..: ČD propustí v letošním roce 6.000 lidí :..
Ilustrační foto

Praha - České dráhy propustí v letošním roce více než 12% zaměstnanců. Jedná se zhruba o 6.000 lidí. Propouštění postihne železničáře přibližně ve stejné míře ve všech krajích ČR. Propouštění se nelíbí odborům a některým starostům obcí, kteří se obávají o bezpečnost a kulturu cestování. Naopak ČD trvají na tom, že cestující snížený počet zaměstnanců nijak nepocítí.

Zatímco ve většině regionů ovlivní propouštění na dráze nezaměstnanost minimálně, tak například v jednom z největších železničních uzlů České Třebové by mělo být propuštěno více než 300 osob. Nezaměstnanost by se tak zvýšila v tomto regionu o 3 procentní body. České dráhy propouštějí postupně a neočekávají žádné sociální otřesy. Ve většině případů se jedná o odchod v rámci doprovodného sociálního programu. Odboráři tvrdí, že se propouští i nad rámec vládou schváleného DSP a hrozí časově neomezenou stávkou. Pokud v dohledné době neuzavřou České dráhy s odbory kolektivní smlouvu, může o práci ještě v letošním roce přijít dalších 2 - 2,5 tis. osob. Podle vedení železničních stanic snižují dráhy své stavy zejména kvůli zavádění nových technologií.


CSPSV | 8.5.2005 (19:02)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
11.05.2005 (10:55)  
Ad Evropan za půl roku se toho výpravčí moc nenaučí a když říkám výpravčí myslím tím osobu která už něco umí a za půl roku na lokálce se toho moc nenaučí.Jinak dle současných předpisů(ať jsou jaké jsou nějaký smysl mají) za půl roku z ulice na signalistu a když bude hodně dobrej tak by mohl začínat "kurz" na výpravčího.Bohužel znám velmi dobré signalisti kteří jsou jako výpravčí k ničemu a je lepší se jim ve službě vyhýbat.
Korrespondent oder ŽP Mitglied honzaW
09.05.2005 (20:34)  
jo, ale nemuze se jich tak citit 60 000!
Korrespondent oder ŽP Mitglied sestikolak
09.05.2005 (19:17)  
Cargoman:Jak se tak dívám,vy ty lidi berete jen jako počet,ale ono to je 30 000 propuštěných a zbytek,který pracuje ve stresu,jestli dalším propuštěným nebude i on...Zaměstnanec by se v práci měl cítit dobře a tomu tak v tomto případě není...
Korrespondent oder ŽP Mitglied James
09.05.2005 (17:26)  
Mne by docela zajímalo, kolik lidí pracuje na nábřeží, kolik na oblastních ředitelstvích a kolik zbývá na zajišťování dopravy a přepravy v terénu...
Tipl bych to na 5000 lidi GŘ + ex OPŘ a 65000 provoz...

Snížil bych to okamžitě na 2500 GŘ + OPŘ a 60000 provoz...
Jako sorry, ale aby ženská obsluhovala jedny závory párkrát denně, to už se vyplatí tam dát čisté blikače...
Pořízení je tak za třičtvrtě milion a to je za 18/12 měsíců zpátky... (počítám reálný náklad na jednu závorářku 20 000 a musej se tam minimálně dvě/tři střídat...
pak tu jsou pokladní na zastávkách, kde měsíční tržba není ani na výplatu pokladních... Když jsou POPky, ať se to prodává ve vlaku (pokud se nepletu, tak s programem MODRA KARTA by mely byt POPky vsude...)
To je zatím vše...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Evropan
09.05.2005 (16:45)  
Pokud ten člověk "z ulice" nebude s pod průměrnou inteligencí není problém z něj udělat výpravčího třeba za půl roku...a to bráno se současnými nesmyslně přebujelými předpisy.
Korrespondent oder ŽP Mitglied kubik
09.05.2005 (15:48)  
Myslíte že propustěj i strojvedoucí???
Korrespondent oder ŽP Mitglied masinka
09.05.2005 (14:36)  
Vždyď za chvíli už v provozu nebude mít kdo dělat.Jak potom budou chtít papaláši brát ty svoje desetitisíce?
09.05.2005 (14:25)  
Neni problém nabrat moře lidí je problém je něco naučit výpravčího z člověka "z ulice" za rok neuděláš.Jinak je pravda že je problém lidi propustit(i vyhodit).
09.05.2005 (13:21)  
Taky by mě zajímalo, kdo že má jít od válu. Jestli se ono propouštění dotkne i lidí, kteří chodí z nábřeží domů ve 2odpoledne...a že jich je...
Jinak stárnutí asjznboňáctva bych se nebál. Není problém během roku nabrat 5000lidí, viz.armáda. Problém je se jich zbavit. Za stárnutí tedy poděkujme především odborům...samozřejmě nechci nikoho vyhazovat jen proto, že je mu 55, ale dráhy si právě tyhle lidi nechávaj na "dožití" a kdo si najde práci jinde, jde...
Navíc bych se věkovitýho personálu nebál. Že nejsou tak flexibilní s novýma technologiema? No ale normy DÚ stejně žádný bleskoý zavádění do provozu neumožňujou, tak co...

09.05.2005 (11:57)  
Ano chce to moderni technologie a hlavně na "nábřeží" tam se dá propustit lidí aniž se to poznalo.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko