..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "IR":

  1 ... 8 9 10 11 12 ... 69      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
M 262.024Pane Hromku, kdybychom všichni seděli v hospodě u piva, tak bychom po vašm významném mrknutím okem všichni jistě pochopili, že šlo o vtip, a všichni bychom se vesele zasmáli, Já taky. Ale v internetových diskusích, kdy se ani nevidíme, ani neslyšíme, natož abychom tušili, v jakém prostředí a v jaké náladě se zrovna nalézáte, tak tenhle styl humoru nemá zrovna ten správný efekt (obzvlášť když se vzájemně vůbec neznáme)...05.11.11 - 21:30
M 262.024P.S.: (kilian) Přimlouvám se za zvřejnění toho článku z Železničáře z 80. let o tom, kde se na želznici smí či nesmi fotit. Třeba formou aktuality. Mám jej sice doma taky, ale momentálně tak za...hrabaný, že bych jej v dohledené době těžko exhumoval. Jen se mi matně vybavuje, že ten článek konstatoval to, co již bylo zájemcům o vlaky většinou dávno známo, ale bylo ptořeba to takně osvětlit i těm spoluobčanům, kteří nějak zaspali dobu a žili duchem ještě v 50. letech...05.11.11 - 21:21
M 262.024Pane Hromku, prosím vás, už toho nechejte. Lidé by se tu chtěli bavit o fotkách vlaků a o životě kolem železnice, a ne se opět a dokola zabývat jakýmisi pomýlenými myšlenkami. My, co tu dobu pamatujeme, se nad vašimi vývody můžeme jen trpce pousmát, ale mladým tady zbytečně pletete hlavu. Skoro si tak někdy říkám, co se vlastně před těmi 20 lety stalo s těmi školenými provokatéry, které si z té doby taky pamatuju. Že by někteří prodělali polické "prekabátěnie" a působili v nových barvách stále dál...?05.11.11 - 21:11
753.122-1Nádherná kombinace "chrámu dopravy" a chrámu ducha... A to nádraží plné patráků, co jezdívaly do Val.Mezu a dříve do Hranic, To je úžasný dokument...24.10.11 - 10:27
498.022S tím podvečerním (proti)sluncem a zarámováním je to úžasný nápad. Ale jak to, že to není z obvyklého ptačího pohledu a najednou z (téměř) žabího podhledu?!? :-)))21.10.11 - 10:43
T 478 .1154Josef Kamiš: Teď jsem nahlédnul do vaší diskuse se sandikem a musím tedy - ač nerad - konstatovat, že zásadně si nic nepůjčovat je spíš zásadní chyba, než dobrá zásada. Nevím, co všechno vás zajímá, ale i kdyby to byly jen a pouze bardotky, tak je stejně vhodné nejen hledat na netu (kde se toho najde opravdu hodně), ale taky jít do starších pramenů, nejen starých atlasů lokomotiv, ale do časopisů, kde najdete od náčtrků přes plánky až po fotky ČB i barevné. A články jsou v nich většinou dost spolehlivé, protože tehdy se nepracovalo tak hekticky, takže se věšinou informace prověřovaly, než je někdo vydal. Dnes vycházejí publikace dvěma způsoby. Na jedné straně skalní fandové shromažďují léta materiály od fandů, pamětníků, ze starších publikací, z podnikových i státních archivů, informace křížově prověřují z více zdrojů a když už mají pocit, že víc už toho neseženou a lépe už to neprověří, tak sepíšou a vydají třeba monografii o bardotkách či o krokodýlech atp. A nebo (což je zejména typické na západ od našich hranic) na základě inzerce seženou kupu fotek na nějaké téma, z běžně dostupných publikací opíšou, co se jim hodí, a když za půl roku mají na stole kupu materiálu, tak z toho poskládají publikaci stylem "co nevím, to si vymyslím". A pak se ty publikace ještě různě dále kompilují tak, aby z každé byl ještě tak trojí vejvar. Podobně funguje i řada zahraničních, ale i našich(!) webů. Jsou zkompilované z několika starších publikací a doplněné fotkami, nebo jsou to dokonce jen opisované texty z jediné staré publikace, kterou už ale mladší generace nemůžou znát, protože ji nikde nekoupí. Jenže k tomu potřebujete dost letitou zkušenost, abyste jakž takš rozpoznal, která publikace (či tkerý web) patří do té kategorie první, či do té druhé, jejíž faktografická hodnota je prakticky nulová a pro svou zájmovou práci z ní načerpáte jen bajky a zmatky. Takže se neostýchejte jít i do té knihovny, buďte v kontaktu s kluby fandů, fotografů, modelářů. Z více zdrojů získáte mnoho informací, jejichž porovnáním se doberete víceméně věrohodného výsledku. Přeju vám hodně trpělivosti, radost z objevování už pozapomenutých informací i z krásných a historicy věrohodných vlastních modelů...19.10.11 - 23:08
Světlo shůryJak vidím v náhledu Hradčany a drobnou stužku mostu v popředí, hned si říkám, že by Chary a jeho nové téma? A ono taky jo... Ale ten násvit, to se snad ani domluvit nedá. "Ten nahoře" tedy zaslouží pochvalu od všech železničních fandů a šotoušů, že tak krásně osvítil toho slona právě při průjzdu po mostě. Ostatní lid by mu však důvodně mohl vyčítat, že se vlastně vůbec nestrfil, protože měl raději osvítit ty naše zákonně zvolené zástupce o kousek dál v tom pohradí...19.10.11 - 14:34
