Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha - České dráhy si budou zřejmě moci vzít od evropského sdružení železnic Eurofima úvěr 1,4 miliardy korun. Rozhodla o tom v pátek sněmovna, když schválila zákon o státních zárukách za tuto půjčku. Z peněz by měly dráhy nakoupit nové železniční vozy a lokomotivy. Předlohu musí ještě podepsat prezident.Jak již dříve uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský, použijí České dráhy tento úvěr na úhradu nákladů spojených s pořízením 26 vozů první a druhé třídy pro osobní dopravu a 23 vícesystémových lokomotiv řady 380 a na úhradu elektrických příměstských jednotek řady 471 pro osobní dopravu.
"Navrhovaná opatření budou mít nesporně pozitivní vliv na podnikatelské prostředí ČR, udrží nebo zvýší zaměstnanost v regionech, kde sídlí subdodavatelské a dodavatelské firmy. Většinu těchto zakázek realizují subjekty na českém území," uvedl při projednávání předlohy v Senátu Šimonovský. I když je dodavatelem 26 vozů pro osobní dopravu rakouská společnost Siemens, více než 50 procent dodávek se bude vyrábět v ČR, zejména v Praze ve Zličíně, dodal. U lokomotiv vyhrála soutěž společnost Škoda se sídlem v Plzni. Dodavatelem elektrických příměstských jednotek je ČKD Vagonka se sídlem v Ostravě.
Zdroj : ČTK
JRtrain
| 20.8.2005 (19:48)
| 20.8.2005 (19:48)Zusammenhängende Nachrichten

25.08.2005 (19:00)
Troll:
Hádejte, je to převzácný endemit, na světě je jich jen 7 ks.
Hádejte, je to převzácný endemit, na světě je jich jen 7 ks.
24.08.2005 (22:18)
JPB: Co je to bimbadlo?
24.08.2005 (19:59)
Krakonoš:
Mezi třífázovým střídačem s IGBT a GTO je diametrální rozdíl. IGBT je napěťový střídač, GTO proudový. GTO pracuje na nižších frekvencích (které lépe "ruší") než IGBT.
No a 1216 má IGBT s motory s jednoduchou hvězdou, kdežto 380ky a ešusy s dvojitou. 380ky jsou vyvíjeny mj přímo do našich podmínek, takže budou mít i místo na případnou ledničku, kdežto 1216 toto místo nemá. Přesto se i Zýmenc začal zajímat o ledničku z Elcomu, poté, co byla na bimbadle úspěšně otestována.
Mezi třífázovým střídačem s IGBT a GTO je diametrální rozdíl. IGBT je napěťový střídač, GTO proudový. GTO pracuje na nižších frekvencích (které lépe "ruší") než IGBT.
No a 1216 má IGBT s motory s jednoduchou hvězdou, kdežto 380ky a ešusy s dvojitou. 380ky jsou vyvíjeny mj přímo do našich podmínek, takže budou mít i místo na případnou ledničku, kdežto 1216 toto místo nemá. Přesto se i Zýmenc začal zajímat o ledničku z Elcomu, poté, co byla na bimbadle úspěšně otestována.
24.08.2005 (12:15)
Jen taková poznámka: Odkdy je Siemens rakouský firma?
24.08.2005 (11:58)
Pendolino má rovněž asynchronní motory, způsob jejich regulace je principielně stejný (pulsní měniče), ale u 471 je vyřešen lépe; neruší. (s Taurusy je stejný problém). Vnitřek Pendolina působí ve srovnání se 471 poněkud klaustrofobicky. 471 umí jezdit 160 km/h, povoleno má, nevím proč, jen 140. Jediný handicap proti Pendolinu je pouze ss. trakční soustava 3 kV. Pokud jde o zavěšení motorů pod podlahou vozu, nic nového pod sluncem, to měly už bývalé SM 488 (střídavé pantografy), které byly také prvními vozidly ČSD s bezkontaktní regulací (transduktory).
To Firlet:
Problémy pershingů byly způsobeny nekvalitní elektronikou čs. provenience. První kus (údajně DKV Jihlava) měl elektroniku od fy. Plessey - bez problémů. Do těch dalších se začaly cpát české součástky a ty bouchaly jedna radost (odtud ta přezdívka). Průšvihy se podařilo časem vychytat, ale hanlivá přezdívka zůstala.
To Firlet:
Problémy pershingů byly způsobeny nekvalitní elektronikou čs. provenience. První kus (údajně DKV Jihlava) měl elektroniku od fy. Plessey - bez problémů. Do těch dalších se začaly cpát české součástky a ty bouchaly jedna radost (odtud ta přezdívka). Průšvihy se podařilo časem vychytat, ale hanlivá přezdívka zůstala.
23.08.2005 (22:26)
Ad Krakonos: 471 a Pendolino maji zcela rozlisny zpusob reseni pohonu. U pendolina je motor umisten ve vozidle a prostrednictvim kardanu je pohanena vnitrni naprava. Nejsem si ani jist, zda je v pendolinu asynchronni motor. Pokud je mi znamo, rizeni je na bazi GTO tyristoru. Skodovacka 471 ma individualni pohon dvojkoli, asynchronni motor a rizeni pomoci IGBT transistoru.
Add porovnani CD 380 a Tauruse .. je treba porovnavat porovnatelne a to je tedy Taurus OeBB 1216, ktery je zatim taky ve stadiu zkousek, byt jiz jezdi po kolejich.
Add porovnani CD 380 a Tauruse .. je treba porovnavat porovnatelne a to je tedy Taurus OeBB 1216, ktery je zatim taky ve stadiu zkousek, byt jiz jezdi po kolejich.
23.08.2005 (21:26)
Ad Krakonoš: Ešus bych do toho moc netahal.
1. má menší výkon motorů než jiná vozidla, takže i menší rušení; 2. s rušením jsou převážně problémy jen na 25kV 50Hz a tam ešus nejezdí, takže těžko ho hodnotit, 3. ešus nemusel při vývoji ještě plnit nově přejatou velmi přísnou normu ČSN EN 50163, která dost komplikuje vývoj nových motorů, 4.jediné plus je, že byl vyvíjen se znalostí oné důležité normy ČSN 34 2613, která stanovuje limity ohrožujících proudů.
Tyto informace jsem převážně čerpal z materiálů AŽD.
1. má menší výkon motorů než jiná vozidla, takže i menší rušení; 2. s rušením jsou převážně problémy jen na 25kV 50Hz a tam ešus nejezdí, takže těžko ho hodnotit, 3. ešus nemusel při vývoji ještě plnit nově přejatou velmi přísnou normu ČSN EN 50163, která dost komplikuje vývoj nových motorů, 4.jediné plus je, že byl vyvíjen se znalostí oné důležité normy ČSN 34 2613, která stanovuje limity ohrožujících proudů.
Tyto informace jsem převážně čerpal z materiálů AŽD.
23.08.2005 (19:56)
ad Stranger
kolik co stojí se "civil" nedozví s odkazem na "obchodní" tajemství.
Kvalifikovaný odhad odborníků činí cca 120 000 000 korun za kus – pro srovnání 163 byly v roce 1992 za cca 20 000 000, tytéž v roce 1987 za cca 6 500 000.
Stojí třísysténmový Taurus 4 000 000 EURO, má řídící automatiku na úrovni EJ 471 … ???????
kolik co stojí se "civil" nedozví s odkazem na "obchodní" tajemství.
Kvalifikovaný odhad odborníků činí cca 120 000 000 korun za kus – pro srovnání 163 byly v roce 1992 za cca 20 000 000, tytéž v roce 1987 za cca 6 500 000.
Stojí třísysténmový Taurus 4 000 000 EURO, má řídící automatiku na úrovni EJ 471 … ???????
23.08.2005 (15:51)
Odkdy vyrabi Skodovka neco levneho?? O kolik bude rozdil mezi cenou hotoveho tauruse a (snad jen zatim) nehotovou 380, hm??
23.08.2005 (14:21)
To DJ:
Škodovka umí lokomotivy jako málokdo na světě. Uměla dokonalé parní a umí i kvalitní elektrické. Přesvědčili se o tom ještě v bývalém SSSR, kde koupili několik strojů tuším od Siemense a po krátké době provozu měli neřešitelné problémy s podvozky. Je lepší vyrábět (a zaměstnávat lidi) u nás, než kupovat draze něco, co zvládneme sami. Jel jsem Pendolinem, jel jsem Ešusem a musím konstatovat, že Ešus se mi líbí víc, a ačkoli má stejný způsob pohonu jako Pendoline (leč ryze české konstrukce), nemá problémy s rušením.
Škodovka umí lokomotivy jako málokdo na světě. Uměla dokonalé parní a umí i kvalitní elektrické. Přesvědčili se o tom ještě v bývalém SSSR, kde koupili několik strojů tuším od Siemense a po krátké době provozu měli neřešitelné problémy s podvozky. Je lepší vyrábět (a zaměstnávat lidi) u nás, než kupovat draze něco, co zvládneme sami. Jel jsem Pendolinem, jel jsem Ešusem a musím konstatovat, že Ešus se mi líbí víc, a ačkoli má stejný způsob pohonu jako Pendoline (leč ryze české konstrukce), nemá problémy s rušením.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










