Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Praha - České dráhy si budou zřejmě moci vzít od evropského sdružení železnic Eurofima úvěr 1,4 miliardy korun. Rozhodla o tom v pátek sněmovna, když schválila zákon o státních zárukách za tuto půjčku. Z peněz by měly dráhy nakoupit nové železniční vozy a lokomotivy. Předlohu musí ještě podepsat prezident.Jak již dříve uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský, použijí České dráhy tento úvěr na úhradu nákladů spojených s pořízením 26 vozů první a druhé třídy pro osobní dopravu a 23 vícesystémových lokomotiv řady 380 a na úhradu elektrických příměstských jednotek řady 471 pro osobní dopravu.
"Navrhovaná opatření budou mít nesporně pozitivní vliv na podnikatelské prostředí ČR, udrží nebo zvýší zaměstnanost v regionech, kde sídlí subdodavatelské a dodavatelské firmy. Většinu těchto zakázek realizují subjekty na českém území," uvedl při projednávání předlohy v Senátu Šimonovský. I když je dodavatelem 26 vozů pro osobní dopravu rakouská společnost Siemens, více než 50 procent dodávek se bude vyrábět v ČR, zejména v Praze ve Zličíně, dodal. U lokomotiv vyhrála soutěž společnost Škoda se sídlem v Plzni. Dodavatelem elektrických příměstských jednotek je ČKD Vagonka se sídlem v Ostravě.
Zdroj : ČTK
JRtrain
| 20.8.2005 (19:48)
| 20.8.2005 (19:48)Related news

23.08.2005 (9:03)
DJ: to by jsi chtel aby 380 dopadla stejne jako Bimbadlo tzn s nejistym osudem
potiz je v tom, ze nase trate jsou moc vybirave na provedeni vozidel, jinak by uz nase trate brazdily Taurusy aj loko davno
potiz je v tom, ze nase trate jsou moc vybirave na provedeni vozidel, jinak by uz nase trate brazdily Taurusy aj loko davno
22.08.2005 (19:59)
Ad DJ Jelikož a protože jsou na normy na rušení zab. zař. u nás jedny z nejpřísnějších v Evropě problémy v zahraničí by být nemusely,ale nic neni nemožné a navíc má Škodovka jedinečnou šanci dokázat že dokáže konkurovat i ostatním výrobcům v Evropě.
22.08.2005 (17:02)
ad marek :
jenže do veřejné obchodní soutěže se přihlásila jenom ŠKODA Plzeň. Siemens se nezúčastnil … Já samozřejmě neznám podrobnosti, ale ŠKODA ví co platí na "české koleje" takže to nedopadne jako s Pendolinem … na druhou stranu má Škoda zkušenosti s DB (371/372) a tedy ví co platí na "německé koleje" …
jenže do veřejné obchodní soutěže se přihlásila jenom ŠKODA Plzeň. Siemens se nezúčastnil … Já samozřejmě neznám podrobnosti, ale ŠKODA ví co platí na "české koleje" takže to nedopadne jako s Pendolinem … na druhou stranu má Škoda zkušenosti s DB (371/372) a tedy ví co platí na "německé koleje" …
22.08.2005 (12:50)
Díky posledním třem přispěvatelům za jejich názory. Pokud se věci mají tak, jak píše Martin R, pak je to samozřejmě super!
Pro jr: aby to pak nebylo obráceně, že 380 bude mít naopak problém se zabzař na ÖBB a DB.
Pro jr: aby to pak nebylo obráceně, že 380 bude mít naopak problém se zabzař na ÖBB a DB.
22.08.2005 (11:42)
Ja nevim co komu vadi na tom, ze Skoda vyrabi novou lokomotivu. Je mnohem lepsi, kdyz se tu budou prohanet nase loko (a ze jich Skodovka za ty leta uz vyrobila) nez nejaky zahranicni. Navic kazdy novy stroj se musi vyzkouset - kazdy poukazuje na mouchy 471, ale nikdo nevidi, ze se vlastne zkousi a odladuji za provozu. Persingy mely taky na zacatnu spoustu problemu a ted patri mezi nejspolehlivejsi lokomotivy co mame ..
22.08.2005 (11:17)
pokud vím, tak právě zahraniční vozidla (elektrické lokomotivy a jednotky) viz právě Taurus a Pendolino mají dost problémy s naší zabezpečovačkou
škodovka sice vyvíjí novou loko, ale na základě zkušeností z minulosti právě na našich tratích, tak se to asi vyplatí
škodovka sice vyvíjí novou loko, ale na základě zkušeností z minulosti právě na našich tratích, tak se to asi vyplatí
22.08.2005 (9:36)
Kdysi dávno jsem četl v novinách, že Škoda je na dobré cestě získat zakázku na 4 000 lokomotiv do Ruska. Objednávka má záviset na úspěchu ředy 380 pro ČD. Aby byla Škoda pro Rusy ještě atraktivnější, kapitálově vstoupila do některého jejich závodu. Výroba tedy budeš probíhat u nich, od nás se má dodat know-how, elektrická výzbroj a různé doplňky (např. pantografy).
Myslím, že škodováci ví, proč se pustili do vývoje malokusové série pro ČR za lidovou cenu. Je to investice, která se jim z Východu mnohonásobně vrátí.
Myslím, že škodováci ví, proč se pustili do vývoje malokusové série pro ČR za lidovou cenu. Je to investice, která se jim z Východu mnohonásobně vrátí.
22.08.2005 (9:26)
Pomalu každý kupuje Tauruse, jenom my musíme mít zase něco extra. Běhá mi mráz po zádech při představě, co nás zase čeká za martýrium (viz 680, 471, 843...). Mimochodem: to má opravdu smysl vyvíjet úplně novou řadu mašiny kvůli 20 kusům? A nebo půjde o takový hi-tech produkt, že se dá očekávat následná výroba i pro jiné železniční správy než jsou ČD? Ale pro které? Západ to nekoupí, Slovinci a Maďaři se rozhodli pro Tauruse, tak zbyvají jen ZSSK, protože PKP to koupi stěží (snad jen kdyby chtěly jezdit na jih CZ/SK a nebo do Maďarska).
21.08.2005 (19:59)
Hawkey_CZ: První prototyp (schválený) má být dodán na jaře 2007. Pochybuji, že za půl roku se stihne celý schvalovací poces... Jinak souhlas.
21.08.2005 (18:45)
Jakuza: 755 prodelava prototypove zkousky o dalsich modernizacich se rozhodne na zaklade vysledku techto zkousek
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










