Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Hradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná
Lzed - a - jr | 9.6.2005 (0:04)
Zusammenhängende Nachrichten

09.06.2005 (17:38)
Jinak - to vzájemné uznávání jízdenek mezi dopravci je jistě téma, které si zaslouží hlubší diskusi. Ví, nebo alespoň tuší někdo z vás, jakým způsobem se to do budoucna plánuje?
09.06.2005 (17:35)
Myslím, že v roce 2007 se strhne docela slušná lavina. Nastane totiž to, na co už někteří z vás (nás) dlouho čekají a sice plná liberalizace kolejí SŽDC v ČR.
Docela by mě zajímalo, jestli se liberalizace bude týkat i soukromých trat typu 145 - ta by v dálkové mezistátní dopravě mohla najít využití i pro jiné dopravce, než je Viamont. A koneckonců, proč se bránit nějakým sezónním rychlíkům Praha - Kraslice a pod. v podání externího dopravce s jednotkou upravenou i pro přepravu lyží? Jen pevně doufám, že se ČD nepostaví na zadní a do svých KJŘ budou zanášet i vlaky ext. dopravců. Nyní tomu tak je, ale znáte to - i tonoucí kolem sebe kope...
Docela by mě zajímalo, jestli se liberalizace bude týkat i soukromých trat typu 145 - ta by v dálkové mezistátní dopravě mohla najít využití i pro jiné dopravce, než je Viamont. A koneckonců, proč se bránit nějakým sezónním rychlíkům Praha - Kraslice a pod. v podání externího dopravce s jednotkou upravenou i pro přepravu lyží? Jen pevně doufám, že se ČD nepostaví na zadní a do svých KJŘ budou zanášet i vlaky ext. dopravců. Nyní tomu tak je, ale znáte to - i tonoucí kolem sebe kope...
09.06.2005 (17:28)
To Hop:
Než poslouchat ty řeči o vyzobávání rozinek, ta to raději na 030. Vydělat na tom musí, jinak by tam nelezli. Z Liberce je blízko do Německa, rychlík Pardubice - Žitava a možná dál taky není k zahození.
Než poslouchat ty řeči o vyzobávání rozinek, ta to raději na 030. Vydělat na tom musí, jinak by tam nelezli. Z Liberce je blízko do Německa, rychlík Pardubice - Žitava a možná dál taky není k zahození.
09.06.2005 (13:30)
ne, hlavne at to nedopadne jako s ceskym telecomem !
na neuznavani jizdenek mi predevsim vadi to, ze cim dal se jede, tim to stoji min za kilometr ... cimz by to ale padlo pri kombinaci dvou a vice prepravcu
na neuznavani jizdenek mi predevsim vadi to, ze cim dal se jede, tim to stoji min za kilometr ... cimz by to ale padlo pri kombinaci dvou a vice prepravcu
09.06.2005 (13:22)
Nedává mi smysl, proč si Connex vybral zrovna trať 030, kde nic není. Nádraží jsou daleko od měst, cestujících mizivý počet a ještě se o ně dělit s ČD. Na tom se nemůže dát vydělat...
09.06.2005 (12:48)
Podstatné je Zittau - Liberec - Turnov přípoje do Prahy si již Connex ohlídá. Tarify Libnetu a jiné jsou příznivé. Jenom s těma přípojema do Zhořelce je to zatím špatné M.Š
09.06.2005 (11:56)
Connex je firma, která si umí ohlídat náklady a přitom je podobně silná v boji o dotace, jako ČD. Má možnost opatřit si výborný a velmi efektivní vozový park (dynamická, pohodlná a přitom úsporná vozidla).Desiro má opravdu v ČR omezení vmax=100km/h, nemá totiž zabezpečovač. JInak je zpřevodované a dimenzované na 120 a třeba upravená elektrická verze pro Slovinské železnice je na 160km/h. Nečekání na osobáky? Blábol omezenců od ČD. Stejně, jako omezená kapacita. Ono spřahování do vícenásobné trakce je opravdu možné. Jinak hodně zdaru Connexu, kéž by to od JŘ 2007 vyšlo, a možná nejen na Libe-Pce...
09.06.2005 (11:14)
No hele, stejně to dopadne podobně jako s TELECOMEM, bude to trvat dlouho, ale výsledek se dostaví a z ČD bude jenom odporný hmyz, kterého se bude každej postupně zbavovat. Nicméně například v dálkové dopravě by ČD mohli být úspěšné, to by ale nesměli kupovat takové krámy jako Pendolino.
Konkurence maximálně prospěje a Desira LausitzBahn jsou hezký.
Konkurence maximálně prospěje a Desira LausitzBahn jsou hezký.
09.06.2005 (10:24)
Jednotky Desiro mají v ČR maximální rychlost omezenou na 100 km/h, takže informace v článku je pravdivá.
09.06.2005 (9:11)
DB a ÖBB jsou poněkud silnější, ale je to opět státní bordel a o jejich hospodaření se nedá také říct, že je zrovna růžové. Jinak v Německu jezdí tentýž Connex a řada dalších firem a jízdenky DB tam také neuznávají. To je asi jako kdyby jste si dali v hospodě polévku a rohlík k ní si přinesli vedle od pekaře.
Myslím, že vzájemné vydávání jízdenek by bylo možné budou-li všude POP-y. Bude-li však na trati více dopravců, muselo by to být na konkrétní spoje.
V případě řešení, jaké provádí Connex bych problém neviděl. Sednu do vlaku a průvodčí mne sám vyhledá a lupen mi prodá, takže žádné stání u pokladny a žádné přirážky.
Autobusy u nás provozují desítky firem a nikomu to taky už nepřijde divné.
No ale jestli tady někdo chce navždy jezdit 30 let starými vraky, tak ať jezdí, jsem jen zvědavý kolik lidí v nich nakonec zůstane...
Myslím, že vzájemné vydávání jízdenek by bylo možné budou-li všude POP-y. Bude-li však na trati více dopravců, muselo by to být na konkrétní spoje.
V případě řešení, jaké provádí Connex bych problém neviděl. Sednu do vlaku a průvodčí mne sám vyhledá a lupen mi prodá, takže žádné stání u pokladny a žádné přirážky.
Autobusy u nás provozují desítky firem a nikomu to taky už nepřijde divné.
No ale jestli tady někdo chce navždy jezdit 30 let starými vraky, tak ať jezdí, jsem jen zvědavý kolik lidí v nich nakonec zůstane...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










