..: DB AG chtějí prodávat jízdenky v supermarketech :..
ice-t

Berlín - Minulý týden prodaly DB AG více než 1 milion jízdenek za zvýhodněnou cenu 49,90€ za 2 cesty po libovolné trase v diskontních prodejnách LIDL během 50 minut. Přesto nebude podobná akce zopakována. Důvodem je vykoupení části jízdenek jak zaměstnanci LIDLu, tak překupníky, kteří s nimi obchodovali např. na eBay.

Kvůli obrovskému úspěchu by chtěly DB AG prodávat jízdenky v supermarketech dlouhodobě. Z tohoto důvodu se zpracovává koncepce na typ techniky, který by se při prodeji jízdenek na vlak používal. Německé dráhy už začaly jednat s potencionálními partnery, u kterých by mohly být k dostání vlakové jízdenky. Zatím však nejsou plány tak daleko, aby padla konečná rozhodnutí.


CSPSV | 25.5.2005 (12:07)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Německo


Web
26.05.2005 (12:31)  
Automaty do supermarketů jsou blbost, to už je lepší ten automat dát na nádraží (a že na spoustě chybí, neb "nejsou peníze"). V supermarketech se dají prodávat spíš věci typu KMB, nebo třeba nějaké Eurodomino ap. (ale toho se zas tolik neprodá, takže v ČR bych to viděl jedině na KMB). Nezapomeňte na účel toho všeho - snížit náklady na pracovníky/techniku, který byste instalací automatů do supermarketů tak nějak popřeli...
Registrierter Benutzer comar 
26.05.2005 (12:02)  
Matej: no me by to zas tak nevadilo. Kdyz obcas u nas jedu vlakem, tak si rikam, ze horsi uz to byt stejne nemuze...
Zikmund: svycarsky system je asi nejlepsi na svete. Nejde jen o jednoduchost systemu jizdenek (jedna cena pro regionalni vlak az po ICE nebo bus), ale maji dokonce vyresene i casove navaznosti mezi vlaky a autobusy! Ty rakouske automaty jsou taky dobre (i kdyz ten preklad neni obcas zrovna nejlepsi). Navic, kdyz clovek kupuje jizdenku s VorteilsCard, tak je o 5% levnejsi nez u prepazky. Ale u nas to proste "nejde".
25.05.2005 (21:04)  
Technicky není problém umístit automat kamkoli. Problém je v tom, že "homo vandal" ho zničí, pokud u něho nebude stát občan se samopalem a právem (= povinností) zastřelit každého, kdo s ním bude dělat něco jiného než si kupovat jízdenku (nebo provádět servis). Druhým problémem je skutečnost, že tarify ČD jsou vymyšleny tak složitě, že jim nerozumí ani zaměstnanci ČD, takže tři zaměstnanci ve stejné funkci jsou schopni odbavit určitou skupinu cestujících třemi různými způsoby a to mají k dispozici PC, přesněji řečeno jízdenka se vydává pomoci počítače …
Naproti tomu ve Švýcarsku – tedy zejména tratě obsluhované SBB – jsou jízdenkové automaty s dotykovou obrazovkou skutečně na každé zastávce, i takové, kterýá je doslova v polích a jedná se o přestupní bod mezi autobusovou a železniční dopravou. Tam se dá koupit jízdenka s některou ze dvou – opakuji dvou typů slev (50 % sleva HalbtaxAbo, 5 za 6) a to z libovolného místa do libovolného místa, včetně autobusových či lodních linek provozovaných libovolným dopravcem. Možná to umí vydat i skupinovou jízdenku, na kterou se poskytuje 10 % sleva, případně v kombinaci s HalbtaxAbo. Takhle jsem si s tím nezkoušel hrát … Stejné automaty mají i ÖBB a ty dokonce umí i česky …
Registrierter Benutzer Evropan
25.05.2005 (20:59)  
to Jirka: Škoda že odboráři "blokli" před lety promýšlenou privatizaci ČD pod křídla DB to bys tohle napsat nemohl...:)
Registrierter Benutzer Matej
25.05.2005 (19:17)  
si zvykejte, za chvilku stejne zadny CD nebude a bude jen überalles DB
Registrierter Benutzer Petr´ V  mail  
25.05.2005 (16:07)  
Německo je země s 80 miliony obyvatel, má obrovskou železniční sít a ovlivňuje dění i na ČD, proto nevím, proč by se zde neměly objevovat zprávy ze zahraničí?

Z mého pohledu je toto zajímavější, než číst zprávy, že měl nějaký vlka zpoždění...
25.05.2005 (14:55)  
Mimo tuto polemiku,ale k tématu to je pro DB takový problém umístit v super a hyper marketech své prodejní automaty jak tomu je na většině nádraží i zastávek a k tomu nabídnout "lepší" cenu než na nádražích?
V každém případě je to nápad který by se mohl protlačit zkostnatělým myšlením pánů na GŘ.Už slyším argumenty typu to nejde, nikdo to nedělá a hlavně nový GŘ si určil za cíl nákladní přepravu takže proč se zabývat osobní že.
Korrespondent oder ŽP Mitglied -ps-
25.05.2005 (14:12)  
ŽelPage jsou stránky, které se věnují železniční problematice. Nemyslím si, že by se měli orientovat jen na české území.

Uznávám, že je dost zpráv z oblasti německy mluvících zemí, ale některé newsky můžou posloužit jako insperace na cesty. Spousta z nich také přináší zajímavé informace (prodej jízdenek v potravinách, zlevněné jízdenky, evropské i české železniční stavby).

Myslím si, že cílem je aktuálnost a rozmanitost stránek a ne strnulost, kdy bude 1 zpráva 4 dny zobrazena jako aktuální.

A důvod je také ten, že ČD zdaleka nevydávají tolik informací o dění na železnici jako jiné železniční správy. To samé platí o české státní úřady zabývající se železnicí atd.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Jirka
25.05.2005 (12:37)  
Hmm, kde je stare dobre zelpage... zda se mi, ze posledni dobou se tu mluvi akorat o DB :(

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko