Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Hradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná
Lzed - a - jr | 9.6.2005 (0:04)
Související zprávy

10.06.2005 (15:50)
Co to tu kecáš za nesmysly? Je potřeba, aby usmoleným vlakům ČD někdo konkuroval. Ale je to tvůj názor a já ti ho neberu.
10.06.2005 (15:33)
Koneks = Swině!!!
Nevím proč by mělo ministerstvo dopravy dotovat zahraniční firmu? Connex s.r.o. bude provozovat železniční dopravu jen tehdy, pokud budou dotace takové, aby firma dosáhla přiměřeného zisku, který ovšem poputuje do švédska. My jsme národ největších blbečků, opravdu. Zase tady někdo prosazuje něco, z čeho si namastí kapsu a ostatní ať třeba chodí pěšky.
To už dokázal náš slavný Viktor von Bahamy, jak se dá pěkně zisk a obecně peníze z ČR tahat ven. Jenže my jsme neponaučitelní.
A zároveň nechápu ČD, proč by si ony nemohly půjčit DESIRa a jezdit s nimi na stejné trase, když je to dle předpokladu konexu tak výnosné.
Vidím to tak, že je to celé postavené na hlavu.
HLAVNĚ TADY JDE O CELKOVOU LIKLIDACI ŽELEZNICE, JESTLI OSTATNÍ NEVIDÍ!!! Škoda auto a TPCA ty si mnou ruce, protože jesy bude jezdil po naších kolejích 35 dopravců, každý jak chce, vzájemně si nebudou uznávat síťové jízdenky a pod. Tak je to konec železnice v zemi, která se "zatím" může pochlubit nejhustší síťí na světě ...
Nevím proč by mělo ministerstvo dopravy dotovat zahraniční firmu? Connex s.r.o. bude provozovat železniční dopravu jen tehdy, pokud budou dotace takové, aby firma dosáhla přiměřeného zisku, který ovšem poputuje do švédska. My jsme národ největších blbečků, opravdu. Zase tady někdo prosazuje něco, z čeho si namastí kapsu a ostatní ať třeba chodí pěšky.
To už dokázal náš slavný Viktor von Bahamy, jak se dá pěkně zisk a obecně peníze z ČR tahat ven. Jenže my jsme neponaučitelní.
A zároveň nechápu ČD, proč by si ony nemohly půjčit DESIRa a jezdit s nimi na stejné trase, když je to dle předpokladu konexu tak výnosné.
Vidím to tak, že je to celé postavené na hlavu.
HLAVNĚ TADY JDE O CELKOVOU LIKLIDACI ŽELEZNICE, JESTLI OSTATNÍ NEVIDÍ!!! Škoda auto a TPCA ty si mnou ruce, protože jesy bude jezdil po naších kolejích 35 dopravců, každý jak chce, vzájemně si nebudou uznávat síťové jízdenky a pod. Tak je to konec železnice v zemi, která se "zatím" může pochlubit nejhustší síťí na světě ...
10.06.2005 (13:07)
Představa o Os vlacích by byla: mezi rychlíky by v úsecích Jř - SP, SP - Tur a Tur - Lbc pendovaly osobní vlaky, stačila by sólo 810. Časové polohy ovšem určuje organizátor, nikoli dráha, nebo dopravci ..
10.06.2005 (10:11)
GVD se sice dá namalovat vždy, ale je otázkou zda to bude vyhovovat cestujícím. Na trati 030 po zavedení rychlíků velmi klesly počty cestujích v osobních vlacích. Tito cestující přestaly jezdit hlavně z důvodu nevhodného časového vedení spojů osobních vlaků. I na tržbách v mezilehlých stanicích je to výrazně znát!
09.06.2005 (23:12)
Ano, Stará paka je problém. Přesto se dá namalovat GVD tak, aby rychlíky stály v S.P. minimálně a přípoje byly zachovány. Ostatní stanice nejsou tak kritické, ale region požadoval s ohledem na přípoje rychlíkovou skupinu v HK v každou lichou hodinu, v Pace každou sudou. To se s Desirem dá vyjezdit, do kopce to umí jet traťovovou rychlostí.
Vedeme-li úvahy o konstrukci JŘ, rychlostí a rychlících, chce to jediné: zavést tvrdou taktovou dopravu a zapomenout na čekání na zpožděné přípoje. Rychlík je tu od toho, aby jezdil rychle. V opačném případě pojedou naši cestující nikoli rychĺíkem, ale autobusem, v horším případě autem.
Pro kolegu Zikmunda: je to mj. taky o penězích: kolik nafty "sežere" na vlkm lok. 749 a kolik jednotka 642 při stejné kapacitě vlaku?
Vedeme-li úvahy o konstrukci JŘ, rychlostí a rychlících, chce to jediné: zavést tvrdou taktovou dopravu a zapomenout na čekání na zpožděné přípoje. Rychlík je tu od toho, aby jezdil rychle. V opačném případě pojedou naši cestující nikoli rychĺíkem, ale autobusem, v horším případě autem.
Pro kolegu Zikmunda: je to mj. taky o penězích: kolik nafty "sežere" na vlkm lok. 749 a kolik jednotka 642 při stejné kapacitě vlaku?
09.06.2005 (22:49)
To, že lze jízdní dobu v úseku Jaroměř – Liberec zkrátit o 20 - 30 minut, není žádné tajemství. Tohle se prakticky realizovalo před nějakými 20 lety. V té době jezdíl rychlík Košice –Liberec (-Dresden) [480/481, resp. 1480/1481], pro který byly stanoveny "klasické" jízdní doby. V zimním období "musel" být tažen dvěma lokomotivami T 478.4 (754) kvůli topení. A při zdvojeném nasazení nebyl problém zkrátit 20 - 30 minut zpoždění díky mnohem rychlejšímu zrychlení jednak při rozjezdech z "nuly", jednak při změnách traťové rychlosti.Podíl měla té skutečnost, že ty vlaky s ničím v noci nekřižovaly.
Desiro vážící 68,2 tuny má výkon 2x315 kW (přebytekl trakčního výkonu), zatímco obsazený M854 + 1 x 053 (Baim) váží nějakých 95 tun … To je 9,23 kW / tunu proti 6,27 kW / tunu.
Použijí–li místo 854 lok 749 se dvěma 053 dosáhnu výkonu 13 kW / tunu nebo se třemi 053 9,19 kW/ tunu = srovnání s Desirem … a tedy jízdní doby se zkrátí. To je asi tak, jako když se na vlak s jízdními dobami pro parní lokomotivu 556.0 nasadla bobina E 499.0
Teoretický trakční výpočet jízdních dob je jedna věc, druhou věcí je možnost skutečného využití. Trať Jaroměř – Liberec je jednokolejná, se zabezpečovacím zařízením z doby c.k. monarchie, ve Staré Pace je "klíčové" zabezpečovací zařízení se "šílenými" provozními intervaly … Je třeba akceprtovat i jízdy protijedoucích vlaků, takže zkrácená jízdní doba může být negována projijedoucím, třebas osobním vlakem, jehož poloha je dána "krajskou" objednávkou a upřednostnění rychlíku by znamenalo přesun křižování do jiné stanice a třebas 20 minutové zpoždění osobního vlaku. Alchymie konstrukce jízdního řádu na jednokolejce s historickým zabezpečovacím zařízením, bez ostrovních nástupišť je poněkud jiná než na dvojkolejce s moderním zab. zař, ostrovními nástupišti nebo poněkud jinými provozními předpisy. Například Švýcarsko, kde by se při použití železničních provozních předpisů "České republiky" nedalo na jednokolejkách uskutečnit "ostré" křižování …
Desiro vážící 68,2 tuny má výkon 2x315 kW (přebytekl trakčního výkonu), zatímco obsazený M854 + 1 x 053 (Baim) váží nějakých 95 tun … To je 9,23 kW / tunu proti 6,27 kW / tunu.
