..: Přidávání novinek a fotografií na ŽelPage :..

logoŽelPage – Po úspěšném otestování Vám nabízíme další možnost seberealizace na našich stránkách.

Základem je zaregistrovat se a poté můžete sepsat novinku, která se po schválení zobrazí na stránkách a nebo můžete přidat fotografii, která se zobrazí rovněž po schválení.

Pokud budete přidávat novinku, pamatujte na pravopis, stylistiku a také na obsahovou stránku.

Pokud budete přidávat fotografii, dodržujte prosím následující kritéria, která sepsali Tomáš Bareš a David Trčka:

  1. Nejcennější fotky získáte na trati. Ve stanici se fotí hůř, jsou tam sloupy, nástupiště, lidé a spousta dalších rušivých prvků.
  2. Než začnete, nejprve si zjistěte, jak svítí slunce a jestli bude lokomotiva nasvícená z čela i z boku.
  3. Lokomotiva by měla být zabraná z rozumného úhlu, tj. ani ne moc z čela, ani ne moc z boku (ideálně 30-45°)., úplně z boku pak v žádném případě.
  4. Vlak by na fotce měl být rovnoměrně rozložený a měl by být celý (pokud to není dlouhý nákladní vlak), pokud se zadní část vlaku ztrácí v oblouku nebo například v křoví, pak to nevadí
  5. Křoví a vysoká tráva před vlakem nepůsobí dobře. Před focením si nejprve vyčistěte oblast, kde budete fotit.
  6. Dejte pozor na stíny, vrhat je mohou stromy, sloupy trakčního vedení, návěstidla, ale třeba i fotograf.
  7. Pokud fotíte ve stanici, ze střechy lokomotivy nesmí růst návěstidla a podobně, výsledný dojem z fotky to zkazí.
  8. Používejte editor a fotku správně ořežte a upravte do rozlišení 1024*768, jiný rozměr do fotogalerie neprojde.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 16.1.2005 (21:18)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von ŽelPage

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
-aa-
18.01.2005 (11:47)  
Mně se na tom pouze líbí, kterak kozel zahradníkem. Nic nikomu nevyčítám, ale přijde mi paradoxní, aby pravidla určoval někdo, kdo sám vyrábí "podivné", kompozičně špatné snímky. Asi to bylo myšleno dobře, s tím souhlasím, ale bohužel se kluci ještě musí hodně učit (ostatně jako každý). Jednu výhodu to ale má. Pokud se u trati sejdu s fotiči dodávajícími fotky na tento web, budu předem tušit jejich chování a tak mi snad na poslední chvíli nevlezou do záběru.
Co se týká kvality fotek na tomto webu, zrovna v tomto okamžiku mi stačí podívat se vlevo. Samé akční perly!!!
K názoru JD bych ještě trošku dodal, že já to zase až jako ustřelení nevidím. Záměr je skutečně dobrý. Ovšem předem než něco takového sepíšu, možná by bylo dobré se seznámit s tím, jak se má fotit. Samozřejmě by se pak nejednalo o krátké osmero, ale o trošku detailnější pojednání. Ono je totiž v pravidlech mnoho omylů. Například:
