..: V Praze Uhříněvsi za odjezdu vykolejil Nex 54120 :..

Praha - Doplněno 19.7.2005 10.30, 20.7. 14h - Dne 18.7. v 19.50 došlo v Praze-Uhříněvsi při odjezdu vlaku 54120 (Praha-Uhříněves - Lípa nad Dřevnicí) k vykolejení šestého vozu od konce vlaku (vůz Sggrs ČD-pronájem Metrans-ložený kontejnerem). O nehodě informoval strojvedoucího až výpravčí prostřednictvím vysílačky, do té doby souprava ujela poměrně velký kus (až k zastávce Praha-Horní Měcholupy), kvůli tomu se předpokládá i poškození svršku ve II. TK mezi Uhříněvsí a zastávkou Měcholupy.
Trať Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves byla proto neprůjezdná. II.TK byla zprovozněna v půl druhé ráno a ihned začaly jezdit zpožděné nákladní vlaky. V půl čtvrté byla zprovozněna i 1.TK a vlaky začaly jezdit téměř normálně.
Téměř, protože v Praze Uhříněvsi je možná jízda pouze z 1.TK na 1.staniční kolej a z 2. a 4.staniční na 2.TK. Vlaky pro Metrans přijedou na 1.TK a ihned jsou vytaženy na říčanské zhlaví a nasunuty do liché kol. skupiny (3., 5., 7. kolej), kde probíhá jejich odbavení. S odjezdy se nakládá obdobně.
Na místě zasahovala i "porodní bába" , což je nehodový vlak ve složení 752.001 + 3 vozy nehod. vlaku + 742.257 (příjezd do Hostivaře ve 21 hodin).
Do trati nejprve vyjela na průzkum lokomotiva 752.001 (v půl desáté), po jejím návratu jela na 1.TK MUVka. Po několika minutách byla stažena nepoškozená část vlaku 54120 do Hostivaře a pro vykolejený vůz jela "porodní bába". Ta stahla zbytek soupravy do Hostivaře a s poškozeným vozem odjela sníženou rychlostí do Libně.
Vlak 54120 odjel do Lípy v půl druhé ráno a krátce poté byl obnoven provoz po II.TK. V tu dobu ještě traťovka provizorně opravovala výhybky tak, aby se dalo jezdit alespoň z 1.TK na 1.st. kolej. To se jim podařilo a v půl čtvrté odjel první vlak po správné koleji do Uhříněvsi.

A jaký byl dopad na osobní dopravu? V Praze Uhříněvsi uvázl jako první vlak 9168 a později 9170 a R646,... v Praze-Hostivaři vlaky 9175, 9177,.... Náhradní autobusová doprava byla zavedena v úseku Praha Hostivař - Praha Uhříněves, zajišťoval ji DP hl.m. Prahy dvěma autobusy, které občas nestíhaly a tak se vracely. Jízdní doba vlaku Praha-Hostivař - Uhříněves je cca 7 minut, ale autobus tento úsek ujel za nějakých 15 - 20 minut, proto vlaky nabírakly zpoždění v řádu desítek minut.
Vlaky R 646, Sp 1839, R648, 1838, 1831 byly zrušeny v úseku Uhříněves - hl.n. a opačně a nahrazeny osobními vlaky, které jely zanedlouho po nich. V Praze Uhříněvsi byly realizovány obraty R 646/Sp1839, 1838/1831, souprava R 648 jela po zprovoznění prázdná čekat na obrat na R 649.

V současné době se jezdí po 1. i 2. traťové koleji s tím, že v 2.TK je mezi zastávkou Měcholupy a Uhříněvsí snížena rychlost na 50 km/h (v noci nebylo možné zjistit poškození svršku, proto toto opatření).
Podle prvotních zpráv došlo k vykolejení na výhybce 27 - jízda po hrotu-jedna náprava se za srdcovkou dostala jinam, než měla a poté již vypadlá poškodila výhybky 28 a 29 (spojka mezi 1. a 2. kolejí).
Vliv na osobní dopravu je nyní již minimální.

V poledne 19.7.2005 měl být provoz obnoven v plném rozsahu bez omezení.


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 18.7.2005 (20:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
20.07.2005 (14:09)  
Ad Filip: Ehm, pondělní průser je po docela dlouhé době průser přímo 221, předtím se mimořádky děly na 220!
Viz Prčice a předminulá neděle a pondělí... Vše Tábor - Benešov... Tam se opravdu hodně čeká na koridor a údržba minimální, ale 221 se vcelku udržuje, protože tam si nedovolí něco podcenit... z Uhříněvsi jezdí Metrans a to je pro ČD hodně vbelký zdroj obživy a vuzerace hned, jak něco má zpoždění... Ten NEXak 54120 rozdělený na tři části se řešil snad celé úterý.
Část odjela, ale šest vozů zůstalov Hostivaři, z toho jeden vůz odvezli do Libně (asi do dílen) a ostatní měly během dne odjet do Libně a do Lípy n.D. dojet do večera... i tak ale má ten vlak zpoždění v řádu hodin, což je pro Metrans nepřípustné...
20.07.2005 (12:26)  
to Filip: nešiř tady fámy o koridoru. Pokud soutěž na zhotovidele proběhne bez průtahů (už se otevírali obálky s nabídkama, ale výsledek neznám), tak se již od letošního září tzn. za necelé dva měsíce začne kutat v úseku Hostivař-Uhříněves + Metrans, peníze na to jsou (400 mil KČ). Co se týká jiných částí úseku Praha-Benešov, nemám strach z dalších průtahů, protože vláda schválila před několika dny, že si SFDI může na zafinancování rozjetí staveb 3. a 4. koridoru vzít půjčku 9 mld.KČ.
Pokud se týká úseku Benešov - Tábor, tam problém bude a především z důvodu papírování, protože není schválen územní plán VÚC Benešovsko a bez toho je obtížné přeložky a zdvojkolejnění provést.
registrovaný uživatel Filip
20.07.2005 (12:13)  
220 resp. 221 je v prisernym stavu.Neni den,aby nemeli rychliky zpozdeni od 15 do nekolika hodin.Z Benesova do Veseli jsou uplne ,,nejlepsi,, ty padesatky pres mosty.Silena trat a 4 koridor?Haha ani nahodou,mozna za par let usek z Uhrinevsi a Cercany na 100-120km/h.Smesny
registrovaný uživatel James
20.07.2005 (1:28)  
Vrsovice sou hned z bukem, tak to tam mohlo byt urcite driv, jenze panove museli dokoukat film ci co davali, dokourit a hura na vylet...
19.07.2005 (20:30)  
to tam jako měl být v 19.51 ????
Nehodový vlak musí vyjet ve stanoveném limitu od okamžiku jeho "objednání" … nikoli od okamžiku vzniku nehodové události …
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
19.07.2005 (13:26)  
Já si myslel, že nehodový vlak je připraven odjet vždy a za každého počasí... Nehoda se stala v 19.50 a nehoďák přijel až cca. v 21.10 !
19.07.2005 (12:20)  
Malá poznámka lok 752 001 je momentálně na výkonu S13. 742 257 patří k nehodovévu vlaku.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
19.07.2005 (9:34)  
Vypadlo to na výhybce 27 a povoralo to výhybky 28 a 29... za moment se podívám na plánek a doplním newsu o noční poznatky...
editor nebo admin ŽP michawel
19.07.2005 (7:41)  
Info bude ca kolem deváté, možná trochu pozdějí. No první spekulace taky ukazují na stav svršku, ono tedy popravdě, co se taky dá čekat na úseku na který se vehementně kašle díky čekání na stále nezahájenou stavbu koridoru.
19.07.2005 (0:28)  
Před pár dny tam opravovali lichý výhybky (aby se zrušila to omezení na 20 km/h), tak že jsem zvědavý, jestli to vypadlo na nich nebo až mezi 1. a 2.kolejí.
A není to zas tak dlouho, co tam vypad šestikolák.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko