..: V Praze Uhříněvsi za odjezdu vykolejil Nex 54120 :..

Praha - Doplněno 19.7.2005 10.30, 20.7. 14h - Dne 18.7. v 19.50 došlo v Praze-Uhříněvsi při odjezdu vlaku 54120 (Praha-Uhříněves - Lípa nad Dřevnicí) k vykolejení šestého vozu od konce vlaku (vůz Sggrs ČD-pronájem Metrans-ložený kontejnerem). O nehodě informoval strojvedoucího až výpravčí prostřednictvím vysílačky, do té doby souprava ujela poměrně velký kus (až k zastávce Praha-Horní Měcholupy), kvůli tomu se předpokládá i poškození svršku ve II. TK mezi Uhříněvsí a zastávkou Měcholupy.
Trať Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves byla proto neprůjezdná. II.TK byla zprovozněna v půl druhé ráno a ihned začaly jezdit zpožděné nákladní vlaky. V půl čtvrté byla zprovozněna i 1.TK a vlaky začaly jezdit téměř normálně.
Téměř, protože v Praze Uhříněvsi je možná jízda pouze z 1.TK na 1.staniční kolej a z 2. a 4.staniční na 2.TK. Vlaky pro Metrans přijedou na 1.TK a ihned jsou vytaženy na říčanské zhlaví a nasunuty do liché kol. skupiny (3., 5., 7. kolej), kde probíhá jejich odbavení. S odjezdy se nakládá obdobně.
Na místě zasahovala i "porodní bába" , což je nehodový vlak ve složení 752.001 + 3 vozy nehod. vlaku + 742.257 (příjezd do Hostivaře ve 21 hodin).
Do trati nejprve vyjela na průzkum lokomotiva 752.001 (v půl desáté), po jejím návratu jela na 1.TK MUVka. Po několika minutách byla stažena nepoškozená část vlaku 54120 do Hostivaře a pro vykolejený vůz jela "porodní bába". Ta stahla zbytek soupravy do Hostivaře a s poškozeným vozem odjela sníženou rychlostí do Libně.
Vlak 54120 odjel do Lípy v půl druhé ráno a krátce poté byl obnoven provoz po II.TK. V tu dobu ještě traťovka provizorně opravovala výhybky tak, aby se dalo jezdit alespoň z 1.TK na 1.st. kolej. To se jim podařilo a v půl čtvrté odjel první vlak po správné koleji do Uhříněvsi.

A jaký byl dopad na osobní dopravu? V Praze Uhříněvsi uvázl jako první vlak 9168 a později 9170 a R646,... v Praze-Hostivaři vlaky 9175, 9177,.... Náhradní autobusová doprava byla zavedena v úseku Praha Hostivař - Praha Uhříněves, zajišťoval ji DP hl.m. Prahy dvěma autobusy, které občas nestíhaly a tak se vracely. Jízdní doba vlaku Praha-Hostivař - Uhříněves je cca 7 minut, ale autobus tento úsek ujel za nějakých 15 - 20 minut, proto vlaky nabírakly zpoždění v řádu desítek minut.
Vlaky R 646, Sp 1839, R648, 1838, 1831 byly zrušeny v úseku Uhříněves - hl.n. a opačně a nahrazeny osobními vlaky, které jely zanedlouho po nich. V Praze Uhříněvsi byly realizovány obraty R 646/Sp1839, 1838/1831, souprava R 648 jela po zprovoznění prázdná čekat na obrat na R 649.

V současné době se jezdí po 1. i 2. traťové koleji s tím, že v 2.TK je mezi zastávkou Měcholupy a Uhříněvsí snížena rychlost na 50 km/h (v noci nebylo možné zjistit poškození svršku, proto toto opatření).
Podle prvotních zpráv došlo k vykolejení na výhybce 27 - jízda po hrotu-jedna náprava se za srdcovkou dostala jinam, než měla a poté již vypadlá poškodila výhybky 28 a 29 (spojka mezi 1. a 2. kolejí).
Vliv na osobní dopravu je nyní již minimální.

V poledne 19.7.2005 měl být provoz obnoven v plném rozsahu bez omezení.


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 18.7.2005 (20:41)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
zdeněk
19.07.2005 (0:08)  
No už je opravdu potřeba do tý tratě vrazit nějaký prachy, a né žít stále z podstaty. Moje mínění totiž je, že vůz vykolejil kvůli "kvalitnímu" svršku.
Web
18.07.2005 (23:49)  
Jéé, blbec, náklad, sorry :))
Web
18.07.2005 (23:48)  
To musí být kvalitní svršek, když cestující nepoznají rozdíl mezi jízdou po kolejích a po pražcích...
michawel
18.07.2005 (23:34)  
sorry ja jsem se prehledl. Mate pravdu.
18.07.2005 (22:42)  
Jen drobnost: cestující vlaku Sp1839 mohli nanejvýš čekat na nástupišti, protože na Sp1839 obrací souprava od R646, která už do Prahy nedojela.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko