Česko - Ve čtvrtek 2.6.2005 oslaví vlaky vyšší kategorie IC/EC 14 let provozu v České republice. Prvním vlakem v GVD 1991/1992 byl vlak EC 8/9 Antonín Dvořák, který jezdil z Prahy do Vídně a zpět. 407 km dlouhou trať urazil cestovní rychlostí 86,5 km/h za 4 hod. 42 min. Ve vlaku byly řazeny moderní rakouské vozy 1. (1 vůz) a 2. třídy (3 vozy) a rekonstruovaný jídelní vůz ČD. V GVD 1992/1993 začal jezdit vlak IC 174/175 Porta Bohemica mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V dalším grafikonu jezdilo na našem území již 10 párů vlaků IC/EC, jejichž cílovými stanicemi byly Vídeň, Dortmund, Varšava, Interlaken, Norimberk, Berlín, Hamburk a Budapešť. V GVD 2004/2005 jezdí v naší republice 6 párů vlaků IC, které směřují do Košic, Zvolena os.st., Žiliny a Bohumína a 16 párů vlaků EC, jejichž cílovými stanicemi jsou Wien Südbahnhof, Warszawa Wschodnia, Kraków Gl., Bratislava hl.st., Budapest Nyugati pu., Berlin ZOO, Hamburg Altona, Westerland(Sylt) a Aarhus.Zvláštní kategorií jsou vlaky SC. V pondělí 8.1.1997 vyjel poprvé vlak SC 502/503 Manažer, který z Ostravy do Prahy trasu 358 km překonal za 4 hod. 10 min. Od GVD 1998/1999 začal jezdit i SC 520/521 Mladý svět na trase Praha - Zlín, který ujel trasu za 3 hod. 52 min., ovšem hned v dalším JŘ 1999/2000 byl vlak převeden do nově vzniklé kategorie Ex a přejmenován na Šohaje.
Lze předpokládat, že od nového GVD 2005/2006 budou na vybrané vlaky IC/EC nasazeny jednotky 680 pendolino, takže 15. výročí provozu vlaků InterCity/EuroCity v roce 2006 může být slavnostní...
CSPSV | 28.5.2005 (20:59)
Související zprávy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
30.05.2005 (11:18)
Ve směru (D) - vozy 252,253,254 jezdí na EC 170 Hungaria pouze v neděli
Ve směru CZ) - vozy 252,253,254 jezdí na EC 171 Hungaria pouze ve středu
Ve směru CZ) - vozy 252,253,254 jezdí na EC 171 Hungaria pouze ve středu
29.05.2005 (20:01)
Ostravan: Nevím, jestli jezdí posilové vozy pravidelně, ale já jsem je již několikrát ve St/Čt viděl na vlastní oči (konkrétně před vítkovským tunelem).
29.05.2005 (16:54)
V řazení vlaků je napsáno, že EC 170 Hungaria má ve středu přidány vozy z Prahy do Berlína a EC 370 taktéž, ale ve čtvrtek, u těchto vozů je napsána poznámka, že v úseku Praha - Drážďany jsou uzamčeny. Jezdí tyto vozy pravidelně v uvedené dny na těchto vlacích?
29.05.2005 (14:43)
Ten jídelní vůz na prvním "českém" EC Antonín Dvořák pochopitelně nebyl ČD ale ČSD. Vždyť se psal rok 1991!
29.05.2005 (13:26)
Marian K.: EC směr SRN jsou na našem území v klidu, ale od Drážďan dál jsou narvaný skoro pořád. Jezdím do Berlína, kde přestupuji na IC směr Stralsund a s těmi to není o moc lepší. Větší využití německých vlaků je také způsobeno tím, že tam neexistují dálkové autobusy, takže ten, kdo neletí či nejede autem, tak se veze vláčkem...
29.05.2005 (12:35)
>chary: počítal jsem EC 107 Praha v úseku Praha hl. n. - Warszawa Wschodnia
(Uvádění pouze částí trasy mi nedává smysl.)
(Uvádění pouze částí trasy mi nedává smysl.)
29.05.2005 (11:25)
Jo mimo hru? Pral bych Vam videt EC 370, kterym jsem mel tu cest jet v nedeli az do Danska. V Cechach to docela slo, ale v Nemecku narvany az ke stropu, Bengalske zeleznice hadr.
29.05.2005 (11:03)
Děti !!?
29.05.2005 (10:20)
Intercity: Nejdriv CD stvorily SC "Mlady svet", ten aby nezkrachoval, tak pred koncem jizdniho radu mel priveseny tusim 2 vagony 2. tridy jako obycejne Intercity (z cehoz meli jiste obyvatele Olomouce a Prerova a samozrejme Zlina a Otrokovic radost...) A v novem jizdnim radu se objevil Expres Sohaj (Pred tim jezdil Sohaj do Breclavi cca ve stejnou dobu a v tomto j.r. se stejne vetsina vagonu v Otrokovicich odpojovala a smerovala do Breclavi) a v dalsich jizdnich radech se z vagonu do Zlina stala cast soupravy IC(minule Ex) J.Perner. A to je mile deti vse...
29.05.2005 (9:57)
Na Šohaje ! Dyď jezdí jako Ex 520/521 a Olomouc hl.n.-Praha hl.n. jako přípoj IC Jan Perner (samozřejmě i opačně) !
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











