Česko - Ve čtvrtek 2.6.2005 oslaví vlaky vyšší kategorie IC/EC 14 let provozu v České republice. Prvním vlakem v GVD 1991/1992 byl vlak EC 8/9 Antonín Dvořák, který jezdil z Prahy do Vídně a zpět. 407 km dlouhou trať urazil cestovní rychlostí 86,5 km/h za 4 hod. 42 min. Ve vlaku byly řazeny moderní rakouské vozy 1. (1 vůz) a 2. třídy (3 vozy) a rekonstruovaný jídelní vůz ČD. V GVD 1992/1993 začal jezdit vlak IC 174/175 Porta Bohemica mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V dalším grafikonu jezdilo na našem území již 10 párů vlaků IC/EC, jejichž cílovými stanicemi byly Vídeň, Dortmund, Varšava, Interlaken, Norimberk, Berlín, Hamburk a Budapešť. V GVD 2004/2005 jezdí v naší republice 6 párů vlaků IC, které směřují do Košic, Zvolena os.st., Žiliny a Bohumína a 16 párů vlaků EC, jejichž cílovými stanicemi jsou Wien Südbahnhof, Warszawa Wschodnia, Kraków Gl., Bratislava hl.st., Budapest Nyugati pu., Berlin ZOO, Hamburg Altona, Westerland(Sylt) a Aarhus.Zvláštní kategorií jsou vlaky SC. V pondělí 8.1.1997 vyjel poprvé vlak SC 502/503 Manažer, který z Ostravy do Prahy trasu 358 km překonal za 4 hod. 10 min. Od GVD 1998/1999 začal jezdit i SC 520/521 Mladý svět na trase Praha - Zlín, který ujel trasu za 3 hod. 52 min., ovšem hned v dalším JŘ 1999/2000 byl vlak převeden do nově vzniklé kategorie Ex a přejmenován na Šohaje.
Lze předpokládat, že od nového GVD 2005/2006 budou na vybrané vlaky IC/EC nasazeny jednotky 680 pendolino, takže 15. výročí provozu vlaků InterCity/EuroCity v roce 2006 může být slavnostní...
CSPSV | 28.5.2005 (20:59)
Zusammenhängende Nachrichten

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
29.05.2005 (0:16)
Jinak ty "Prahy" celkem 107: 83,5 km/h 106: 86km/h...
29.05.2005 (0:10)
>bkp: teda, nevím jak to počítáš, ale vezmu-li v potaz první a poslední stanici u nás (odjezd-příjezd) tak mi EC106 vychází 79,2km/h, EC107 dokonce 77,3. Kdybych to bral až na hranice, tak to bude ještě horší kvůli čekání v Petrovicích. Ale co jsem tak počítal, tak na Břeclav-Praha-Děčín to jezdí plusmínus nad devadesát.
29.05.2005 (0:04)
Podmínky pro udělování hlaviček EC/EC mají mnoho vyjímek, konkrétně tato je "plněna" velmi zřídka. V době naprosté nadvlády nárdoních "VRT" řešení jsou stejně EC/IC mimo hru.
SC do Brna byl a bude i při použití Pendolina oproti dálnici (a manžerským vozům obzvlášť) zcela nekonkurenceschopný do té doby než bude VRT ovšem potom zase SC taknějak ztratí smysl.
SC do Brna byl a bude i při použití Pendolina oproti dálnici (a manžerským vozům obzvlášť) zcela nekonkurenceschopný do té doby než bude VRT ovšem potom zase SC taknějak ztratí smysl.
28.05.2005 (23:52)
>>>protože dnes smí jezdit vlak pod tímto označením pouze pokud je jeho průměrná rychlost 90km/h a vyšší
Hmm, EC Praha má 81,6 km/h
>>>Možná, že by stálo za to zavést SC i do Brna, určitě by se našla klientela a ulevilo by se již tak přeplněným vlakům na této trati (i v 1. tř.).
Od příštího JŘ v hodinovém intervalu, i s dvěma vozy první třídy
Hmm, EC Praha má 81,6 km/h
>>>Možná, že by stálo za to zavést SC i do Brna, určitě by se našla klientela a ulevilo by se již tak přeplněným vlakům na této trati (i v 1. tř.).
Od příštího JŘ v hodinovém intervalu, i s dvěma vozy první třídy
28.05.2005 (22:21)
EC 8/9 Antonín Dvořák byl řazen z vozů ÖBB a jídelní vůz byl český (JLV).
Ale v té době asi nebyly tak "tvrdé" podmínky pro udělování hlaviček IC/EC, protože dnes smí jezdit vlak pod tímto označením pouze pokud je jeho průměrná rychlost 90km/h a vyšší.
Možná i to je jeden z důvoů proč nejezdí do Mnichova vlaky IC/EC (ten další je samozřejmě žádost DB, aby v něm mohla být použita jízdenka SWT a aby to stavělo v každý díře).
Možná, že by stálo za to zavést SC i do Brna, určitě by se našla klientela a ulevilo by se již tak přeplněným vlakům na této trati (i v 1. tř.).
Ale v té době asi nebyly tak "tvrdé" podmínky pro udělování hlaviček IC/EC, protože dnes smí jezdit vlak pod tímto označením pouze pokud je jeho průměrná rychlost 90km/h a vyšší.
Možná i to je jeden z důvoů proč nejezdí do Mnichova vlaky IC/EC (ten další je samozřejmě žádost DB, aby v něm mohla být použita jízdenka SWT a aby to stavělo v každý díře).
Možná, že by stálo za to zavést SC i do Brna, určitě by se našla klientela a ulevilo by se již tak přeplněným vlakům na této trati (i v 1. tř.).
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











