 14:22 |
| 770.527-0 | Taky se mi to foto líbí. Jen se chci zeptat. Je to focené asi dost širokým objektivem a z podhledu, takže: Jsou na fotu nějak trošku rovnané linie sbíhající se případně do "A"? Jinak zveřejnění se opravdu nevšedně zdařilo, neboť v odborářském železničním kalendáři (jejž jsem dostal darem od neželezničářů :-) ) kouká přesně tahle mašina ze snímku na listu pro tento týden... ;-) | 31.03.12 - 20:05 |
| 380.016-6 | No kónečně se tu objevil krásný snímek našeho Walach City 520 (prosím, nezkracovat :-) ). A ještě v tak nevšedním místě; a ještě tak brilantně ostré foto... Dlouho jsem se těšil, až se tu něco takového objeví... Ta červená souprava s tím stříbrno-modrým "messerschmittem" v čele se mi moc líbí. Zvlášť v tomhle barevně nevýrazném období je krásně zářivá. Jo, to "A" asi jen zaskakuje (taky jsem je tu už párkrát viděl). Normálně se u souprav Portáše a Vsacanu (které jsou sestaveny z těch Bmz + 380) střídá červenobílý vůz 1. tř. (řadu neznám) od Ing Leas, nebo reko jednička v Najbrtu od ČD. | 29.03.12 - 22:41 |
| 742.113-4 + 843.015-9 | Jarní vlak se zasněženými horami mě vždycky bere. A když je to ještě tak pěkně barevně vyvedené... Díky. Jinak se přidávám ke zdejším "bystrozrakým" a potvrzuji, že Krkonoše (Říp, České středohoří...) je za optimálních podmínek vidět třeba z Petřínské rozhledny. Jinak je Krkonoše možno za optima vidět třeba z té náhorní planiny, na niž vyjede vlak nad Golčovým Jeníkovem. Nešlo by tam třeba ty hory zachytit i nějak spolu s tím vlakem...??? Na daleké výhledy je (hlavně v zimě) parádní např. Lysá hora v Mor.-slezksých Beskydech. Vidět celé Jeseníky (Praděd: 106 km), ale i Malou Fatru, Západné, Vysoké, Belianské Tatry (např. Lomnický štít: 134 km) :-) | 29.03.12 - 22:33 |
| 498.106 + 498.104 | D.Š.,Chary: Tak vada foťáku mě nenapadla ani v nejhlubším snu, to jsi mě, Chary, dostal... :-) Ale napadá mě ještě: nemůže to být třeba vlivem skenování? Nevím, jak a čím to bylo naskenované, ale co kdyby se v příslušném rámečku(?) ten dia na pravé straně prostě trochu prohnul(???). | 28.03.12 - 11:04 |










