..: Spojení centra Prahy s letištěm v Ruzyni :..
471012_smallPraha - Dosavadní projekty počítaly s modernizací tratě Praha - Kladno s odbočkou na letiště Praha-Ruzyně. Praha 1 usiluje o rychlodráhu z žst. Praha hlavní nádraží, které má přímé spojení s dalšími městy republiky vlaky Ex, IC, EC a SC.
Praha 6, jejímž územím trať prochází, proti železničnímu spojení tvrdě protestuje a usiluje o prodloužení trasy A pražského metra na letiště. Magistrát podporuje železniční spojení s letištěm, ale z žst. Praha Masarykovo nádraží.
V projektech se počítá s celkovou cestovní dobou z Masarykova nádraží na letiště Praha-Ruzyně, terminál Sever 26,5 min., traťovou rychlostí 80 km/h (označení rychlodráha je proto nesprávné) a intervalem 10 min. Délka trasy by byla 20,3 km a měla by 9 stanic (Masarykovo nádraží, Bubny-Vltavská, Výstaviště, Dejvice-Hradčanská, Veleslavín, Liboc, Ruzyně, Dlouhá Míle, Letiště Ruzyně). V tomto případě by neslo železniční spojení v rámci PID označení Příměstská linka 7, Městská linka 22.
Navíc Středočeský kraj podporuje prodloužení železniční trati ze zastávky Praha Ryzyně do Kladna Ostrovce. Tento úsek by měl také 9 stanic a měřil by 20,0 km. Celková jízdní doba do Kladna města bude 42,5 min.
V posledních dnech přichází Ministerstvo dopravy ČR pod vedením Ing. Milana Šimonovského s novou myšlenkou. Rádo by ustoupilo od futuristických vizí a začalo by pouze modernizovat železniční trať z Masarykova nádraží na letiště. Trať by zůstala jednokolejná, ale zvýšila by se propustnost trati díky její rekonstrukci a vybavení novým zabezpečovacím zařízením. Není ani jisté, zda by se trať elektrifikovala.
Určitě by zde ale jezdily zcela nové dieselové či elektrické jednotky. V případě elektrických jednotek by se zřejmě jednalo o řadu 471. Rekonstrukce stanic by byla minimální.
Připomeňme, že Vláda České republiky schválila projekt "Rychlodráha Praha Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně" do skupiny projektů PPP (Public-Private-Partnership; financování veřejným i soukromým sektorem).

CSPSV | 27.3.2005 (21:20)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
- ps -
28.03.2005 (0:41)  
Doufám, že nevyjde varianta poslední, že trať zůstane jednokolejná a neelektrifikovaná. To je asi to nejhorší řešení... Také si myslím, že je vhodnější zaústění spojení letiště s centrem Prahy na hlavní nádraží. Zatím jsem nezpozoroval v zahraničí, že by zajížděly expresy, rychlodráhy atd. z letišť na nádraží s regionální dopravou... Rozhodně se kloním k variantě železničního spojení před metrem... A hlavně, už by chtělo začít stavět. Na letišti odbaví letos přes 10 mil. cestujících a to už je dost.
tom
28.03.2005 (0:16)  
Rychlodráhu bych přejmenoval na LUMPÁRNU... protože to nemá s rychlodráhou co dělat. Sem zvědav kdy se začne modernizovat.
David Z.
27.03.2005 (23:31)  
Kdaž jsem jel ve čtvrtek z Olomouce do Ostravy Ostravanem tak měla paní/slečna naproti mně tuším Mladou frontu a v příloze "Praha" byl jakýsi článek o tom, že železnice na letiště určitě ne, protože tam bude metro. (Stačil jsem postřehnout pouze titulek a část textu, jelikož dotyčná četla něco uvnitř.) Nevíte kde by se dal článek nebo aspoň jeho základní "teze" sehnat? Na servru idnes, kde by to snad mohlo být jsem se nedokázel zorientovat.
Anonymní
27.03.2005 (23:12)  
Samolibý politik, který nemá ani ponětí o organizaci železničního provozu, by měl laskavě místo blábolů o tom, jak na trati nebudou jezdit nákladní vlaky, které tam od doby, co přešla teplárna ve Veleslavíně na plynové vytápění stejně téměř nejezdí, jakým způsobem bude jednokolejná trať zajišťovat přepravu cestujících v okamžiku, kdy na té trati bude nutné provádět buď pravidelnou údržbu nebo se tam stane mimořádná událost, která znemožní provoz po "jediné" koleji při 10 minutovém intervalu – protijedoucí vlaky se budou míjet každých 5 minut. Modlením se to nevyřeší, protože ani "všemohoucí" bůh nevyřeší nutnou údržbu tratí.
Jakákoli přestavba Masaryčky nevyřeší problém se vjezdovou rychlostí 30 km/h (oblouky), protože tam na to není místo. Stavět "něco" na hl.n. by možná šlo, ale zbožné přání "malé radníce" Prahy 1 asi vyslyšeno nebude. Ono bude těžké sehnat prachy na základní stavbu – ledaže by prachy sehnala Praha 1 a to pochybuji. Jenže to by se musela dohodnout i s Prahou 8, která by to taky musela odsouhlasit.
Naproti tomu poprvé zazněl od "odpovědné" osoby poprvé smysluplný názor, že na LETIŠTĚ by měly jezdit i klasické vlaky, které přepraví cestující "dál". Tento názor vyslovil generální ředitel České správy letišť, tedy v podstatě "majitel" letiště
Na 26 promilích - a když se dejvické nádraží zahloubí to bude ještě víc – se těžko dá jezdit 140 km/h "do kopce", když se bude zastavovat u "každé vrby". Z "kopce" dolů by to možná šlo, pokud by na to byla potřebná brzdící procenta a to asi nebudou.
Martin
27.03.2005 (22:24)  
He he docela sranda rychlodráha pro Vmax 80 km/h. To si pánové na vládě děláte prdel ne. Co takhle aspoň 140 km/h. Nechápu proč největší středočeské město (80 tis. oby) nemá pořádný spojení s Prahou. Tohle není stát ale kocourkov.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko