Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Magistrát hl. m. Prahy připravil 2 varianty, jak by měl vypadat dopravní uzel Praha v budoucnu. První varianta počítá s tím, že se zmenší rozloha Masarykova nádraží a to se posune za prodloužené ústí Opletalovy ulice směrem do Karlína. Nádraží by se mělo propojit s hlavním přestupním uzlem MHD na Florenci. Druhá varianta počítá s tím, že Masarykovo nádraží zcela zanikne a v Praze vznikne jediný hlavní železniční uzel na hlavním nádraží. Z toho vyplývá, že plány na zahloubení nástupišť Masarykova nádraží definitivně padly. Po dobudování trasy D by na hlavním nádraží končily či projížděly i všechny příměstské vlaky.Návrhy doposud neschválily ani České dráhy ani městská část. Jednotlivé strany už ale podepsaly memorandum o vzájemné spolupráci. Vybranou variantu by mělo zastupitelstvo definitivně schválit příští rok.
Podle původních plánů by měl být po roce 2008 postaven první úsek nové trasy D pražského metra z Hlavního nádraží do Nových Dvorů (nebo až do Písnice). Podle odhadů by trasa D včetně nákupu vlaků přišla na 44 mld. Kč. Tato trasa je lépe připravena než prodloužení trasy A pražského metra z Dejvic k ruzyňskému letišti přes motolskou nemocnici. Toto prodloužení je důležité i z hlediska výstavby železniční trati z Prahy Masarykova (či hlavního) nádraží na Letiště v Ruzyni a dále až do Kladna.
CSPSV | 6.5.2005 (18:20)
Související zprávy

06.05.2005 (22:30)
No abych řekl pravdu, tak musím přiznat, že mám také obavy, aby se to na hlavák všechno vlezlo. Jak už jiní psali - buď by se museli vybudovat podzemní nástupiště (další za 7. je fakt blbost, už takhle je do docela túra) anebo udělat většinu vlaků projíždějícími (např. Benešov-Lysá, Beroun-Kolín apod.). Vyžadovalo by to ale dsot práce od mozků vytvářející GVD a nevím jestli jí můžu od nich očekávat.
06.05.2005 (21:43)
Taky se mi nezdá, že pro Prahu by Wilson nestačil... Nejsou náhodou i nějaké jen průjezdné (musí být?) a slepé koleje?
S podzemím si vážně nejsem jist - už kvůli finanční náročnosti...:(
S podzemím si vážně nejsem jist - už kvůli finanční náročnosti...:(
06.05.2005 (21:34)
Na hlaváči je příliš mnoho končících vlaků, a zbytečně velký posun.
06.05.2005 (20:46)
Všichni co tvrdí, že na hlaváku je moc velký frmol a že už se tam nic nevleze, by se někdy měli jít podívat na Köln HBF. Je tam asi 14 kolejí + 2 podzemní a na každé se střídají vlaky po 20min.
06.05.2005 (20:19)
Napojení od Buben na hlavní by teoreticky asi bylo možné,ale hlavní nato nemá kapacitu jediná možnost je vybudovat "pod" hlavním aspoň 6 nast. hran. Nástupiště č 8 a 9 na hlavním je šílenost to už se to mohlo jmenovat P. hl.n - Žižkov.
06.05.2005 (20:17)
nejsem si jist, ale v diskusi se probíralo, že na hlaváku je místy celkem frmol. A kdyby tam měly být i všechny spoje z masny, tak se to vejde jak?
06.05.2005 (19:17)
No, upřímně, jestli by se nakonec našlo řešení, které by dokázalo napojit severní větev NS a Negrelliho na Wilson, tak jediný důvod pro zachování Masaryčky by mohla být nostalgie.
Lze tu zprávu brát tak, že se tedy ani nepočítá s už naplánovanými dílčími rekonstrukcemi výhybek?
Lze tu zprávu brát tak, že se tedy ani nepočítá s už naplánovanými dílčími rekonstrukcemi výhybek?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











