Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
- České dráhy před nedávnem informovaly o vypnutí některých terminálů CK ČD od 1. června. Omezily na neurčité zdůvodnění technickými problémy ovšem dnes je již jasné, že se za tím skrývá problém jiného rázu. Již od března má CK ČD "problémy" s odvodem tržeb (tehdy se jednalo o 4 mil. Kč). Za měsíc duben se problém opakoval a tak tehdejší ředitel odboru osobní dopravy a přepravy upozornil CK ČD dopisem, že nedoplatí-li tržby bude další prodej jízdenek znemožněn. Nakonec, pro "udržení pozice na trhu", byly odpojeny terminály jen v místech kde je možné jízdenky zakoupit jinde. Formulace zdůvodnění "technickými důvody" má údajně za cíl nepoškodit dobré jméno ČD. Dnes se naštestí zdá, že situace se postupně vrátí k normálu tak doufejme že se něco takového už nebude opakovat.evropan | 17.6.2005 (18:50)
Související zprávy

21.06.2005 (22:25)
Chapu, ze nemate informace z prvni ruky, ale prece jen Obzor je volne k dispozici.
Článek z titulní strany OBZORu, ze čtvrtka 9.6.2005
Drážní „cestovku“ se kdosi snaží potopit
Do prekérní situace se v minulých dnech dostala Cestovní kancelář Českých drah,
respektive její tři pobočky - v Praze na hlavním nádraží a v Holešovicích, a v Brně.
Vedení odboru 16 GŘ ČD totiž těmto třem pobočkám bez předchozího upozornění
vypnulo 1. června prodejní terminály UNIPOK. „Dozvěděli jsme se to v podstatě
náhodou, od jednoho zákazníka v úterý 31. května odpoledne,“ říká jedna ze
zaměstnankyň, předsedkyně závodního výboru OSŽ Jana Handrejchová s tím, že
poprvé se tato zpráva oficiálně na internetu objevila v úterý 31. května v 15.40. Na
webových stránkách Českých drah byl tento výpadek zdůvodňován „technickými
důvody“. To ale není pravda, žádné technické problémy nenastaly. Pravým důvodem
vypnutí terminálů byly neodvedené tržby cestovní kanceláře za jízdné Českých drah.
Zjednodušeně řečeno, Cestovní kancelář Českých drah podle odboru 16 dluží
Českým drahám více než čtyři miliony korun. Vypnutí tří terminálů má zřejmě působit
jako varování. Chod cestovní kanceláře to sice neohrozí, výrazně to ale jejím
zaměstnancům komplikuje život. „Můžeme sice v některých případech používat
německý systém, ale ten je až o sto procent dražší,“ říká Jana Hadrejchová.
Je paradoxní, že za vedení předchozího ředitele CK ČD Ing. Petra Tiefenböcka činily
dluhy cestovky desítky milionů korun a nikdo jí kvůli tomu terminály nevypínal. Teď
stačí čtyři miliony k tomu, aby se tak stalo. A navíc výše zmíněný dluh není ve
skutečnosti dluhem, ale pouze účetní chybou. Při dodatečné kontrole se totiž zjistilo,
že účetní na OPT Olomouc neoprávněně použily lednový „zálohový přeplatek“ na
úhradu dluhu z června a července roku 2003(!), tedy z doby, kdy ještě cestovce
šéfoval Petr Tiefenböck. Pokud by nedošlo k této účetní chybě, měla by naopak
Cestovní kancelář Českých drah k 31. květnu přeplatek ve výši 266 000 korun. Jana
Handrejchová proto považuje postup vedení odboru 16 za nehorázný. „Hospodářské
výsledky bývalého ředitele zavánějí hospodářskou kriminalitou. To ale na vedení
Českých drah, zdá se, nikomu nevadilo. Ředitel odešel s velkým odstupným. Proč
jsou tedy zaměstnanci a současné vedení cestovky trestáni za neschopnost někoho
jiného?“ táže se Jana Handrejchová. „Problémy“ navíc přicházejí před sezonou,
navíc v době, kdy se připravuje přechod cestovní kanceláře na dceřinou společnost
Českých drah „Tato situace je pro nás dvojnásob nepříjemná. Mimo jiné totiž velmi
poškozuje naše obchodní jméno a naši důvěryhodnost,“ uzavírá Jana Hadrejchová.
Michael Mareš
Článek z titulní strany OBZORu, ze čtvrtka 9.6.2005
Drážní „cestovku“ se kdosi snaží potopit
Do prekérní situace se v minulých dnech dostala Cestovní kancelář Českých drah,
respektive její tři pobočky - v Praze na hlavním nádraží a v Holešovicích, a v Brně.
Vedení odboru 16 GŘ ČD totiž těmto třem pobočkám bez předchozího upozornění
vypnulo 1. června prodejní terminály UNIPOK. „Dozvěděli jsme se to v podstatě
náhodou, od jednoho zákazníka v úterý 31. května odpoledne,“ říká jedna ze
zaměstnankyň, předsedkyně závodního výboru OSŽ Jana Handrejchová s tím, že
poprvé se tato zpráva oficiálně na internetu objevila v úterý 31. května v 15.40. Na
webových stránkách Českých drah byl tento výpadek zdůvodňován „technickými
důvody“. To ale není pravda, žádné technické problémy nenastaly. Pravým důvodem
vypnutí terminálů byly neodvedené tržby cestovní kanceláře za jízdné Českých drah.
Zjednodušeně řečeno, Cestovní kancelář Českých drah podle odboru 16 dluží
Českým drahám více než čtyři miliony korun. Vypnutí tří terminálů má zřejmě působit
jako varování. Chod cestovní kanceláře to sice neohrozí, výrazně to ale jejím
zaměstnancům komplikuje život. „Můžeme sice v některých případech používat
německý systém, ale ten je až o sto procent dražší,“ říká Jana Hadrejchová.
Je paradoxní, že za vedení předchozího ředitele CK ČD Ing. Petra Tiefenböcka činily
dluhy cestovky desítky milionů korun a nikdo jí kvůli tomu terminály nevypínal. Teď
stačí čtyři miliony k tomu, aby se tak stalo. A navíc výše zmíněný dluh není ve
skutečnosti dluhem, ale pouze účetní chybou. Při dodatečné kontrole se totiž zjistilo,
že účetní na OPT Olomouc neoprávněně použily lednový „zálohový přeplatek“ na
úhradu dluhu z června a července roku 2003(!), tedy z doby, kdy ještě cestovce
šéfoval Petr Tiefenböck. Pokud by nedošlo k této účetní chybě, měla by naopak
Cestovní kancelář Českých drah k 31. květnu přeplatek ve výši 266 000 korun. Jana
Handrejchová proto považuje postup vedení odboru 16 za nehorázný. „Hospodářské
výsledky bývalého ředitele zavánějí hospodářskou kriminalitou. To ale na vedení
Českých drah, zdá se, nikomu nevadilo. Ředitel odešel s velkým odstupným. Proč
jsou tedy zaměstnanci a současné vedení cestovky trestáni za neschopnost někoho
jiného?“ táže se Jana Handrejchová. „Problémy“ navíc přicházejí před sezonou,
navíc v době, kdy se připravuje přechod cestovní kanceláře na dceřinou společnost
Českých drah „Tato situace je pro nás dvojnásob nepříjemná. Mimo jiné totiž velmi
poškozuje naše obchodní jméno a naši důvěryhodnost,“ uzavírá Jana Hadrejchová.
Michael Mareš
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










