Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
VT 31 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Furth im Wald - Arnschwang - Datum: 29.5.2010 - Autor: Vladimír ![]() - Pozn.: vlak RB 32218 společnosti Oberpfalzbahn - Zobrazeno: 3857x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 2 - Rating od uživatelů: 4 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
08.06.2010 (0:12)
Trošku mi uniká pointa diskuze, která se mění v nevraživost. Nicméně jsem tu nový a nehodlám si hrát na někoho kdo sežral všechnu moudrost. Nejsem odborníkem a nestrávím každou volnou chvíli ve vlaku. Nicméně na trati 227 jsem jezdil denně 8let a minimálně ve srovnání s elektrifikovanou tratí Horní Cerekev - HB vytíženější rozhodně není. Na školní vlaky Kostelec - Slavonice bude RS1 malé, jako náhrada za motoráky z Jihlavy na Brno taktéž. Zdůrazňuji že jde o mé domněnky a uvítám racionální argumenty proč tomu tak není.
Potencionálně, dejme tomu že jsem jako konstruktér postaven před úkol navrhnout nový pojezd. Rozhodně vyjdu z osvědčených řešení, ale byl bych sám proti sobě kdybych do detailu okopíroval něco co již 15let jezdí a tím pádem na papíře existuje ještě déle. Stroj který bych konstruoval navíc vyjede od deného okamžiku dejme tomu za 5 let a jeho životnost bude stanovena na 30let. Neříkám, že není vhodné vycházet s osvědčených řešení, ale ulpět na něčem...no...možná je to v daný čas ekonomicky výhodné, ale vývoj to zabíjí.
Šířka. Vždycky jsem si myslel, že jednotná šířka železničních vozidel umožňuje například stavět nástupiště nejen s normovanou výškou, ale i mezerou mezi dveřmi/schůdky vlaku a peronem. 810/814 jsou srovnatelně široké s klasickými vozy, ačkoli je v nich v řadě pět míst k sezení, rekonstrované čtyři. V klasickém vagonu mám na stejnou šířku čtyri nebo tři sedadla. Jaký je důvod, aby nízkopodlažní vozidlo muselo být úzké? Jediný problém by mohl být s dveřmi v úrovni nástupiště. Ale stejně, tento argument mi připadá opravdu nelogický.
Cenou za sedadlo jsem se pokoušel porovnávat vozidla podobného určení. Informaci považuji za užitečnou a pro mne byla zajímavá, proto jsem si ji spočítal. Prosím, zvažte jaké by byly místní reakce, pokud by někdo porovnával parametry Pendolina s RS1 (nebo Jánošikem jako dnes iDnes). Podobné věci jsem se nedopustil.
Závěrem, co člověk, to názor. Já bych osobně nejraději viděl regionální vozidlo jako 2*26m dlouhý třípodvozkový stroj (všechny trakční), s asynchroními motory a elektrickým přenosem výkonu, hliníkovou samonosnou konstrukcí, pouze jedním spalovacím motorem a malým sci-fi v podobě rekuperační kondenzátorové brzdy (případně s Li-Fluor články). Všechno jsou to technologie již dostupné, pouze zmíněná baterie není dostatečně stabilní. Jsem více technik než fotograf, a rád se nechám poučit. Nerad bych nad tímto serverem zlomil hůl podobně jako nad technetem a podobnými bulváry...
Potencionálně, dejme tomu že jsem jako konstruktér postaven před úkol navrhnout nový pojezd. Rozhodně vyjdu z osvědčených řešení, ale byl bych sám proti sobě kdybych do detailu okopíroval něco co již 15let jezdí a tím pádem na papíře existuje ještě déle. Stroj který bych konstruoval navíc vyjede od deného okamžiku dejme tomu za 5 let a jeho životnost bude stanovena na 30let. Neříkám, že není vhodné vycházet s osvědčených řešení, ale ulpět na něčem...no...možná je to v daný čas ekonomicky výhodné, ale vývoj to zabíjí.