T 478 .1154No, vždy jsem byl amatér amatérský, ale taky přidám pár postřehů:
Na počátku 70. let táta kupoval v okresním městě agfachrom 18 na 6x6. V kombinaci s flexaretem/Mirar 3,5 - 22 byly výsledky skvělé (vyvolání v Teplicích). Já pak (asi od r. 77 nebo tak) fotil na orwochrom kino i 6x6, ale po několika případech, kdy dia záhy zfialověly, jsem toho nechal a z národní hrdosti fotil jen na fomachrom D18, 20 i 22, kino i 6x6. Ty velké diáky byly docela dobré. U D20 kino mi připadlo, že je to tak na hraně kvality a D22 mi připadl, že už vyloženě zrní (bavím se o období cca od konce 70. let do převratu). Barvy fomachromu mi připadaly takové světlejší, bledší, říkal jsem tomu "přirozené". V 90. letech jsem pak vystřídal agfachrom a fujichrom a agfa mi připadla taková barevně "pohlednicovitější" (asi jako teď v mém foťáčku při režimu "chrom") a fuji takový pastelovější, s lehkým nádechem do zelenomodra, ale mně příjemným. Pokud si vzpomínám, tak orwa pak vyvolávali i v Bratislavě a hodně filmů jsem dával vyvolávat ve Fotografii Gottwaldov. Tam dělali z dia i fotky. Při citlivosti 18 DIN byly fotky z dia celkem použitelné až do rozměru 13x18. Ale mám dojem, že fomachrom měl při vyvolání u výrobce to vyvolání už v ceně, takže ty jsem posílal zásadně do Hradce.
Jo a dia v zahraničí (viz p. Drahoš Švestka): Známí si za socializmu ze služebky v USA dovezli (aby nemuseli všechno všude fotit) krabičky zakoupených diáků s obrázky všechmožných památek, muzeí... a do roka a do dne jim všechny diáky Made in USA vybledly a zčervenaly.
No, k focení na železnici tu bylo vše řečeno jasně. Ale i na vojně to bylo překvapivě "volné" (v letech 1982-83, kdy bylo po průšvizích ze Solidaritou dost napětí, právě se zaváděly Pershingy 2 a ve zkušebním provozu už byl AWACS, takže bylo docela dusno a zažili jsme několik mobilizací, kdy se povolávali i záložáci a při poplachu samozřejmě nikdo nevěděl, že je to jenom cvičně. A přesto se fotit mohlo. Samozřejmě nic přísně utajovaného, ale velitel nám sám zjistil, že pokud technika není v "rozvinutém" stavu, tedy třeba radiovozy nemají vytažené a postavené všechny antény, tak no problem. Taxem měl foťáček (na Šumavě) u velitele v trezoru a na cvičení a na služebky jsem si jej vždy vyzvednul a fotilo se. A i furťáci byli rádi, že mají konenčě dokumentaci pro rodinu. Fotili jsme na ČB fomu a po vyvolání se na autech vyretušovala SPZ a vše bylo OK. A na služebkách jsem fotil krajinky na diáky a normálně je posílal bez jakýchkoli problémů na vyvolání do Hradce. Inu, když už nebyla ta divoká 50. léta, tak to bylo vše "o lidech, o povahách, o pochopení"...
19.10.11 - 2:17
362.175-2thingie: Jo, jo, taky mi v prvopočátku dost pomohly EXIFy u fotek mistrů...
Jinak místo k focení parádní. U těch skal jsem si kolikrát ve vlaku říkal, že by to tu stálo za obrázky. Tak, Ivane_B, díky za to...
Ale taky ta trať (i okolí) tady vypadá jako po důkladné opravě. Že by sem koridor hned tak nedorazil? Že by taky páně ministrův "odklad na neurčito"...?
11.10.11 - 11:11
CarolineZa fotku Karolínky jsem vděčný vždycky. Jen je trošku škoda, že z tohoto pohledu to muselo být nutně focené v protisvětle. Takže Karolínka prostě musí být tmavá a není tak dobře patrné, že budovy dostaly před těmi oslavami nový kabát. Pošta jen fasádu; nadražní budova byla kompletně zrekonsturovaná, peróny opravené, vše natřené. V nádražní budově byla restaurace kompletně zrekonstruovaná do podoby trošku připomínající secesní styl. Pamatuju, že jsme tam se spolužáky nějakou dobu chodili po úspěšných zkouškách na 2 dl červeného. Bylo tam totiž levněji než v Grandu, ale vypadalo to tam podobně velkolepě. No a coby pamětník bych taky řekl, že ty tramvajové koleje měly už tehdy podobu stejnou jako dnes, a to právě kvůli těm podchodům, které byly už kompletně v provozu - bohatě dimnezované, honosně obkládané. Jen pro vozíčkáře vše tak napůl - někam jo, někam ne (třeba na nástupiště tram vedou výtahy až dnes). Dodnes je v podchodech patrná leštěná žulová podlaha a obklady. Jenže magistrát v nich od jisté doby z důvodů, o kterých se můžeme jen dohadovat, udržuje obrovský vietnamský blešák, který jejich kapacitu snižuje až o třetinu, a různá rádobybistra, která podchody obohacují o nevyvětratelné pachy... Omlouvám se... ta nostalgie mě u těchto fotek vždycky trochu bere...09.10.11 - 14:27