Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Dosavadní projekty počítaly s modernizací tratě Praha - Kladno s odbočkou na letiště Praha-Ruzyně. Praha 1 usiluje o rychlodráhu z žst. Praha hlavní nádraží, které má přímé spojení s dalšími městy republiky vlaky Ex, IC, EC a SC.Praha 6, jejímž územím trať prochází, proti železničnímu spojení tvrdě protestuje a usiluje o prodloužení trasy A pražského metra na letiště. Magistrát podporuje železniční spojení s letištěm, ale z žst. Praha Masarykovo nádraží.
V projektech se počítá s celkovou cestovní dobou z Masarykova nádraží na letiště Praha-Ruzyně, terminál Sever 26,5 min., traťovou rychlostí 80 km/h (označení rychlodráha je proto nesprávné) a intervalem 10 min. Délka trasy by byla 20,3 km a měla by 9 stanic (Masarykovo nádraží, Bubny-Vltavská, Výstaviště, Dejvice-Hradčanská, Veleslavín, Liboc, Ruzyně, Dlouhá Míle, Letiště Ruzyně). V tomto případě by neslo železniční spojení v rámci PID označení Příměstská linka 7, Městská linka 22.
Navíc Středočeský kraj podporuje prodloužení železniční trati ze zastávky Praha Ryzyně do Kladna Ostrovce. Tento úsek by měl také 9 stanic a měřil by 20,0 km. Celková jízdní doba do Kladna města bude 42,5 min.
V posledních dnech přichází Ministerstvo dopravy ČR pod vedením Ing. Milana Šimonovského s novou myšlenkou. Rádo by ustoupilo od futuristických vizí a začalo by pouze modernizovat železniční trať z Masarykova nádraží na letiště. Trať by zůstala jednokolejná, ale zvýšila by se propustnost trati díky její rekonstrukci a vybavení novým zabezpečovacím zařízením. Není ani jisté, zda by se trať elektrifikovala.
Určitě by zde ale jezdily zcela nové dieselové či elektrické jednotky. V případě elektrických jednotek by se zřejmě jednalo o řadu 471. Rekonstrukce stanic by byla minimální.
Připomeňme, že Vláda České republiky schválila projekt "Rychlodráha Praha Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně" do skupiny projektů PPP (Public-Private-Partnership; financování veřejným i soukromým sektorem).
CSPSV | 27.3.2005 (21:20)
Související zprávy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
12.04.2005 (20:27)
Docela by mě zajímalo, z čeho autor vydedukoval " V případě elektrických jednotek by se zřejmě jednalo o řadu 471.", když se ani neví, jaký dopravce by na té trati jezdil. To, že ČD v současnosti tato vozidla kupují přeci ještě neznamená, že by tam asi taky jezdili.
06.04.2005 (17:55)
Ve Vídni byla zásadně modernizována S7, která jezdí už z Floridsdorfu (předtím jezdila z Nordu). CAT je speciální vlak z Mitte, který je určen jen pro letecké cestující, kteří se odbaví v terminálu Wien Mitte a pak jedou na Schwechat na oddělené nástupiště. Akorát mi není jasné, jak by systém fungoval, pokud by se porouchala "klíčová" výhybka na Schwechatu. Speciální jízdné je 8 EUR, zatímco S7 jezdí za 3 EURa, takže moc lidí tím nejezdí.
V Ženevě jezdí na letiště jak dálkové vlaky, prakticky v 15 minutovíém intervalu, dále regionální vlaky. Letiště v Curychy je obsluhováno jednak vlaky S–Bahn, jednak dálkovými vlaky. A to jak tranzitními vlaky směr St. Gallen, tak vlaky z Luzernu nebo Basileje, které jedou mimo hlavní nádraží. Amsterodamský Schiphol je obsluhován taky dálkovými vlaky. Před několika lety se nově postavila železniční trať na letiště Leipzig–Halle, na kterou se převedly všechny dálkové vlaky Leipzig – Halle … DB vybudovaly obrovské podzemní nádraží pro FERNVEKEHR i ve Frankfurtu. Letiště v Mnichově je obsluhováno S–Bahnem, protože neleží na "dálkové" trase. Dálková doprava obsluhuje i letiště Paris Orly, včetně TGV.