Použijí–li místo 854 lok 749 se dvěma 053 dosáhnu výkonu 13 kW / tunu nebo se třemi 053 9,19 kW/ tunu = srovnání s Desirem … a tedy jízdní doby se zkrátí. To je asi tak, jako když se na vlak s jízdními dobami pro parní lokomotivu 556.0 nasadla bobina E 499.0
Teoretický trakční výpočet jízdních dob je jedna věc, druhou věcí je možnost skutečného využití. Trať Jaroměř – Liberec je jednokolejná, se zabezpečovacím zařízením z doby c.k. monarchie, ve Staré Pace je "klíčové" zabezpečovací zařízení se "šílenými" provozními intervaly … Je třeba akceprtovat i jízdy protijedoucích vlaků, takže zkrácená jízdní doba může být negována projijedoucím, třebas osobním vlakem, jehož poloha je dána "krajskou" objednávkou a upřednostnění rychlíku by znamenalo přesun křižování do jiné stanice a třebas 20 minutové zpoždění osobního vlaku. Alchymie konstrukce jízdního řádu na jednokolejce s historickým zabezpečovacím zařízením, bez ostrovních nástupišť je poněkud jiná než na dvojkolejce s moderním zab. zař, ostrovními nástupišti nebo poněkud jinými provozními předpisy. Například Švýcarsko, kde by se při použití železničních provozních předpisů "České republiky" nedalo na jednokolejkách uskutečnit "ostré" křižování …
09.06.2005 (20:49)
K jízdním řádům: je to trochu složitější a bylo by to na dlouhý rozbor, tak stručně - jízdní řád se sestavuje až na základě přidělených tras, které přiděluje SŽDC (regulátor). Kde je málo zájemců, nic se neděje. Na 030 je zájemců víc a chtějí jezdit v prakticky stejných časových polohách. Regulátor zatím nikomu trasy nepřidělil, protože ani nemůže - v těchto případech má přednost žadatel, který provozuje dopravu v režimu závazku veřejné služby (=dotovanou), dokládá se to písemnou smlouvou, uzavřenou s MD. Háček je v tom, že takové smlouvy se uzavírají nejdříve na konci kalendářního roku (až je znám státní rozpočet) a tudíž je dnes nikdo nemá. Je to důsledek minulé praxe, kdy se všechny finance, které získalo MD z rozpočtu a vyčlenilo na dálkovou dopravu, automaticky přesypaly ČD. Důsledky se objevily letos: nejsou smlouvy -> nejsou trasy -> není jízdní řád. Je to patová situace kterou zatím nikdo neumí vyřešit. Tolik k GVD 2005/2006.
Systémově je to zcela špatně, obdobně špatně je to v krajích. Smlouvy musí být uzavírány předem tak, aby si vybraný dopravce stačil požádat o trasy rok dopředu před GVD. Tedy - pro rok 2007 musí být dopravci vybráni už letos. Moc času není ...
Systémově je to zcela špatně, obdobně špatně je to v krajích. Smlouvy musí být uzavírány předem tak, aby si vybraný dopravce stačil požádat o trasy rok dopředu před GVD. Tedy - pro rok 2007 musí být dopravci vybráni už letos. Moc času není ...
09.06.2005 (20:20)
JPNK: Jak jistě víte, vlaky Connexu byly v návrzích JŘ vedeny v trasách vlaků ČD, tedy tenhle argument je lživý.
09.06.2005 (19:50)
Ad DJ argument je bohužel logický jízdní řády na železnici se musí schvalovat 180 dní před platností tj někde v půl června čili za pár dní.(Viz tuším zákon o drahách číslo zákona a konkrétní paragrafi z hlavy nevím.)
09.06.2005 (18:48)
rgx: Takovejch vyzobávačskejch keců už sem čet i o 030 :))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko











