Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
755.001 + 002 - Dne 18. července 2005 vyrazilo dvojče lokomotiv nové řady 755 (002 + 001) na svoji první jízdu s ucelenkou vápence z Nučic do Kadaně s vozy Faccs (dříve Sas) - vlak 65780. Bohužel malý technický problém na 755 001 způsobil nejdříve zpožděný odjezd z Hostivice a následně následovalo odstavení "sedmsetpadesátpětek" již na Kladně do depa. Vlak byl dále tažen dvojicí zamračených.Na snímku vlevo je vlak Pn 65780 poblíž Jenče, foto Radim Říha (Saxi),
Na snímku vpravo jsou odstupující lokomotivy v Kladně, foto R. Sádovský.
Radim Řiha | 19.7.2005 (14:13)
Související zprávy

21.07.2005 (21:13)
755.001 a 755.002 dnes celý den stály ve Vršovicích na větru a dešti... To si jich Praha moc neváží...
20.07.2005 (23:36)
vvx:
Mě se naopak tenhle nátěr líbí, nepřipadá mi nijak neprogresivní
Mě se naopak tenhle nátěr líbí, nepřipadá mi nijak neprogresivní
20.07.2005 (23:26)
...každý rozumně uvažující dopravce ví, co stojí provoz stroje, ve kterém se musí stále někdo šťourat. Mašina je od toho, aby jezdila a řidič, aby ji řídil. 755 je jistě správným krokem ve srabu ve kterém ČD jsou, ale měly přijít o pár let dřív. Kdyby došlo k reku všech brejláků a zamrak, to by bylo ušetřených peněz!
No jo, to by pak ani nemuselo být na dráze tolik lidí, mechaniky počínaje a stády úředníků konče. To by pak nemuselo být ani tolik brzd dopravy..., ale co by pak dělal chudák pan Dušek, kdyby neměl tolik oveček. To už je však o něčem jiném.
Zpět k 755: snad jich bude víc, i když jejich provozovatele zrovna v lásce nemám. Jednu připomínku však k 755 mám - čekal bych trochu progresivnější nátěr - ten a la ČKD je takový neslaný nemastný...
No jo, to by pak ani nemuselo být na dráze tolik lidí, mechaniky počínaje a stády úředníků konče. To by pak nemuselo být ani tolik brzd dopravy..., ale co by pak dělal chudák pan Dušek, kdyby neměl tolik oveček. To už je však o něčem jiném.
Zpět k 755: snad jich bude víc, i když jejich provozovatele zrovna v lásce nemám. Jednu připomínku však k 755 mám - čekal bych trochu progresivnější nátěr - ten a la ČKD je takový neslaný nemastný...
20.07.2005 (22:28)
mně se líbí 755 ale chtelo by to už něco nového . anedivím se že se porouchala jedna je to prototyp azkouši se zdravim všechny
20.07.2005 (20:27)
DJ:
To, že fíra musí umět opravit stroj platí jen u firem, kde je bordel jako u ČD. U soukromníků tomu tak není. Protože za každou věc odpovídá pokud možno jen jeden zaměstnanec, a né všichni, jako u ČD.
To, že fíra musí umět opravit stroj platí jen u firem, kde je bordel jako u ČD. U soukromníků tomu tak není. Protože za každou věc odpovídá pokud možno jen jeden zaměstnanec, a né všichni, jako u ČD.
20.07.2005 (20:20)
DJ - ono je to prave o spolehlivosti stroju.
Priklad: vcera ve Strasnicich 2x452. Nejak zahaprovalo automaticky sprahlo a nesla ovladat druha souprava - strojvudci to zpravili za cca 5-10min. Kdy se cekalo na servisaka, tak jsme tam stravili minimalne 30 min. a po vedlejsi koleji by nas predjizdeli vlaky.
A verim tomu, ze takovych to banalnich nehod je za den vice. Uz 3x jsem zazil, ze se 451/2 zaboha nemuhli spojit do dvojsoupravy, a tak by se dalo pokracovat.
Ovsem pokud mas moderni nebo modernizovane stroje, tak mas i podstatne mene poruch a stroje jsou delany tak, ze ve vecine pridadu je schopna loko pokracovat nouzove. Proto muzou v nemecku jezdit v obleku ;)
Priklad: vcera ve Strasnicich 2x452. Nejak zahaprovalo automaticky sprahlo a nesla ovladat druha souprava - strojvudci to zpravili za cca 5-10min. Kdy se cekalo na servisaka, tak jsme tam stravili minimalne 30 min. a po vedlejsi koleji by nas predjizdeli vlaky.
A verim tomu, ze takovych to banalnich nehod je za den vice. Uz 3x jsem zazil, ze se 451/2 zaboha nemuhli spojit do dvojsoupravy, a tak by se dalo pokracovat.
Ovsem pokud mas moderni nebo modernizovane stroje, tak mas i podstatne mene poruch a stroje jsou delany tak, ze ve vecine pridadu je schopna loko pokracovat nouzove. Proto muzou v nemecku jezdit v obleku ;)
20.07.2005 (17:28)
to vvx: Nevím na jakém stroji Lausitzbahn jezdí fíra v obleku (Desiro?), ale asi to bude "způsobeno" zásadním rozdílem v pojetí fíry u nás a v Německu.
U nás fíra řídí stroj a do jisté míry si sám opravuje mašinu, zatímco cestující ho u toho všeho velmi obtěžují.
V Německu fíra taky řídí stroj, ale současně je služebníkem těch, které veze a podle toho se taky chová (a vypadá). Opravy neřeší, na to jsou technici. Proto lze taky tu a tam v této funkci vidět poměrně mladé holky, což našince přinejmenším překvapí.
U nás fíra řídí stroj a do jisté míry si sám opravuje mašinu, zatímco cestující ho u toho všeho velmi obtěžují.
V Německu fíra taky řídí stroj, ale současně je služebníkem těch, které veze a podle toho se taky chová (a vypadá). Opravy neřeší, na to jsou technici. Proto lze taky tu a tam v této funkci vidět poměrně mladé holky, což našince přinejmenším překvapí.
20.07.2005 (16:43)
krakonoš: asi jsme oba četli jiný článek, ale já se tam dočetl, že vlak poté odtáhla dvojice Zamračených
20.07.2005 (15:08)
... opravdu zajímavá diskuse - kouří či nekouří? Za zcela novým automobilem s turbodieselem (a je jedno, je-li domácí či západní produkce), když to "oroštuje", se valí také černý kouř a ne málo. Kdypak jste pánové jeli naposledy autem? Nehledě na to, že ten brejlák má o hodně litrů větší obsah motoru a pár set kobyl víc než to auto ... (o spotřebě nafty nemluvě)
ad spolehlivost: ve Švýcarech jezdí také staré stroje s novými střevy a nikomu to nepřipadne divné. A nevím proč by mělo zůstat u prototypů. Samozřejmě záleží na provozovateli, jestli pro ně bude mít práci a bude na ně bude mít peníze.
Předchozí kusy pro OKDD a Uni měly také nějaké mouchy, ty se vychytaly a jezdí každý den a bez problémů.
Jde hlavně o provozní náklady - když taková běžná mašina baští 200 na 100 a denně ujede 500 km a snížím-li spotřebu jen o 1/4, tak to dělá kolem 6500 kč každý den. Budu-li s ní jezdit třeba jen v pracovních dnech tak to dělá cca 1,5 milionu ročně na jeden stroj. O úspoře na mazivu, která není u starého motoru zrovna malá a spolehlivosti, spotřebě náhradních dílů, práci mechaniků atd. nemluvě.
Např. JHMD si také rychle spočítaly, že remotorizace TU 47 jim přinese výrazné úspory na naftě (skoro o 1/2 - ČKD 12V170DR vs. Liaz M1.2C).
ad opravy na trati: u moderních vozidel je provádí servisák, který přijede autem (luxus tahat mašinu desítky kilometrů do depa s kdejakou prkotinou si dovolí snad už jen ČD), řidič drážního vozidla do něj ani nesmí zasahovat. Vozidlo je často ještě v záruce a skříně jsou zaplombovány.
Proč myslíte, že třeba kočí od Lausitzbahn jezdí v obleku a ne v montérkách? A myslíte, že na slavném sr.čkolínu, ze kterého tady řada lidí učůrává, bude někdo podkládat nějaké relé kusem papíru jako na 810-tce?
Probuďte se!
ad spolehlivost: ve Švýcarech jezdí také staré stroje s novými střevy a nikomu to nepřipadne divné. A nevím proč by mělo zůstat u prototypů. Samozřejmě záleží na provozovateli, jestli pro ně bude mít práci a bude na ně bude mít peníze.
Předchozí kusy pro OKDD a Uni měly také nějaké mouchy, ty se vychytaly a jezdí každý den a bez problémů.
Jde hlavně o provozní náklady - když taková běžná mašina baští 200 na 100 a denně ujede 500 km a snížím-li spotřebu jen o 1/4, tak to dělá kolem 6500 kč každý den. Budu-li s ní jezdit třeba jen v pracovních dnech tak to dělá cca 1,5 milionu ročně na jeden stroj. O úspoře na mazivu, která není u starého motoru zrovna malá a spolehlivosti, spotřebě náhradních dílů, práci mechaniků atd. nemluvě.
Např. JHMD si také rychle spočítaly, že remotorizace TU 47 jim přinese výrazné úspory na naftě (skoro o 1/2 - ČKD 12V170DR vs. Liaz M1.2C).
ad opravy na trati: u moderních vozidel je provádí servisák, který přijede autem (luxus tahat mašinu desítky kilometrů do depa s kdejakou prkotinou si dovolí snad už jen ČD), řidič drážního vozidla do něj ani nesmí zasahovat. Vozidlo je často ještě v záruce a skříně jsou zaplombovány.
Proč myslíte, že třeba kočí od Lausitzbahn jezdí v obleku a ne v montérkách? A myslíte, že na slavném sr.čkolínu, ze kterého tady řada lidí učůrává, bude někdo podkládat nějaké relé kusem papíru jako na 810-tce?
Probuďte se!
20.07.2005 (11:28)
Za těmi brejlovci je vidět čilý ruch na stavbě karlovarské silnice...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