V Ženevě jezdí na letiště jak dálkové vlaky, prakticky v 15 minutovíém intervalu, dále regionální vlaky. Letiště v Curychy je obsluhováno jednak vlaky S–Bahn, jednak dálkovými vlaky. A to jak tranzitními vlaky směr St. Gallen, tak vlaky z Luzernu nebo Basileje, které jedou mimo hlavní nádraží. Amsterodamský Schiphol je obsluhován taky dálkovými vlaky. Před několika lety se nově postavila železniční trať na letiště Leipzig–Halle, na kterou se převedly všechny dálkové vlaky Leipzig – Halle … DB vybudovaly obrovské podzemní nádraží pro FERNVEKEHR i ve Frankfurtu. Letiště v Mnichově je obsluhováno S–Bahnem, protože neleží na "dálkové" trase. Dálková doprava obsluhuje i letiště Paris Orly, včetně TGV.
29.03.2005 (20:56)
ad ps: >Zatím jsem nezpozoroval v zahraničí, že by zajížděly expresy, rychlodráhy atd. z letišť na nádraží s regionální dopravou...
Zato ja jo. Napr. ve Vidni jezdi City Airport Train (nonstop vlak do centra za zvlastni jizdne) na Wien Mitte - stanici jen s regionalni dopravou a metrem. Na letiste taky jezdi mestska draha (Schnellbahn S7) a tato linka taky nestavi na zadnem nadrazi s dalkovou dopravou. Presto je dopravni situace ve Vidni (provazanost MHD a Schnellbahn) mnohonasobne lepsi nez v Praze.
Zato ja jo. Napr. ve Vidni jezdi City Airport Train (nonstop vlak do centra za zvlastni jizdne) na Wien Mitte - stanici jen s regionalni dopravou a metrem. Na letiste taky jezdi mestska draha (Schnellbahn S7) a tato linka taky nestavi na zadnem nadrazi s dalkovou dopravou. Presto je dopravni situace ve Vidni (provazanost MHD a Schnellbahn) mnohonasobne lepsi nez v Praze.
28.03.2005 (18:58)
Co k tomu dodat...
28.03.2005 (14:40)
Tak v nasem state je naprosto normalni, ze se keca az se od huby prasi. Ale kde jsou prachy... Jinak ta rychlost se mi zda byt dostatecna, protoze stavet cca. co 2 km, pak nema smysl jezdit rychleji, zvlast do toho stoupani. A aby tam jezdil Esus, no to se mi zda byt uplna hovadina, to je naprosto koncepcne nevhodne vozdilo. Chce to jednotku s co nejnizsim pomerem mist k poctu nastupnim mistum... Tedy vozidlo koncepci se blizici spis metru.
28.03.2005 (11:08)
T
Třeba je to záměr...
Třeba je to záměr...
28.03.2005 (10:43)
O rychlem spojeni Prahy s Kladnem kecaji uz 40 nebo 50let, tak to tak vidim na dalsi pulstoleti. :o)
28.03.2005 (1:46)
ať si tam nahoře už konečně ujasní, co vlastně chtějí... takhle nebude ještě deset let nic...
28.03.2005 (1:44)
Na idnes.cz bylo o rychlodráze asi jen toto http://zpravy.idnes.cz/praha.asp?r=praha&c=A050323_073506_praha_ton
Ale proč proboha argumentují, že teď jednokolejka povede ve stopě Buštěhradky? Měla snad rychlodráha vést jinudy?? :-O
Tenhle problém docela vypovídá o stavu našich médií: argument sem, argument tam, nikdo moc nehledí, jestli je to pravda nebo ne...
Že panovi ministrovi nepřišel projekt "futuristický" už dřív, ale najednou, když se o něm začalo tolik mluvit...:-§
Ale proč proboha argumentují, že teď jednokolejka povede ve stopě Buštěhradky? Měla snad rychlodráha vést jinudy?? :-O
Tenhle problém docela vypovídá o stavu našich médií: argument sem, argument tam, nikdo moc nehledí, jestli je to pravda nebo ne...
Že panovi ministrovi nepřišel projekt "futuristický" už dřív, ale najednou, když se o něm začalo tolik mluvit...:-§
28.03.2005 (0:50)
A co takhle postavit Transrapid jako v Šanghaji, nebo jak to plánují V Mnichově?
Ano, dělám si legraci..
Ano, dělám si legraci..
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










