Komentáře uživatele "Miroslav Venclík":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| Do vizáže Najbrt snadno a rychle ... | V novinách Železničář 22/2007, vydané ČD, byl zveřejněn článek o novém číselném značení hnacích vozidel přípojných, vložených a řídicích vozů, které bylo uplatněno na základě rozhodnutí Komise evropského společenství ze dne 11.8.2006 (Rozhodnutí o technické specifikaci pro interoperabilitu).V tomto rozhodnutí se stanovuje nové označování vozidel, takže např.na elektrické jednotce ČD 471 se můžeme setkat s následujícím označením: CZ ČD 94 54 1 471 032 - 3 kde: 9 - označuje hnací vozidlo nebo ucelenou jednotku 4 - elektrická jednotka s výjimkou vysokorychlostních 54 - označení železniční správy 1 - volitelná uživatelem v rozsahu 0 - 8, aby jak u původního národního označení, tak i u nového označení byly shodné kontrolní číslice 471 - řada hnacího vozidla 032 - seriové číslo 3 - za pomlčkou kontrolní číslo Dle tohoto článku by vypočtené kontrolní číslo mělo souhlasit jak v národním tvaru, tak i v mezinárodním označení. Na tom německém motorovém vozu je zřejmě chyba v 5.číslici, protože vychází rodílné kontrolní číslice 5 ( celé číselné značení ) nebo 6 ( v národním krátkém značení ). 95 80 0 650 409 - 5 9 - hnací vozidlo či ucelená jednotka 5 - dieselová jednotka 80 - číslo železniční správy 0 - volitelné číslo, tak aby byly shodné kontrolní číslice 650 - řada hnacího vozidla 409 - seriové číslo 5 - kontrolní číslo | 21.05.10 - 0:03 |
| Do vizáže Najbrt snadno a rychle ... | Celé číslo jsem opsal na boku vozové skříně motorového vozu včetně kontrolní číslice, kde ještě nebyly polepy. Kontrolní číslice je zřejmě vypočtená jako u klasického vozu, kde se násobí dvěma každá lichá číslice: 95 80 0650 409 - 5 ( 2*9 )+5+( 2*8 )+0+( 2*0 )+6+( 2*5 )+0+( 2*4 )+0+( 2*9 )= i s převodem číslic 9+5+7+0+0+6+1+0+8+0+9 = 45; 50-45 = 5 | 20.05.10 - 22:18 |
| 451.048-3 | Sběrač se nejlépe očistí tím, že se vyzkouší několikrát jeho funkce. Sleduji průběh zdvihu a také zda má sběrač dostatečný přítlak k troleji, aniž bych vzápětí zapínal pomocné pohony ( motorgenerátor a kompresor ). Je pochopitelné, pokud sněhová pokrývka přesahuje únosnou mez, musí se takové hnací vozidlo odstavit mimo trolej a sněhovou nadílku odklidit. | 16.03.10 - 0:28 |
| 451.048-3 | Na internetových stránkách, zabývající se provozem pantografových jednotek 451,452,470,471 ( www.pantograf.wz.cz ) je možné si najít detailní fotografie z těchto jednotek, kde si můžete prohlédnout např, uspořádání elektrických zařízení na střeše motorového vozu 451, 452. Trolejový sběrač není přímo připevněn ke střeše vozu, ale na střeše jsou navařeny čtyři patky ve tvaru obráceného písmene U, na kterých jsou připevněny čtyři izolátory oddělující sběrač od střechy vozidla. Při přípravě hnacího vozidla v DKV plní strojvedoucí řadu povinností, které jsou dány služebním předpisem. Jednou z nich je i vizuální kontrola stavu sběrače, na základě které jsem se rozhodoval s ohledem na množství sněhové nadílky o dalším postupu při zprovozňování pantografové jednotky. Strojvedoucí je provozně-technická profese, kde za veškeré úkony, které vykoná v souvislosti s provozem a provozováním hnacího vozidla nese svou plnou odpovědnost. A o tom to je! | 22.02.10 - 16:11 |
| 451.048-3 | Nemyslím si, že bych se ošidil. Jen jsem to z příslušného diáře, ve kterém mám uveden jen postupný nárůst hodin v měsíci, chybně odečetl. Uvedenou směnu jsem měl v lednu 2007 celkem 3x. | 22.02.10 - 5:37 |
| 451.048-3 | Jednalo se o krátkou směnu v délce 5.31 hod. Veškeré topení včetně kaloriferů v celé soupravě bylo zapnuto. Vzhledem k výstavbě Nového spojení, kdy byl tehdy omezen příjezd osobních vlaků do žst.Praha Masarykovo n. ( různá omezení provozu a výluky ) vedlo také k danému výkonu, aby cestující měli ve špičce návaznost na MHD ( metro "C" ) ze žst.Praha Holešovice. | 21.02.10 - 13:32 |
| 451.048-3 | Ačkoliv jsou to již 3 roky, na tu šichtu vzpomínám, kdy po zvěčnění tohoto okamžiku muselo nastoupit docela obyčejné koště a co bylo možné, tak tu přírodní nádheru stáhnout dolů. Z mých záznamů směna měla následující průběh Sv 9393 ( soupravový vlak ) z ONJ do Českého Brodu, Os 9360 do Prahy Holešovic a soupravový vlak Sv 29341 / 29340 zpět na ONJ. Co by mě ale v uvedený moment dne 25.1.2007 ve 3.47 hod.ráno nikdy nenapadlo, že motorovému vozu 451.048-3 zbývá necelý půlrok existence. Jeho osud se naplnil dne 14.7.2007 během nehodové události v žst.Čerčany, při které tragicky zahynul náš kolega a kamarád. Tato fotografie je jednou z mých posledních, kdy jsem uvedenou pantografovou jednotku zachytil při její činné službě. | 21.02.10 - 9:48 |










