Komentáře uživatele "DJ":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 754.074-3 | Krásná fotka. Vypadá jak odněkud od poklidné vsi, přitom autorovi za zády sviští automobily na D1 a za ní se rozhléhají sídliště. V označení míst v databázi ŽP je zřejmě chyba. Troubsko už nějaký ten pátek není Hr., ale AHr. Fotka ***** | 10.06.13 - 23:49 |
| 841.013-6 + 841.006-0 + 841.008-6 | Srovnatelná elektrická jendotka k jednomu šupleti neexistuje. Srovnatelná jednotka ke Žralokovi je dvouvozový Panter. Až na to, že Žralok stojí o 30.000.000 míň. A kapacitně srovnatelnou jednotkou k jednomu "šupleti" je už jen autobus. Pořizovací cenou i provozně levnější, z kapacitního hlediska ne horší. Fotka **** | 10.06.13 - 23:47 |
| 851.032-3 | V popředí naleštěné vozidlo a v pozadí zdemolované torzo. V popředí slunečné prostředí, ale v pozadí se asi čerti žení. V popředí poklidná železniční nostalgie, o pár kilometrů dále značná hustota osob, které s nostalgií mají pramálo společného, avšak tímto vlakem jeli. Zajímavé kontrasty. ***** | 03.06.13 - 16:06 |
| 809.232-2 | Podtitul fotky: "Při čekání na Pálavský okruh"? :-) | 30.05.13 - 22:34 |
| Ge 4/4 III 643 RhB | Z náhledu jsem si říkal - není to modelová železnice? Ale není, jde o železnici skutečnou, hmatatelnou. :-) ***** | 30.05.13 - 15:44 |
| 186.106 RTC | Krásný kus světa - hluboký kaňon řeky Salzach. I samotná zastávka Tenneck nabízí velmi pěkné pozadí na fotografiích. :-) ***** | 29.05.13 - 18:21 |
| 841.011-0 | Krásná fotka dokumentující jednak splynutí železnice s přírodou, jednak (ne)obsazenost tohoto úžasného vozidla. :-) ***** | 27.05.13 - 15:10 |
| 754.066-9 | Mezi Okříškami a Zastávkou není 60 km/h kvůli traťové indispozici, ale kvůli četným nechráněným přejezdům v obloucích. Slyšel jsem, že původní konstrukční rychlost byla 90 km/h, s ohledem na stáří trati se teď ve většině úseků mluví o 80 km/h. To si nejsem jist, resp. slyšel jsem něco jiného - že v každém úseku se nachází oblouk, který nedovoluje více než 60 km/h. V úseku Střelice - Tetčice (traťová rychlost = 80 km/h) jsou TŘI přejezdy zabezpečené pouze křížem. Minimálně jeden z nich (u kamenolomu) také není zrovna na místě s dobrými rozhledovými poměry. V tom krátkém úseku mezi ZuB a VP se oblouky neoblouky ten vlak ani nepohne, tam je podle mě po revitalizaci naprosto v pohodě možná 80ka, ale těžko tam chtěli asi hned posadit jinou rychlost, když délka toho úseku přes 2 km není a jsou tam přejezdy. Hlavně je otázkou, jestli by se na tu 80tku některý z vlaků (jedoucí tudy ve směru do kopce) rozjel. Ve směru z kopce by to mělo být méně problematické. Chce to kvalitní revitalizaci i ve stávající ose a dalo by se jezdit úplně jinak. A pokud by se "někdo" podíval na to, jaké kategorie vlaků tam v jakých počtech jezdí a kde (a z jakých důvodů) postávají, dalo by se jezdit docela jinak i bez nějaké revitalizace. | 24.05.13 - 19:41 |
| 844.012-5 | Fotka nádherná; za nesmyslnou kombinaci, kdy nové (!) vozidlo nezávislé trakce jezdí výhradně po elektrizované trati, autor samozřejmě nemůže, ale nechce se mi to na tomto místě nepodotnout. Nicméně: ***** | 24.05.13 - 18:48 |
| 754.066-9 | Poezie na této trati výrazně ubylo a dále ubývá. Ale tato velice pěkná fotografie dokumentuje jeden z těch zbytků šotopoezie, které se občas ještě objeví. ***** Stačilo by jen zvýšit rychlost, ale vzhledem k těm obloukům, co tam jsou by se musela přestavět. To by přišla o svůj půvab. A navíc elektrizovat by se měl jen úsek Brno - Zastávka u Brna, takže ty nejhezčí úseky by zůstaly pod dieselem. Stejně nechápu, proč je nutná elektrizace. Vždyť i v západních zemích existují neelektrizované tratě, kde jezdí rychlíky? Jistě že žádné věšení drátů nutné není. Tím pádem dokončená revitalizace například lesního úseku mezi Zastávkou a Vysokými Popovicemi už snad předznamenává zlepšení. Revitalizována (dá-li se to tak nazývat) byla jen část tohoto úseku a ke zvýšení traťové rychlosti tam NEDOŠLO (ale stejně, vlaky by tam, minimálně v sudém směru jízdy, rychleji ani nejezdily. Osobní vlaky tudy nejezdí ani tou "traťovou" šedesátkou.) | 22.05.13 - 15:42 |










