Praha - V neděli 29.5.2005 uplynulo 6 let od ukončení provozu modrých poštovních vozů se žlutým logem na síti Českých drah. Poprvé přijela pošta na kolejích do Čech 7.4.1851 z Vídně do Prahy. Postupně jezdily poštovní vozy do Bohumína, Furth im Walde, Gmündu, Chebu, Brna či Nymburku. V roce 1960 rozhodla vláda o přestavbě železničního uzlu a vybudování nové poštovní budovy. Poštovně-přepravní budova byla vybudována v Praze Malešicích a do provozu byla uvedena 1.4.1992. Jedná se o největší investici České pošty, s. p. v její historii. Do tohoto areálu vede 8 kolejí, další 4 se využívají přímo na malešickém nádraží.Na začátku 90.let 20.stol. jezdily poštovní rychlíky z Prahy do Ostravy, Žiliny, Brna, Bratislavy a Nových Zámků a mívaly 12 - 14 vozů. Po rozpadu republiky přešla velká část přepravy pošty na silnice. Poslední jízda vlakové pošty se v Čechách uskutečnila 29.5.1999 po 148 letech její existence. Důvodem zrušení byly stávky na železnici a zejména cena, kterou vyžadovaly České dráhy po České poště. Podle oficiálního řazení vlaků v roce 1998/1999, kdy se schylovalo k ukončení jejich provozu, byly poštovní vozy řazeny na vlacích R 202/203 Chopin, R 270/271 Mojmír, R 279 Devín, IC/R 310 Csárdás, R 374/375 Pannonia a R 421 Excelsior. Poštovní vozy byly řazeny výhradně na začátku či na konci vlaku.

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Dnes sice Česká pošta využívá služeb ČD, ale nelze hovořit o vlakových poštách. Je to pouhá přeprava zásilek. Třeba jako uhlí pro OKD.
Vlaková pošta byla osazena pracovníky ČP, měla statut poštovního úřadu a v průběhu přepravy třídila listovní, ale i jiné zásilky
Titulek: "Před 6 lety ukončila provoz pošta na kolejích" je už ale fakt blbost. Pokud se tedy nenacházím na stránkách Blesku, což doufám že ne.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











