Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Magistrát hl. m. Prahy připravil 2 varianty, jak by měl vypadat dopravní uzel Praha v budoucnu. První varianta počítá s tím, že se zmenší rozloha Masarykova nádraží a to se posune za prodloužené ústí Opletalovy ulice směrem do Karlína. Nádraží by se mělo propojit s hlavním přestupním uzlem MHD na Florenci. Druhá varianta počítá s tím, že Masarykovo nádraží zcela zanikne a v Praze vznikne jediný hlavní železniční uzel na hlavním nádraží. Z toho vyplývá, že plány na zahloubení nástupišť Masarykova nádraží definitivně padly. Po dobudování trasy D by na hlavním nádraží končily či projížděly i všechny příměstské vlaky.Návrhy doposud neschválily ani České dráhy ani městská část. Jednotlivé strany už ale podepsaly memorandum o vzájemné spolupráci. Vybranou variantu by mělo zastupitelstvo definitivně schválit příští rok.
Podle původních plánů by měl být po roce 2008 postaven první úsek nové trasy D pražského metra z Hlavního nádraží do Nových Dvorů (nebo až do Písnice). Podle odhadů by trasa D včetně nákupu vlaků přišla na 44 mld. Kč. Tato trasa je lépe připravena než prodloužení trasy A pražského metra z Dejvic k ruzyňskému letišti přes motolskou nemocnici. Toto prodloužení je důležité i z hlediska výstavby železniční trati z Prahy Masarykova (či hlavního) nádraží na Letiště v Ruzyni a dále až do Kladna.
CSPSV | 6.5.2005 (18:20)
Související zprávy

07.05.2005 (17:10)
A co takhle frknout příměstské vlaky od Kolína do Holešovic.
07.05.2005 (16:36)
Spojit Negrelliho s Wilsonem by snad jinak neš "vrchem" (estakádou) nešlo: resp. z povrchu by tunel stavet bylo docela obtizne - a jak by musel byt hluboky, aby ve verzi razene podesel vselijake ty zaklady, trubky a kdo vi, co jeste se pod Bulharem skryva...
07.05.2005 (13:16)
NO 200 promile je blbost jen tak mezi námi je Negrelliho viadukt je přibližně stejně vysoko jako Hrabovka a z Hrabovky se na hlavní jezdí normálně,že.Mezi koncem Negrelliho viaduktu a nový spojením je dost místa na nabrání výšky a oblouk na srovnání směru.
07.05.2005 (12:02)
DJ: Už dlouho se píše o tom, že dokud nebude na Hlavní nádraží vést trasa D, tak tam nemohou končit či projíždět všechny příměstské vlaky, protože by byla přetížena trasa C a k tramvajím se nechce všem chodit (u Masaryčky jsou přeci jen hned u nádraží).
Nedá se spíš věřit tomu roku 2008 (to je utopie), do té doby budou rádi, když dostaví C do Letňan. A peníze nejsou.
Nedá se spíš věřit tomu roku 2008 (to je utopie), do té doby budou rádi, když dostaví C do Letňan. A peníze nejsou.
07.05.2005 (10:50)
Pokud jde o podzemní nástupiště, to vidím jako jediné řešení. Neumím si dost dobře představit, jak stoupají vlaky z Negrelliho viaduktu na most přes Seifertovu ve stoupání nějakých 200 promile. A nebo ta varianta počítá se zrušením provozu na Negrelliho viaduktu a dopravu na 090/091 přes Balabenku a Holešovice? A na Kladno z Dejvic?
07.05.2005 (10:46)
Nevím, odkud jste převzali tuhle informaci, ale z vlastních zdrojů Želpage asi nebude. Nevěřím totiž, že byste sami napsali takovou blbost, jako že "Po dobudování trasy D by na hlavním nádraží končily či projížděly i všechny příměstské vlaky." Proboha jak souvisí dostavba tratě D metra s projížděním nebo končením příměstských vlaků?!?
07.05.2005 (8:54)
Ano celkově se na hlavní vleze víc vlaků,ale musely by být téměř striktně projíždějící (Smíchov,Vršovice,Libeň).Na hlavním jsou „návaly“ vždy okolo celé hodiny a pak zase relativně volno.Občas se stane že chvíli nebere vlaky od Vyšehradu protože není kolej(může jen 1 – 4 nást.). .Na hlavním je 13 nást hran + 2 šturci(jeden krátký,druhý blokuje 1 nást.) + dvě jakási mezi nástupiště (u 3. a 4 nást). Rozsah dopravy do budoucna má být větší (má se rozrůst příměstská doprava) a do toho nacpat vlaky z masaryčky může být docela husté a současných podmínkách asi i nereálné
V noci cca 0:45 – 3:20 na hlavním stojí jen 830 a občas ptg na Benešov a pár lok.
V noci cca 0:45 – 3:20 na hlavním stojí jen 830 a občas ptg na Benešov a pár lok.
07.05.2005 (1:37)
Kdož jste v obraze více než já, zkuste rozmyslet (a napsat), co se stane, pokud anonym nahlásí na hlavím nádraží bombu / vykolejí tam vagón na zhlaví, pokud
a) bude Masaryčka zrušena
b) bude Masaryčka zachována
Považoval bych za blbost nařezávat si pod sebou větev, i když při stávající váze mě naříznutá větev udrží.
a) bude Masaryčka zrušena
b) bude Masaryčka zachována
Považoval bych za blbost nařezávat si pod sebou větev, i když při stávající váze mě naříznutá větev udrží.
06.05.2005 (23:16)
Evropan: přesně tak. Hlavák je ve srovnání s něktrými nádražími úplně směšný. V Berlíně jsem sice ještě nebyl, ale když se člověk podíva na http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?evaId=8010255&boardType=dep&time=14:00&productsDefault=1111101&dateBegin=06.05.05&start=yes tak teprve vidí, jak vypadá provoz na pořádném nádraží (v té tabulce jsou jen odjezdy mezi 14-15h).
Není to ani tak otázka prostoru jako spíš organizace. Varianta zakopání několika kolejí pod zem by byla asi hodně drahá.
Není to ani tak otázka prostoru jako spíš organizace. Varianta zakopání několika kolejí pod zem by byla asi hodně drahá.
06.05.2005 (22:35)
Pražské hl.n. stačí maximálně po dílčích úpravách kolejiště a zab. zař. bohatě, kdo nevěří doporučuji zajet se podívat na výlet na Zuerich HB a teprve uvidíte co se dá protáhnout...
Komu by se nechtělo tak daleko i blíže třeba Berlin Ostbahnhof (Hbf do dokončení houby) je také dobrým příkladem.
Komu by se nechtělo tak daleko i blíže třeba Berlin Ostbahnhof (Hbf do dokončení houby) je také dobrým příkladem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko











