Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Obnova úseku Moldava v Krušných horách - Holzhau byla hlavním tématem poslední schůzku představitelů euroregionu Krušnohoří. Z jejich závěrů vyplývá, že by se zde cestující mohli svézt již zhruba do pěti let. Nezbytností je položení 6km kolejí na německém území, což nyní zpracovává příslušná studie. Na české straně je nutné rekonstruovat mosty a tunely a celkovou revitalizací trati zvýšit zdejí traťovou rychlost. Na stavbu bude v první fázi poskytnuta dotace ve výši 2, 95 mil. eur z fondu PHARE (peníze jsou určené na sanaci tunelů a železničního svršku na českém území). Další prostředky by měti zástupci euroregionu získat ze Státního fondu rozvoje dopravy ČR. První vlaky by měly celý úsek projet v listopadu 2008.Dolní Poustevnu by měla do tří let spojit trať do německého Sebnitz. Náklady na obnovu trati se odhadují na 50 mil. Kč a dalších třináct milionů by měla stát oprava dolnopoustevenského nádraží. Od zprovoznění trati si zástupci obcí ve šluknovském výbežku slibují nejen zrychlení dopravy do Děčína (bude časové výhodnější než cesta přes Rumburk, či Varnsdorf), ale především navýšení počtu německých turistů v této část naší republiky, což sebou logicky přinese další finanční prostředky.
Martin Hanzal | 16.8.2003 (11:37)
Zusammenhängende Nachrichten

Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










