..: Parní vůz M124.001 Komarek bude rekonstruován :..

Parní vůz Komarek připraven k přepravěPraha - NTM - Parní vůz M 124.001 opustil po 56 letech budovu Národního technického muzea v Praze na Letné. V půl třetí odpoledne "vyjel" po kolejích z haly a krátce po čtvrté odpoledne byl pomocí dvou jeřábů uložen na tahač firmy SKANSKA. Během noci bude přepraven do Českých Velenic, kde se podrobí generální opravě. Ta by měla být dokončena v příštím roce.

Po opravě se do NTM již nevrátí a měl by být umístěn v nově budovaném Národním Železničním muzeu v historické části depa pražského Masarykova nádraží, odkud by měl být používán k občasným historickým jízdám.
Jedná se o společnou akci NTM a Nadace "Okřídlené kolo". Parní vůz – v Evropě jsou známy dva kusy vozidla tohoto typu – byl vyroben v roce 1903.
Přesun "Komárka" zajišťovali zaměstnanci DKV Praha a Hasičského záchranného sboru Praha, kteří disponují potřebnou technikou používanou u nehodových pomocných vlaků.
Parní motorový vůz M124.001 "Komarek" byl v NTM vystavován od roku 1949. Tisková zpráva NTM uvádí, že byl v provozu do roku 1947; původně jezdil na tratích kolem České Lípy, později na "rovinatých tratích" Louny – Libochovice a Kutná Hora – Sedlec (do roku 1947).
Miroslav Zikmund , Foto: Lukáš Kohout

JRtrain Poslat mail autorovi | 25.5.2005 (22:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Praha


zdepa
30.06.2005 (21:52)  
oba komárci měli být zrušeni již v r.1933, ale pak je zkoušely na trati Dobruška-Opočno, tak je nachali opravit - 1934 a 1936
petr z dobrušky
27.05.2005 (15:47)  
díky za upřesnění
27.05.2005 (1:48)  
Petře, na trati Opočno - Dobruška jezdili "komarci" dva. nejdřív M 124.002 od roku 1910 (odstaven 1939, zrušen 1941) a M 124.001 který se tam dostal po působení v Sedlci u K.H. (1926 - 1939) přešel na trať do Dobrušky, kde sloužil do roku 1943. Následovala oprava v Hradci Králové a po válce návrat do Dobrušky. Roku 1946 byl pro závadu odstaven a konečně L.P. 1947 přešel pod křídla NTM.
Registrierter Benutzer petr z dobrušky
26.05.2005 (16:36)  
snad taky jezdil do Dobrušky, viděl jsem ho na fotkách v knihách CHoceň - broumov?

Nevíte někdo o tom blíž
Registrierter Benutzer HoK
26.05.2005 (15:59)  
Vůbec nechápu proč se NTM pustilo zrovna do Komárka, jako kdyby nemělo dost rozdělaných lokomotiv např. 434 v Čelakovicích, která tam asi nejspíš shnije a mnoho dalších. Řada lokomotiv NTM stojí venku na dešti, stačí se jen podívat do Lužné a Komárek, který byl pod střechou se musel vytáhnout. Jen si přeju aby taky nezůstal venku na dešti, protože nebude mít kde stát, jelikož železniční muzeum na Masaryčce stejně nikdy nebude, je to jen sen pana Zeithammer.
Registrierter Benutzer Pavel
26.05.2005 (12:26)  
Vůz jest parní, neb ho pohání parní stroj; pára pro parní stroj je vyráběna v parogenerátoru soustavy "Komarek" (odtud název), který je umístěn na předním stanovišti strojvedoucího.
Registrierter Benutzer David Kabele - Gagarin
26.05.2005 (10:45)  
Jak může být vůz PARNÍ???
Registrierter Benutzer Filip
26.05.2005 (9:58)  
no teda pekne, byl jsem vcera na Letne s fotakem u NTM kolem pul druhe, videl jsem ty vozy hasicu CD, ale jsem vubec netusil, ze bude takova akce...:-(
Registrierter Benutzer vvx
26.05.2005 (9:57)  
... je chvályhodné, že se tento stroj opraví do provozuschopného stavu. Smutné je na tom to, že opět byla zakázka dána nedražší firmě široko daleko, která je i pro "západní" zákazníky drahá. Za jejich ceny by mohly být opraveny vozidla dvě.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko