Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České Budějovice - Mezi výhybnou Čekanice a Táborem se dnes v 16.54 vzňal vůz Bee243 (883-9) expresu 533 Budvar, který jel z Prahy do Českých Budějovic. Nikdo nebyl zraněn. Provoz na trati byl přerušen až do 21.50, náhradní dopravu mezi stanicemi Chotoviny a Tábor zajišťovaly autobusy. Předpokládaná škoda se pohybuje kolem dvou milionů korun. Podle Neusara začal třetí vůz soupravy hořet kvůli závadě na topení, z něj se oheň částečně přenesl i na čtvrtý vagon (Bmee 036-7). Na místě zasahovaly tři jednotky hasičů. Podle operačního důstojníka jihočeských hasičů zásah uchránil hodnoty ve výši přibližně čtyř milionů korun. Požár na místě vyšetřuje policie a RIBŽD.ČTK
Na přiloženém snímku je ještě hořící vůz Bee 243. Snímek pořídil Vítek Bukač.
CSPSV | 22.6.2005 (20:27)
Související zprávy

27.06.2005 (0:37)
Ano, bohužel šlo opravdu o 340.055. Je v loji stanoviště, škoda byla předběžně odhadnuta na 600 000 korun...
26.06.2005 (22:04)
údajně mělo jít o první infralaminátku - tj. 340.055. Doufám, že alespoň není moc poškozená...
26.06.2005 (17:35)
Jo slyšel jsem že zhořela nějaká lokomotiva na Sp vlaku z ČB do Linzu.
26.06.2005 (0:03)
ad Barak: další požár následoval v sobotu: 810.104 v Čerčanech. A možná ještě další požár na hornodvořišťské trati.
25.06.2005 (17:20)
Pěkný požár
24.06.2005 (17:14)
A ještě doplním, že u Bmee se jedná o rekonstrukci z původních vozů Amee a Bmee.
24.06.2005 (17:11)
Vůz Bmee není původní dodávka (z roku 1986), také totiž prošel rekonstrukcí a to v letech 1994-5 v ŽOS České Velenice.
24.06.2005 (14:01)
Vůz Bee243 je starší B po reko nejsem si úlně jist,ale "očalouněné" sedačky + úprava topení a větrání a zrušení vozového dynama a baterie čili závislost na napájecím kabelu z hnacího vozidla.Vůz Bmee je původní dodávka z let cca z konce 80 let.
23.06.2005 (21:16)
Tiskový mluvčí drážní inspekce opakovaně pouští "do éteru" pozoruhodné informace o výši vzniklé škody …
Objektivně jsou škodou náklady spojené s uvedením věci do stavu před "škodnou událostí" ´náklady na opravu. Když se věc zničí, tak se zpravidla uvede zůstaková hodnota; u kolejových vozidel je odpisová doba minimálně 15 let. Nakolik byly vozy po rekonstrukcí odepsány lze těžko posuzovat.
Subjektivně by se za škodu u věci zcela zničené (= neopravitelné) dala považovat cena věci nové, tedy cena nového vozu. Nový vůz odpovídajícího provedení by mohl stát nějakých 20 milionů …
Objektivně jsou škodou náklady spojené s uvedením věci do stavu před "škodnou událostí" ´náklady na opravu. Když se věc zničí, tak se zpravidla uvede zůstaková hodnota; u kolejových vozidel je odpisová doba minimálně 15 let. Nakolik byly vozy po rekonstrukcí odepsány lze těžko posuzovat.
Subjektivně by se za škodu u věci zcela zničené (= neopravitelné) dala považovat cena věci nové, tedy cena nového vozu. Nový vůz odpovídajícího provedení by mohl stát nějakých 20 milionů …
23.06.2005 (19:42)
Že by jeden totálně vyhořelý vagón a ohořelý kus druhého přišel pouze na 2 milióny korun...? Pravda, nejsou již nové, ale stejně se mi to zdá málo...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











