..: Za měsíc bude Semmeringbahn v provozu 151 let :..
semmeringbahnSemmering - Ode dneška za měsíc, 16.5.2005, uplyne 151 let ode dne, kdy byla zprovozněna trať Semmeringbahn vedoucí z Gloggnitz do Mürzzuschlagu dlouhá 41,7 km. Jedinečnost tratě dokládá i její zapsání na Seznam UNESCO dne 2.12.1998. V roce 1854 se jednalo o první horskou trať světa a jejího otevření se poprvé osobně zúčastnil i panovník - císař František Josef I. s císařovnou Alžbětou.
Trať na 16 viaduktech překonává údolí a propasti o celkové délce 1,6 km (nejdelším je Schwarza-Viadukt dlouhý 276 m, nejvyšší je Kalte-Rinne Viadukt - 46 m). Během jízdy po Semmeringu vlak projíždí 15 tunely o celkové délce 4,5 km (nejdelší je Semmeringtunnel - 1,5 km, nejkratší je Krauseltunnel - 14 m) a přejíždí 118 kamenných a 11 železných mostů. Nejvyšší stoupání je 25 promile (25 m na 1 km) a nejvyšší bod trati se nachází v 897 m n. m.
O stavbě jižní trati z Vídně do Štýrského Hradce, která navazovala na trať Brno - Vídeň, bylo rozhodnuto na základě plánů Carla Ghegy (1802-1860) 3.8.1842. První nákladní vlak jel po této trati 18.5.1854 a první osobní vlak o 2 měsíce později.
semmeringbahnV současné době je Semmeringbahn (jižní dráha) nejvytíženější horskou tratí Rakouska a uvažuje se o vybudování tunelu. Výhodou by bylo zkrácení jízdních dob, ulehčení Ghega-Bahn (Semmeringbahn) od nákladních vlaků a zachování této pámatkově chráněné trati pouze pro turistické účely, možnost průjezdu kontejnerových vlaků, které zde nyní kvůli úzkým tunelům jezdit nemohou a došlo by díky tunelu k odstranění prudkých klesání a stoupání.
Nyní jezdí přes Semmering velké množství nákladních vlaků, ale i mezinárodní vlaky EC/IC do Lublaně či Záhřebu a vnitrostátní vlaky z Vídně do Grazu či Villachu. Konají se zde i jízdy zvláštních vlaků, které jsou určeny zejména pro turisty.
Cena zpáteční jízdy z Prahy do Mürzzuschlagu přes Vídeň: 77,60 eur (bez slevy), 70,80€ (karta Z), 62,40€ (RailPlus), 50,20€ (VorteilsCard). Cena může být při využití speciálních nabídek podstatně nižší.

CSPSV | 16.4.2005 (15:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

22.04.2005 (18:54)  
Se stavbou tunelu se už započalo (u Gloggnitz), ale pak se dostaly do sporu ohledně tunelu spolkové země a tak se stavba zastavila … Ono to může mít taky ekonomický podtext. Rakousko je sice bohatá země, ale ne zase tak bohatá, aby si nespočítala jaká je návratnost investice. Domnívám se, návratnost takové investice je spíše ve stovkách let, čili veškerá žádná … V Rakousku mají spíše zájem o propojení Klagenfurtu s Grazem …
Registrierter Benutzer Karel Březina
17.04.2005 (16:48)  
Tento stav mě velmi mrzí a připadá mi v dnešním boomu alpských žel. tunelů podivný. Tato trasa pro rakušany není sice tak důležitá jako "zčtyřkolejňovaná" westbahn, ale o to víc pro tranzit (i pro nás) a dnešní stav velmi znesnaďnuje podstatnou nákladní dopravu. :(
Registrierter Benutzer -ps-
16.04.2005 (20:08)  
K.B.: S tím tunelem máte pravdu. Ten se staví/nestaví podle aktuální politické situace. V oficiální tiskové zprávě ÖBB se píše: Zukunft - budoucnost... (snad ale nebude příliš vzdálená).
Registrierter Benutzer Karel Březina
16.04.2005 (18:50)  
Omlouvám se za zdvojení asi chyba databáze...
Registrierter Benutzer Karel Březina
16.04.2005 (18:48)  
O stavbě tunelu se neuvažuje...:) On se totiž už nějaký ten rok staví (projekt 1989, stavba 1994), jenom každý příchozí ministr dopravy stavbu zahajuje nebo zastavuje něco jako u nás D47 :(
Registrierter Benutzer -ps-
16.04.2005 (17:53)  
16. 5. 2005 oslaví Semmeringbahn 151 let svého provozu, jak je uvedeno v nadpisu. Oslavy 150. výroční probíhaly v loňském roce, a proto je údaj v textu špatně. Za chybu se omlouvám!

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko