..: Na ŽZO se zkouší lokomotiva MaK 2000BB Vossloh+ :..

MaK 2000BB VosslohVelim / Most - Na Železničním zkušebním okruhu ve Velimi se zkouší lokomotiva MaK 2000BB Vossloh+. Minulý týden byla ovšem k zastižení i na tratích SŽDC. Od čtvrtka 30. června do soboty 2. července byla lokomotiva k vidění v rámci zkoušek ve spolupráci s Unipetrol Doprava na trasách provozovaných touto společností

MaK 2000BB VosslohVe čtvrtek se vydala lokomotiva s nákladním vlakem z Velimi do Kralup a odtud dále do Mostu a litvínovské chemičky (Chemopetrol). V pátek ráno vyjela lokomotiva s nákladním vlakem z Mostu do Rumburka a zpět. V sobotu se pak vracela opět s nákladním vlakem do Kralup a do Velimi. Lokomotivu MaK 2000BB Vossloh+ doprovázel po celou dobu zkoušek měřicí vůz VÚŽ s personálem.

Společnost Unipetrol Doprava provozuje železniční nákladní dopravu zejména mezi chemickými podniky v republice

Na fotografiích je lokomotiva MaK 2000BB Vossloh+ na odstavné koleji Unipetrol Doprava v Záluží u Litvínova v pátek 1.7. ráno - foto V+P


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.7.2005 (23:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


vvx
09.07.2005 (15:51)  
... ano, odkaz je na www.rail.cz
JPB
08.07.2005 (20:53)  
vvx:
To uhlí do Opatovic je vyhlášeno jako soutěž? Kdy je uzávěrka?
vvx
08.07.2005 (11:31)  
ad gh: jedna z nejnovějších zakázek pro železnici je zajištění přeprav uhlí pro Opatovickou elektrárnu na 5 let v hodnotě cca 1,2 miliardy, což je velká výzva.
O zakázku se velmi vážně zajímá již několik dopravců (místních i "přespolních") ...
gh
08.07.2005 (11:06)  
Mělo by jít o dva kusy, ale čeká se zvýšení přeprav na západ v souvislosti s fúzí Uni s poláky, takže by se výhledově mohlo jednat i o dalších kusech. Podstatné budou samozřejmě zkušenosti s dodanými stroji. O financování zatím není rozhodnuto, ale nabídka je velmi zajímavá, neboť se Vossloh tlačí na náš trh, zcela správně předpokládaje zvýšený objem nákladních vlaků a tím i potenciální odbyt.
Díky přístupu ČD vůči zákazníkům, jejich katastrofálnímu hospodaření a sílící konkurenci se dají očekávat nové stroje i u dalších dopravců, kteří o jejich koupi uvažovali již dříve.
JPB
07.07.2005 (14:32)  
gh:
To si chce UniDo koupit, nebo leasnout? A kolik kusů?
gh
07.07.2005 (11:26)  
Stroj tohoto typu má údajně pořídit Unipetrol pro přepravy přes hranice (schválení EBA již má). Na základě úspěšnosti zkoušek bude podepsán kontrakt a stroj dodán v barvách Uni, mělo by se však již jednat o sériový kus.
JPB
07.07.2005 (10:29)  
TCM:
Tohle vím taky. :-)
Jenže tuta mašinka je nejnovější prototyp, proto k tomu žádné údaje na internetu nejsou. Určená asi není zatím pro nikoho.
Na Innotransu byla loni ta o výkonu 2700kW, ale není to ona, bo tato má poněkud jinak vybarvenou kabinu a šípovitý pluh.
TCM
07.07.2005 (0:09)  
Našel jsem nějaká data:
Year of delivery since 2000
Axle arrangement B'B'
Track gauge 1435 mm
Weight 87,3 t (CAT)
90 t (MTU)
Length 17400 mm
Height app. 4220 mm
Width 3080 mm
Wheel diameter 1000 mm
Max. speed 140 km/h
Diesel engine CAT 3516 B HD
MTU 20V 4000 R42
Performance 2240 kW (CAT)
2700 kW (MTU)
Engine speed 1800 rpm
Hydraulic gear Voith L620 re U2
Starting tractive effort 282 kN
Diesel tank 5000 l

Tak to snad někoho bude zajímat
TCM
06.07.2005 (23:58)  
Co to je vlastně za lokomotivu? Pro koho je určená?
JPB
06.07.2005 (17:33)  
Co je napsáno na nádrži té lokomotivy, je tam její číslo (UIC)? Jde to přečíst?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko