..: Pražská nádraží :..
Ilustracni fotoPraha - Magistrát hl. m. Prahy připravil 2 varianty, jak by měl vypadat dopravní uzel Praha v budoucnu. První varianta počítá s tím, že se zmenší rozloha Masarykova nádraží a to se posune za prodloužené ústí Opletalovy ulice směrem do Karlína. Nádraží by se mělo propojit s hlavním přestupním uzlem MHD na Florenci. Druhá varianta počítá s tím, že Masarykovo nádraží zcela zanikne a v Praze vznikne jediný hlavní železniční uzel na hlavním nádraží. Z toho vyplývá, že plány na zahloubení nástupišť Masarykova nádraží definitivně padly. Po dobudování trasy D by na hlavním nádraží končily či projížděly i všechny příměstské vlaky.
Návrhy doposud neschválily ani České dráhy ani městská část. Jednotlivé strany už ale podepsaly memorandum o vzájemné spolupráci. Vybranou variantu by mělo zastupitelstvo definitivně schválit příští rok.
Podle původních plánů by měl být po roce 2008 postaven první úsek nové trasy D pražského metra z Hlavního nádraží do Nových Dvorů (nebo až do Písnice). Podle odhadů by trasa D včetně nákupu vlaků přišla na 44 mld. Kč. Tato trasa je lépe připravena než prodloužení trasy A pražského metra z Dejvic k ruzyňskému letišti přes motolskou nemocnici. Toto prodloužení je důležité i z hlediska výstavby železniční trati z Prahy Masarykova (či hlavního) nádraží na Letiště v Ruzyni a dále až do Kladna.

CSPSV | 6.5.2005 (18:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Ostravan
07.05.2005 (17:10)  
A co takhle frknout příměstské vlaky od Kolína do Holešovic.
07.05.2005 (16:36)  
Spojit Negrelliho s Wilsonem by snad jinak neš "vrchem" (estakádou) nešlo: resp. z povrchu by tunel stavet bylo docela obtizne - a jak by musel byt hluboky, aby ve verzi razene podesel vselijake ty zaklady, trubky a kdo vi, co jeste se pod Bulharem skryva...
07.05.2005 (13:16)  
NO 200 promile je blbost jen tak mezi námi je Negrelliho viadukt je přibližně stejně vysoko jako Hrabovka a z Hrabovky se na hlavní jezdí normálně,že.Mezi koncem Negrelliho viaduktu a nový spojením je dost místa na nabrání výšky a oblouk na srovnání směru.
dopisovatel nebo člen ŽP -ps-
07.05.2005 (12:02)  
DJ: Už dlouho se píše o tom, že dokud nebude na Hlavní nádraží vést trasa D, tak tam nemohou končit či projíždět všechny příměstské vlaky, protože by byla přetížena trasa C a k tramvajím se nechce všem chodit (u Masaryčky jsou přeci jen hned u nádraží).

Nedá se spíš věřit tomu roku 2008 (to je utopie), do té doby budou rádi, když dostaví C do Letňan. A peníze nejsou.

dopisovatel nebo člen ŽP DJ
07.05.2005 (10:50)  
Pokud jde o podzemní nástupiště, to vidím jako jediné řešení. Neumím si dost dobře představit, jak stoupají vlaky z Negrelliho viaduktu na most přes Seifertovu ve stoupání nějakých 200 promile. A nebo ta varianta počítá se zrušením provozu na Negrelliho viaduktu a dopravu na 090/091 přes Balabenku a Holešovice? A na Kladno z Dejvic?
dopisovatel nebo člen ŽP DJ
07.05.2005 (10:46)  
Nevím, odkud jste převzali tuhle informaci, ale z vlastních zdrojů Želpage asi nebude. Nevěřím totiž, že byste sami napsali takovou blbost, jako že "Po dobudování trasy D by na hlavním nádraží končily či projížděly i všechny příměstské vlaky." Proboha jak souvisí dostavba tratě D metra s projížděním nebo končením příměstských vlaků?!?
07.05.2005 (8:54)  
Ano celkově se na hlavní vleze víc vlaků,ale musely by být téměř striktně projíždějící (Smíchov,Vršovice,Libeň).Na hlavním jsou „návaly“ vždy okolo celé hodiny a pak zase relativně volno.Občas se stane že chvíli nebere vlaky od Vyšehradu protože není kolej(může jen 1 – 4 nást.). .Na hlavním je 13 nást hran + 2 šturci(jeden krátký,druhý blokuje 1 nást.) + dvě jakási mezi nástupiště (u 3. a 4 nást). Rozsah dopravy do budoucna má být větší (má se rozrůst příměstská doprava) a do toho nacpat vlaky z masaryčky může být docela husté a současných podmínkách asi i nereálné
V noci cca 0:45 – 3:20 na hlavním stojí jen 830 a občas ptg na Benešov a pár lok.
dopisovatel nebo člen ŽP marek_
07.05.2005 (1:37)  
Kdož jste v obraze více než já, zkuste rozmyslet (a napsat), co se stane, pokud anonym nahlásí na hlavím nádraží bombu / vykolejí tam vagón na zhlaví, pokud
a) bude Masaryčka zrušena
b) bude Masaryčka zachována

Považoval bych za blbost nařezávat si pod sebou větev, i když při stávající váze mě naříznutá větev udrží.
registrovaný uživatel comar 
06.05.2005 (23:16)  
Evropan: přesně tak. Hlavák je ve srovnání s něktrými nádražími úplně směšný. V Berlíně jsem sice ještě nebyl, ale když se člověk podíva na http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?evaId=8010255&boardType=dep&time=14:00&productsDefault=1111101&dateBegin=06.05.05&start=yes tak teprve vidí, jak vypadá provoz na pořádném nádraží (v té tabulce jsou jen odjezdy mezi 14-15h).
Není to ani tak otázka prostoru jako spíš organizace. Varianta zakopání několika kolejí pod zem by byla asi hodně drahá.
registrovaný uživatel Evropan
06.05.2005 (22:35)  
Pražské hl.n. stačí maximálně po dílčích úpravách kolejiště a zab. zař. bohatě, kdo nevěří doporučuji zajet se podívat na výlet na Zuerich HB a teprve uvidíte co se dá protáhnout...
Komu by se nechtělo tak daleko i blíže třeba Berlin Ostbahnhof (Hbf do dokončení houby) je také dobrým příkladem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko