Komentáře uživatele "Atanono":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 183.719 | Jack Jag: Mirel je kvůli bezpečnosti, ale rozhodně ne, aby hlídal EDB. Mirel hlídá v zásadě dvě věci (a navíc ještě funguje jako živák, když to je potřeba) - bdělost srojvedoucího, návěst, ke které se vlak blíží a rychlost, kterou vlak jede, přičemž odvětrání hlavního potrubí nastane, když si Mirel "myslí", že vlak jede rychleji, než si Mirel "myslí", že může. Z praxe (= vyprávění) - problém rozhodně není při použití EDB, ale při tahu. | 21.11.14 - 19:39 |
| 183.719 | Chary: Elektrotechnika není úplně moje oblíbená věda, ale pokud vím, tak pulzní regulace zjednodušeně řečeno reguluje efektivní napětí na motoru spínáním a rozpínáním obvodu, zatímco odporová to zajišťuje sériovým vložením odporníku. V obou případech by ale měl být proud tekoucí motorem zhruba stejný a poškozování troleje je závislé právě na odebíraném proudu, přesněji na jeho kvadrátu. Odporová regulace je energeticky nevýhodná proto, že stejný proud, který teče motorem, teče i odporníkem, ve kterém se velké množství elektrické energie přemění na teplo. Pokud se mýlím, rád se nechám poučit. M 474 003: Jeden fíra povídal, že... V Rakousku to tak skutečně funguje, tedy když mašina začně klouzat, fíra přidá výkon a elektroniko strarej se, jenže tam, kde je Mirel, tam to takhle nejde, protože když se mašina sklouzne celá a fíra nestihne dost rychle stáhnout výkon, tak zareaguje Mirel a odvětrá hlavní brzdové potrubí, protože si "myslí", že byla překročená maximální rychlost (proč to tak je netuším, prý to tak je)... | 21.11.14 - 2:09 |
| 183.719 | M 474 003: Se sběrači je spíš problém, že při rozjezdu se dlouhodoběji zatěžuje malý kousek troleje. Jinak u lokomotivy s výkonem cca 6,5 MW a hmotností 88 tun je za sucha plný výkon možné využít zhruba od 120 km/h výš, do té doby je limitující adheze. Pravděpodobnost uklouznutí celé lokomotivy rozhodně téměř nulová není, stává se prý i několikrát za směnu. A vyrovnávání klopných momentů není v principu u lokomotivy s individuálním řízením výkonu pro jednotlivá dvojkolí v principu potřeba - prostě se "naloží" větší výkon na přitížená dvojkolí. | 20.11.14 - 15:17 |
| 753.601-4 + 774.702-5 + 744.001-9 | Wawro: Ano, je to rekonstrukce Brejlovce v podání CZLoko. Druhá lokomotiva je řada 774, rekonstrukce ze 770, a poslední je 744, novostavba. Obě dvě také z Třebové. | 20.05.13 - 19:42 |
| E 186.272-1 | To Rabín: Důvod nefungování odkazu není neznámý... kopíruje se v něm totiž i ta poslední tečka za .pdf, kterou je potřeba smazat... Takže tohle by už fungovat mělo http://www.kolejeslaskie.com/uploads/pliki/Schemat_sieci_kolei_regionalnej.pdf | 03.11.11 - 10:16 |