Šířka. Vždycky jsem si myslel, že jednotná šířka železničních vozidel umožňuje například stavět nástupiště nejen s normovanou výškou, ale i mezerou mezi dveřmi/schůdky vlaku a peronem. 810/814 jsou srovnatelně široké s klasickými vozy, ačkoli je v nich v řadě pět míst k sezení, rekonstrované čtyři. V klasickém vagonu mám na stejnou šířku čtyri nebo tři sedadla. Jaký je důvod, aby nízkopodlažní vozidlo muselo být úzké? Jediný problém by mohl být s dveřmi v úrovni nástupiště. Ale stejně, tento argument mi připadá opravdu nelogický.
Cenou za sedadlo jsem se pokoušel porovnávat vozidla podobného určení. Informaci považuji za užitečnou a pro mne byla zajímavá, proto jsem si ji spočítal. Prosím, zvažte jaké by byly místní reakce, pokud by někdo porovnával parametry Pendolina s RS1 (nebo Jánošikem jako dnes iDnes). Podobné věci jsem se nedopustil.
Závěrem, co člověk, to názor. Já bych osobně nejraději viděl regionální vozidlo jako 2*26m dlouhý třípodvozkový stroj (všechny trakční), s asynchroními motory a elektrickým přenosem výkonu, hliníkovou samonosnou konstrukcí, pouze jedním spalovacím motorem a malým sci-fi v podobě rekuperační kondenzátorové brzdy (případně s Li-Fluor články). Všechno jsou to technologie již dostupné, pouze zmíněná baterie není dostatečně stabilní. Jsem více technik než fotograf, a rád se nechám poučit. Nerad bych nad tímto serverem zlomil hůl podobně jako nad technetem a podobnými bulváry...
ad quido.speedy :
ad 1) Neznáš místní reálie a neznáš hlavní přepravní proudy a ty jsou mimo elektrizované tratě.
ad 2) Starý koncept? A v čem jako? Jako dnes nejsou moderní vozidla s dieslovým motorem, či nejsou moderní vozidla nízkopodlažní? Jediné, co považuji za starý koncept je použití klasického narážecího ústrojí, které tam bude na přání ČD.
ad 3) Šukafon je širší, protože byl dělán na 2+3 k sedění. Zbytek je blud.
ad 4) Aha, takže pokud to vezmu v ceně na sedadlo, tak nejlépe vycházejí velkokapacitní vozidla. Hmmm na Vysočině by se to využilo.... Opět zbytek je nepodložený blábol a klam. RS1 a Desiro jsou vrstevníci nové generace vozidel. Jsou to vozidla koncepčně shodná. Čili nízkopodlažní vozidla s dvěma pohonými agregáty a velkým nadbytkem výkonu pro akceleraci a účinným brzdovým systémem pro brzdění.
ad 5) Tak to je vůbec blbost.
A co se týče nápravového tlaku, tak si prvně ujasni, jaké povolené třídy zatížení má každá trať, kde má RS1 jezdit a potom srovnej nápravové tlaky RS1 a šukafonu.
ad 1) Neznáš místní reálie a neznáš hlavní přepravní proudy a ty jsou mimo elektrizované tratě.
ad 2) Starý koncept? A v čem jako? Jako dnes nejsou moderní vozidla s dieslovým motorem, či nejsou moderní vozidla nízkopodlažní? Jediné, co považuji za starý koncept je použití klasického narážecího ústrojí, které tam bude na přání ČD.
ad 3) Šukafon je širší, protože byl dělán na 2+3 k sedění. Zbytek je blud.
ad 4) Aha, takže pokud to vezmu v ceně na sedadlo, tak nejlépe vycházejí velkokapacitní vozidla. Hmmm na Vysočině by se to využilo.... Opět zbytek je nepodložený blábol a klam. RS1 a Desiro jsou vrstevníci nové generace vozidel. Jsou to vozidla koncepčně shodná. Čili nízkopodlažní vozidla s dvěma pohonými agregáty a velkým nadbytkem výkonu pro akceleraci a účinným brzdovým systémem pro brzdění.
ad 5) Tak to je vůbec blbost.
A co se týče nápravového tlaku, tak si prvně ujasni, jaké povolené třídy zatížení má každá trať, kde má RS1 jezdit a potom srovnej nápravové tlaky RS1 a šukafonu.
Michal Jaroš: Moderní interiér a exteriér? Nenech se vysmát. Interiér je ustrnutý někde v první polovině 90. let... Jaké moderní regionální vozidlo má interiér rozdělený dveřmi na kliku? Jaké moderní regionální vozidlo má úzký mezivozový přechod s dveřmi na kliku (které ani nejdou pořádně zavřít)? Víš, jak to vypadá třeba v desiru? Ty ostatní věci jsou pravda, ale já to tedy v celkovém kontextu za razantní zlepšení, které by stálo za polovinu ceny nového vozidla, nepovažuji. Nějaké záclonky a podobné drobnosti jsou k smíchu. Já ten hnusný rozklepaný hlučný bastl znám moc dobře, protože jsem nucen s ním pravidelně cestovat. Po koridoru! :-! Ne, strakatá obluda regiošuk má s moderním vozidlem opravdu pramálo společného.
07.06.2010 (20:02)
doomuklas: Regionova je oproti 810 dost razantní zlepšení kvality - nejn sedadla a WC, ale audiovizuální systém, větší stolky, záclonky, otevírací okna, dveře na tlačítko, moderní interiér i exteriér, průchozí (oproti 810¨+010)
Miroslav Zikmund: Sladké tajemství spočívá i v tom, že díky vyšší rychlosti a lepší dynamice jízdy RS1 lze s nimi sestavit lepší jízdní řád, pro který bude zapotřebí méně vozidel než při použití líných regiošuků. Neušetří se tím celá polovina vozidel, ale něco jo. Navíc RS1 jako nové vozidlo má životnost 30 let. Regiošuk jako rekostrukce vydrží tak 15 let, pevně doufám, že déle tady strašit nebudou. Za těch 15 let se stejně něco nového bude muset pořídit. 300 regiošuků znamená zlepšení minimální, na mnohých tratích jsou zhoršením (třeba Česká Třebová - Zábřeh). Co nabízí regiošuk cestujícím lepšího oproti 810? Nová sedadla, hajzl a malý nízkopodlažní prostor. Jinak zůstává vše při starém. Na kratší jízdní doby, klimatizaci nebo klidný tichý chod a brzdění můžou cestující zapomenout. 150 RS1 znamená zlepšení velmi výrazné a na rozdíl od regiošuků je to posun k moderní železnici. Já myslím, že je to jasné. Pořídit 300 hnusných bastlů 814 místo 150 skutečně kvalitních nových vozů RS1 může podle mě jen idiot...
(OT) Miroslav Zikmund: ad Vaše reakce na doomlukas
Vždyť je to jen povzdech nad neschopností/neochotou ČD pořídit nějaké nové motorové jednotky; doomlukas neřešil kapacity, jen by rád - jako většina cestujících - jezdil v něčem lepším, než je 810/814.
Tak nezbude nic jiného, než si aspoň 10 let počkat...
Vždyť je to jen povzdech nad neschopností/neochotou ČD pořídit nějaké nové motorové jednotky; doomlukas neřešil kapacity, jen by rád - jako většina cestujících - jezdil v něčem lepším, než je 810/814.
Tak nezbude nic jiného, než si aspoň 10 let počkat...
07.06.2010 (18:15)
doomlukas : mohl byste prosím prozradit sladké tajemství, čím byste zajistil dopravu, kterou mělo vozebně pokrýt těch 150 vozidel, jichž byste se vzdal, abyste polovičním kvalitnějších vozidel počtem vozidel zvýšil užitek....
300 Regiozázraků má kapacitu 25 200 míst k sezení, 150 RS1 (model 76 míst) má kapacitu 11 400 míst, tedy cca jen 45 %. 150 vozidly byste pokryl jen polovinu vlaků, takže místo hodinového intervalu Regiozázraku s kapacitou 84 míst by se drandilo ve dvouhodinovém intervalu s kapacitou 76 míst ...
freudent : někdo musí vozidla vyrobit - kolejové vozidlo není kobliha s marmeládou - odpoledne objednáte, druhé den ráno dostanete. ČD také musí získat potřebné finanční prostředky ...
Jirka Panther : ano, pokles výkonů v důsledku "železné" opony a náhrada parní trakce rychlejšími vozidly znamenala zánik jedné traťové koleje, protože na objem přepravních výkonů se vystačí s jednou kolejí.
quido.speedy : vy byste chtěl, aby se každých 10 let vymyslela nová koncepce vozidel.
Co si pod tím představujete. Princip parní lokomotivy se nezměnil za celou jejích éru, počínaje anglickou The Rocket. Cestujícího vcelku nezajímá, zda je koncepce vozidla stará deset let nebo pamatuje ještě c.k. monarchii... či jiný "politický režim".
300 Regiozázraků má kapacitu 25 200 míst k sezení, 150 RS1 (model 76 míst) má kapacitu 11 400 míst, tedy cca jen 45 %. 150 vozidly byste pokryl jen polovinu vlaků, takže místo hodinového intervalu Regiozázraku s kapacitou 84 míst by se drandilo ve dvouhodinovém intervalu s kapacitou 76 míst ...
freudent : někdo musí vozidla vyrobit - kolejové vozidlo není kobliha s marmeládou - odpoledne objednáte, druhé den ráno dostanete. ČD také musí získat potřebné finanční prostředky ...
Jirka Panther : ano, pokles výkonů v důsledku "železné" opony a náhrada parní trakce rychlejšími vozidly znamenala zánik jedné traťové koleje, protože na objem přepravních výkonů se vystačí s jednou kolejí.
quido.speedy : vy byste chtěl, aby se každých 10 let vymyslela nová koncepce vozidel.
Co si pod tím představujete. Princip parní lokomotivy se nezměnil za celou jejích éru, počínaje anglickou The Rocket. Cestujícího vcelku nezajímá, zda je koncepce vozidla stará deset let nebo pamatuje ještě c.k. monarchii... či jiný "politický režim".
07.06.2010 (14:18)
Dle mého názoru - Regionova je z hlediska komfortu lepší - měkčí sedačky, opěrátka na ruce, záclonky, a to že neni klimatizace mi vůbec nevadí....samozřejmě, že je dvounápravová což je chyba. A nemyslím si, že vadí, když jsou regionální motoráky otevřenější, a jak zde někdo říkal se přibližují tramvajím...
07.06.2010 (13:59)
Co se týká jízdní dynamiky, musím uznat že RS1 nemám změřené protože jsem měl vybitý GPS modul. Nicméně žlutým desirem jsem se svezl na trase BrnoSkalice a průměrná akcelerace se pohyboval okolo 0.31ms^-2. Což je zhruba 2.5x tolik co běžně měřím při jízde RN. Takže za líné jej nepovažuji. Při brždění jsem na displeji zahlédl dokonce i -0.5ms^-2.
OT:
Na kvalitě trati hodně záleží. Když byl otevřen zreknostruovaný úsek Havlíčkův Brod - Šlapanov. Jel jsem tudy "zbrusu novou" RN 814-069 a byl jsem velice mile překvapen. Ale je pravda, že jsem trefil nejlepší možné podmínky pro demonstraci jízdních vlastností RN :-)
S tou kapacitou souhlasím, nicméně koupím si raději 17 fabií nebo 15 oktávií(kombi), pokud jsou v obojím naftové motory? Rozdíl ve spotřebě a náhradních dílech bude zanedbatelný...
OT:
Na kvalitě trati hodně záleží. Když byl otevřen zreknostruovaný úsek Havlíčkův Brod - Šlapanov. Jel jsem tudy "zbrusu novou" RN 814-069 a byl jsem velice mile překvapen. Ale je pravda, že jsem trefil nejlepší možné podmínky pro demonstraci jízdních vlastností RN :-)
S tou kapacitou souhlasím, nicméně koupím si raději 17 fabií nebo 15 oktávií(kombi), pokud jsou v obojím naftové motory? Rozdíl ve spotřebě a náhradních dílech bude zanedbatelný...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2026 ŽelPage
- administratorzy - pytania i odpowiedzi
Info
informacni okenko












