Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Pardubice - V současné době probíhají jednání o zavedení prvního soukromého rychlíkového spoje v Česku. Tento spoj by ráda provozovala Connex Česká železniční, s.r.o. v úseku Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř - Turnov - Liberec (trať č. 030). Na tomto rychlíku by byla s největší pravděpodobností nasazena jednotka Desiro německé výroby. Největší výhrady k provozu vlaku mají ČD, a. s., které tvrdí, že kapacita 120 míst k sezení je na pokrytí potřeb této trasy málo a Ministerstvo dopravy ČR, které tvrdí, že není proti konkurenci na železnici, ale nejprve se musí vybrat trať, která se následně nabídne více dopravcům. Jednání s ministerstvem, které vlaky kategorie R schvaluje, zatím pokračují. Jízdní řád 2005/2006 s prvním pravidelním soukromým rychlíkovým spojem v Česku nepočítá.
CSPSV | 13.5.2005 (10:13)
Související zprávy

19.05.2005 (12:31)
19.05.2005 (9:25)
ad Miroslav Zikmund:
Až se budou chovat tržně všichni, tedy i ČD, potom vaše úvaha bude jistě platit, ovšem s tím, že jízdné vyskočí na dvojnásobek - a i já co mám vlak rád, pojedu autem. Podle MD se dotují všechny rychlíky (nedotuje se EC,IC a SC), proč by zrovna Connex měl jezdit bez dotace a "prokazatelnou ztrátu" platit ze svého? Connex a.s. je snad něco jiného než ČD a.s.?
Uznávání jízdenek vydaných jinými dopravci (včetně mezinárodních) je - předpokládám - podmínkou dotace, pokud není, měl by být, ale uznávat všechny jízdenky všec dopravců by měli všichni dotovaní dopravci, tedy i ČD. Jak si to zúčtují mezi sebou, je jejich věc.
Až se budou chovat tržně všichni, tedy i ČD, potom vaše úvaha bude jistě platit, ovšem s tím, že jízdné vyskočí na dvojnásobek - a i já co mám vlak rád, pojedu autem. Podle MD se dotují všechny rychlíky (nedotuje se EC,IC a SC), proč by zrovna Connex měl jezdit bez dotace a "prokazatelnou ztrátu" platit ze svého? Connex a.s. je snad něco jiného než ČD a.s.?
Uznávání jízdenek vydaných jinými dopravci (včetně mezinárodních) je - předpokládám - podmínkou dotace, pokud není, měl by být, ale uznávat všechny jízdenky všec dopravců by měli všichni dotovaní dopravci, tedy i ČD. Jak si to zúčtují mezi sebou, je jejich věc.
18.05.2005 (18:41)
Co brání CONNEXU v tom, aby se u SŽDC koupil trasu a začal tam jezdit. Principem tržní konkurence není, že si ten spoj někdo objedná. CONNEX i ostatní podnikatelé si však "musí" vyřešit otázku mezistátních jízdenek. Kultivovaného švýcarského cestujícího hovořícího 4 světovými jazyky s mezistátní jízdenkou, zvyklého ze své domoviny na to, že jízdenka zakoupená u kterékoli železniční společnosti platí na celou přapravní cestu, bez ohledu na to, s kým se cestuje (včetně autobusu). Jak si rozdělí tržbu dopravci mezi sebou, to není věcí cestujícího. Jedná se samozřejmě o EURODOMINA, Interraily a další mezistátní nabídky … Pochopitelně i způsob jak budou akceptovány jízdenky na vnitrostátní přepravní cesty třebas Brno – Liberec.
18.05.2005 (14:57)
nevíte jakse Connex vubec dostal k Desiru?...predpokladam ze kdyz jedno stoji 80 mil.takze ho maji spis pronajate..loni na oslavach 145 let trati jelo desiro Lausitz bahn...
16.05.2005 (12:28)
Dle deníku MF Dnes by se teoreticky do "5-ti let" mohl modernizovat uzel Stará Paka včetně vybudování dálkového řízení tratě do Jaroměře. Vše beru s rezervou, ale snad tedy bude lépe.
16.05.2005 (10:47)
Ad vvx: To je pri cestach s prestupem pekne na nic, kdyz nevis kterym vlakem pojedes. Nebo kdyz budes chtit s desira prestoupit na vlak CD. Pokud se dopravci nedohodnou na spolecnem jizdnem tak to bude ztrata dalsi vyhody zeleznicni dopravy. Pokud se nepletu, tak viamont prodava i jizdenky na vlaky cd a funguje to i obracene.
16.05.2005 (9:58)
Odpověď xx - Dle Oreda návrh JŘ na trati 030 je již neplatný. Sám jsem této společnosti předal své poznámky o frekvenci a návrh lepšího vedení spojů po celý den.
16.05.2005 (8:32)
Ad Petr: Connex prodává lupeny jen ve vlaku, takže si musíš rozmyslet s kým pojedeš, za to máš výhodu, že nemusíš stát štrůdl u kasy. Sedneš do Desira a personál přijde a jízdenku ti ochotně prodá (samozřejmě bez přirážky).
S kapacitou by mohl být trochu problém ve zmiňovaný pátek a neděli resp. pondělí mezi Pardubicemi a Jaroměří. Část problému se vyřeší, když personál zajistí, aby 1/4 míst nebyla obsazena batohy a taškami. Předpokládám také, že Connex bude mít záložní Desiro, které by mohlo vykrývat tyto náporové vlaky zdvojením pravidelné soupravy. Ale jak si to opravdu udělají, je samozřejmě jejich věc.
S kapacitou by mohl být trochu problém ve zmiňovaný pátek a neděli resp. pondělí mezi Pardubicemi a Jaroměří. Část problému se vyřeší, když personál zajistí, aby 1/4 míst nebyla obsazena batohy a taškami. Předpokládám také, že Connex bude mít záložní Desiro, které by mohlo vykrývat tyto náporové vlaky zdvojením pravidelné soupravy. Ale jak si to opravdu udělají, je samozřejmě jejich věc.
16.05.2005 (7:45)
kapacita 120 míst urcite nebude stacit v patek a nedeli odpoledne a v pondeli rano...jinak je videt ze CD na usek jaromer-stara paka kasle obvzlast co se tyce osobnich vlaku(viz navrh gvd na pristi rok) takze by connex klidne mohl provozovat i naky ten osobacek ze?pokud nekdo znate situaci ve stare pace v 7 30 rano kdy se potkavaji vlaky 1880 a 683 tak vite ze jsou plne studentu jedoucich do nove paky kteri prestupuji na vlak 5700...a tento by tedy podle navrhu gvd by mel odjizdet v 7 25 zatimco vyse jmenovane vlaky z Liberce a Jaromere prijedou v 7 33 a v 7 36 takze zrejme ty stovky lidi budou muset trasu do nove paky(3 km) absolvovat pesky...
16.05.2005 (0:00)
zdravim.
CHtel bych se zeptat jak to bude s uznavanim jizdneho mezi connexem a CD. Kdyz si koupim jizdenku u CD tak budu moci pouzit Desiro nebo to bude probihat podobne jako v busech?
CHtel bych se zeptat jak to bude s uznavanim jizdneho mezi connexem a CD. Kdyz si koupim jizdenku u CD tak budu moci pouzit Desiro nebo to bude probihat podobne jako v busech?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