1. I ve stanici lze pořídit zajímavé fotky. A vězte, že ty s lidmi jsou také zajímavé. Když se dává dohromady nějaká publikace, je vždycky k dispozici mnoho fotek typu mašina na nádraží, mašina na trati. Když dáte takových fotek 20 za sebou zjistíte, že je to o ničem a furt stejné. Takže začnete zuřivě pátrat po fotkách s lidmi, kteří to oživí a ozvláštní.
2. Je zřejmé, že i v protisvětle se dá udělat dobrá fotka. Viz náladovky třeba Karla Pryla nebo Martina Navrátila. Ovšem ono se to musí umět.
3. Tak to je úplná blbost. Fotit lze pod jakýmkoli úhlem. I bokovka může mít něco do sebe. Třeba se podívejte na aktuální foto na podnikovém kalendáři ČD (myslím ten "obyčejný" ne ten "rozmazaný"). Pěkná bokovka esa na sněhu, zasněžené smrčky v popředí, proč taková fotka není "správná"?
4. Vůbec není hřích uříznout fotku i jinak než "do ztracena", např. u prvního vozu za mašinou. Je to lepší, než se snažit na fotku nahňácat soupravu 754 + 7 Bdmtee + 754 na Staré Tišnovce....
5. Křoví, stromky, tráva před mašinou viz bod 3. Někdy to není vůbec špatné. Jen to musí být správně komponováno.
6. Stíny, s tím se dá souhlasit. Ovšem je třeba upozornit na stíny od trakčního vedení. Ty prostě k elektrizované trati patří. Samozřejmě špatně je stín trakčáku přes čelo, ale stín od vedení proč ne? Ono to většinou (zejména v zimě) ani jinak nejde!
7. Ze střechy klidně návěstidla, lampy a sloupy lézt můžou. Vtip je v tom, že musí být ukončené. Prostě nesmí být uříznuté někde těsně před koncem a vytvářet tak iluzi sloupů do nebe. Pozor také na věžové lokomotivy a smrky za nimi. Jednou se mi povedlo na kabinu pílštyka posadit smrk tak dokonale, že to vypadalo jak když si fíra veze vánoční stromeček na střeše.
8. Správně ořezat fotku je důležité. Nejlepší ale je, když fotograf fotku udělá kompozičně tak správně, aby nemusel ořezávat nic.
Samozřejmě by se daly přidat další body jak fotografovat. Třeba ten o nepoužívání širokoúhlých objektivů pokud to není nezbytně nutné, ten o nutnosti mít sloupy a stromy opravdu kolmo na zem, o tom jak správně fotit v noci, o tom jak se při focení chovat (nepořvávat nadávky na cestující, nenadávat strojmistrům že vystavili jinou mašinu než kterou si fotograf podle oběhu vypočítal, nelézt jiným fotografům do záběru, zejména těm kdo byli na místě dříve apod.), o tom že důležité je vědět předem co chci vyfotit a kde to mám vyfotit, o tom že se při focení nemám dát přejet vlakem a že nemám stresovat strojvedoucí tím, že do poslední chvíle stojím v koleji a uskočím na poslední chvíli a tak dále a tak dále....
JD
17.01.2005 (23:35)  
Tý, jo! A nechcete rovnou vydat seznam "povolených" fotomíst ke každému vlaku ? Třeba dopolední Pn Nymburk-Liberec jen a pouze v Pilínkově - a s Ještědem v pozadí. Ale jen v letním čase - teď má brejlovec na čele trošku stín od brejlí, že? Nebo Os 9030 jen s "Pikovickým komínem", nebo ex-Ploučnice pouze na Novině, Os (nevím číslo) v Kunčicích u předvěsti, atd.

Schválně to hrotím, ale přesně tohle mě napadalo při čtení. Asi jste to mysleli dobře, ale uvědomte si, co by důsledná aplikace Vašich kritérií znamenala. Focení by bylo o ničem. Ty všechny body by měly být dány spíš na zvážení. Vždyť kolikrát "nestandardní" úhel nasvícení a/nebo úhel záběru prostě dokonale vystihne "náladu" místa a času. Nemluvě o dokumentaci míst či objektů, kde prostě tyhle "ideální" podmínky nikdy nemohou nenastat.

Prostě je jasné, že chci-li mít reprezentativní a technicky dokonalou fotku z nějakého konkrétního místa, tak si ho nejdřív odkřovím, počkám na vhodnou roční dobu, vyberu si vhodný vlak ve vhodný čas (vzhledem k nasvícení) a šlehnu. Když mi zrovna přijde fotomrak, tak přijedu příště a budu doufat ve větší štěstí. Samozřejmě jsou případy (s každou změnou grafikonu) kdy už žádné příště nebude, to je pak holt smůla.

Zelpage je vcelku fajn web, ale s tímhle osmerem jste fakt ustřelili.

Netřeba vysvětlovat, že prostě tyhle stránky spravuje určitá skupina lidí, která to vidí tak jak to sepsala a ostatní to musí respektovat. To je naprosto v pořádku. Jen bych řekl, že tím sami své stránkly ochuzujete.
17.01.2005 (23:26)  
Já bych to celé viděl asi takto... Tihle kluci si tenhle web vytvořili sami, z ničeho. Jde o partu nadšenců, kteří vytvořili poměrně velmi slušně ucelené stránky o železnici, které denně navštíví v průměru více než tisíc lidi. Že k železnici patří i focení, je nasnadě. A že nejsou vždy ideální podmínky pro pořízení překrásné fotografie, je taky fakt. Fotky dělím já osobně do 3 kategorií - 1. excelentní, 2. ucházející, 3. prasárny. Myslím, že ti kluci si zaslouží, už jen proto, co pro vás všechny vytvořili, uveřejnit čas od času fotku z "té druhé" kategorie. A je zcela logické, že od lidí, kteří na ŽP přispívat chtějí fotografie z kategorie první. Připomíná mi to situaci v prvoligovém fotbalovém týmu, který angažoval několik cizinců. Aby se ti borci dostali do základní sestavy kádru, taky musí být o něco lepší, než fotbalisté české národnosti. Vzhledem k tomu, že mé fotografie nebyly zrovna z nejkrásnějších a často balancovaly na hranici mezi druhou a třetí kategorií, rozhodl jsem se všechny tyto z ŽelPage smazat a pokud je kdy budu ještě presentovat, bude to nejvýše na mých osobních stránkách. Ale pokud někdo uloví opravdu kvalitní fotku, proč se s ní nepochlubit na jedné z nejsledovanějších stránek s železniční tématikou v zemi...? Ale jak říkám, takhle to vidím já. Je to jen MŮJ subjektivní názor, který nikomu nehodlám vnucovat. Pouze jsem ho vyjádřil... A teď hrr na mě...!!
Korrespondent oder ŽP Mitglied Chary
17.01.2005 (22:00)  
Také se mi tento web líbí, hlavně jeho komplexnost. Avšak co pánové Tomáš Bareš a David Trčka předvedli ve svém sítu je do očí bijící. Jistě že většina pravidel je v souladu vůbec s pravidly focení a měl by si jich být vědom každý, ale jsou tam i výjimky, které vyloženě dráždí. Viz. č.2 - úhel a č.7 - návěstidla ve stanici, což bude jistě parafráze na stromy rostoucí z hlav. Kdybych ta pravidla vzal doslova, tak se do č.7 počítají i sloupy a těm se nevyhnete. Dal jsem si tu práci a prošel celou sekci Elektrické lokomotivy. Počítal-li jsem správně, tak je tam 42 obrázků od TB a z nich 19, tj. 45% (!) neodpovídá pravidlům. Pan DT je na procenta lepší - 19/17 = 88%. Je zajímavé, že ve stanici stromy z hlav vadí, na trati ne. To by totiž sloupy trakčního vedení nebyly vůbec k autorům přátelské a procenta nevyhovujících fotek by vyletěla až k nebi. Krom těch sloupů se jim povedly následující snímky:
(lokomotiva autor pravidlo)
123 005 TB 6,
123 023 TB 2,
150 021 DT 2,
163 243 TB 7 návěstidlo,
363 040 DT 2.
Nechci kydat hnůj na pány Tomáše Bareše a Davida Trčku. Zajisté to mysleli dobře. Avšak když káží vodu a sami pijí víno, musím se ozvat.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Kubíček
17.01.2005 (21:58)  
Teda ještě že fotím jen nostalgii...:-) U týhle diskuze se bavím víc než při čtení diskuzí na iDnes. A co to takhle uzavřít tím, že každý si může fotit, co chce, a dávat si na svoje stránky, co chce? Nebo to skončí záškodnickou činností, kdy si budete u oblíbených fotofleků svých "soupeřů" vysazovat vysoké zástupce čeledi lipnicovitých a pohazovat igelitový pytlíky?:-) Děti, děti, co z vás bude...?:-/
Korrespondent oder ŽP Mitglied Vendelín Kotěnočkin
17.01.2005 (21:48)  
Přidal bych ještě dva body do kulaté desítky:
9) používejte širokoúhlé objektivy, na fotce toho bude daleko víc
10) nejvýznamnějšími fotofleky jsou Praha hl. n. a Brno hl. n.
Registrierter Benutzer Dejv  mail  
17.01.2005 (20:20)  
Sice díky za podporu, ale byl bych raději, aby to byla diskuse plná pádných argumentů a ne jen bezvýznamných plácnutí do vody.
Registrierter Benutzer to -aa-
17.01.2005 (20:09)  
Hele ty jeden kritiku, mě se tenhle web libi i jeho fotky, protože bych takové nedokázal - klidně to přiznám. Ukaž svoje fotky a zavři hubu!!!
Registrierter Benutzer Honza
17.01.2005 (19:56)  
Podle mě to osmero docela sedí. Když to porovnávám s ostatníma pěknýma fotkama třeba v některých časopisech, tak vlastně skoro vše splňuje tyto kritéria. Jediná škoda v této diskuzi je, že ti, co tu kritizují, sami buď nikde nic nemají a pokud jo, tak to většinou stojí za h***o.
S pozdravem Honza K.
Registrierter Benutzer -chk-
17.01.2005 (19:39)  
Přátelé, už dlouho jsem se tak dobře nepobavil, jako při čtení páně -kch-ova osmera přikázání. Jen tak dál...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko