..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "DJ":

  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
754.074-3Krásná fotka. Vypadá jak odněkud od poklidné vsi, přitom autorovi za zády sviští automobily na D1 a za ní se rozhléhají sídliště.

V označení míst v databázi ŽP je zřejmě chyba. Troubsko už nějaký ten pátek není Hr., ale AHr.

Fotka *****
10.06.13 - 23:49
841.013-6 + 841.006-0 + 841.008-6Srovnatelná elektrická jendotka k jednomu šupleti neexistuje.
Srovnatelná jednotka ke Žralokovi je dvouvozový Panter. Až na to, že Žralok stojí o 30.000.000 míň.


A kapacitně srovnatelnou jednotkou k jednomu "šupleti" je už jen autobus. Pořizovací cenou i provozně levnější, z kapacitního hlediska ne horší.

Fotka ****
10.06.13 - 23:47
851.032-3V popředí naleštěné vozidlo a v pozadí zdemolované torzo.
V popředí slunečné prostředí, ale v pozadí se asi čerti žení.
V popředí poklidná železniční nostalgie, o pár kilometrů dále značná hustota osob, které s nostalgií mají pramálo společného, avšak tímto vlakem jeli.

Zajímavé kontrasty.

*****
03.06.13 - 16:06
809.232-2Podtitul fotky: "Při čekání na Pálavský okruh"? :-)30.05.13 - 22:34
Ge 4/4 III 643 RhBZ náhledu jsem si říkal - není to modelová železnice? Ale není, jde o železnici skutečnou, hmatatelnou. :-)

*****
30.05.13 - 15:44
186.106 RTCKrásný kus světa - hluboký kaňon řeky Salzach. I samotná zastávka Tenneck nabízí velmi pěkné pozadí na fotografiích. :-)

*****
29.05.13 - 18:21
841.011-0Krásná fotka dokumentující jednak splynutí železnice s přírodou, jednak (ne)obsazenost tohoto úžasného vozidla. :-)

*****
27.05.13 - 15:10
754.066-9Mezi Okříškami a Zastávkou není 60 km/h kvůli traťové indispozici, ale kvůli četným nechráněným přejezdům v obloucích. Slyšel jsem, že původní konstrukční rychlost byla 90 km/h, s ohledem na stáří trati se teď ve většině úseků mluví o 80 km/h.
To si nejsem jist, resp. slyšel jsem něco jiného - že v každém úseku se nachází oblouk, který nedovoluje více než 60 km/h.

V úseku Střelice - Tetčice (traťová rychlost = 80 km/h) jsou TŘI přejezdy zabezpečené pouze křížem. Minimálně jeden z nich (u kamenolomu) také není zrovna na místě s dobrými rozhledovými poměry.

V tom krátkém úseku mezi ZuB a VP se oblouky neoblouky ten vlak ani nepohne, tam je podle mě po revitalizaci naprosto v pohodě možná 80ka, ale těžko tam chtěli asi hned posadit jinou rychlost, když délka toho úseku přes 2 km není a jsou tam přejezdy.
Hlavně je otázkou, jestli by se na tu 80tku některý z vlaků (jedoucí tudy ve směru do kopce) rozjel. Ve směru z kopce by to mělo být méně problematické.

Chce to kvalitní revitalizaci i ve stávající ose a dalo by se jezdit úplně jinak.
A pokud by se "někdo" podíval na to, jaké kategorie vlaků tam v jakých počtech jezdí a kde (a z jakých důvodů) postávají, dalo by se jezdit docela jinak i bez nějaké revitalizace.
24.05.13 - 19:41
844.012-5Fotka nádherná; za nesmyslnou kombinaci, kdy nové (!) vozidlo nezávislé trakce jezdí výhradně po elektrizované trati, autor samozřejmě nemůže, ale nechce se mi to na tomto místě nepodotnout.

Nicméně: *****
24.05.13 - 18:48
754.066-9Poezie na této trati výrazně ubylo a dále ubývá. Ale tato velice pěkná fotografie dokumentuje jeden z těch zbytků šotopoezie, které se občas ještě objeví. *****

Stačilo by jen zvýšit rychlost, ale vzhledem k těm obloukům, co tam jsou by se musela přestavět. To by přišla o svůj půvab. A navíc elektrizovat by se měl jen úsek Brno - Zastávka u Brna, takže ty nejhezčí úseky by zůstaly pod dieselem. Stejně nechápu, proč je nutná elektrizace. Vždyť i v západních zemích existují neelektrizované tratě, kde jezdí rychlíky?
Jistě že žádné věšení drátů nutné není.

Tím pádem dokončená revitalizace například lesního úseku mezi Zastávkou a Vysokými Popovicemi už snad předznamenává zlepšení.
Revitalizována (dá-li se to tak nazývat) byla jen část tohoto úseku a ke zvýšení traťové rychlosti tam NEDOŠLO (ale stejně, vlaky by tam, minimálně v sudém směru jízdy, rychleji ani nejezdily. Osobní vlaky tudy nejezdí ani tou "traťovou" šedesátkou.)
22.05.13 - 15:42