..: Sněmovna schválila záruky za úvěr pro České dráhy :..
lokomotiva řady 380 - ilustrační fotoPraha - České dráhy si budou zřejmě moci vzít od evropského sdružení železnic Eurofima úvěr 1,4 miliardy korun. Rozhodla o tom v pátek sněmovna, když schválila zákon o státních zárukách za tuto půjčku. Z peněz by měly dráhy nakoupit nové železniční vozy a lokomotivy. Předlohu musí ještě podepsat prezident.
Jak již dříve uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský, použijí České dráhy tento úvěr na úhradu nákladů spojených s pořízením 26 vozů první a druhé třídy pro osobní dopravu a 23 vícesystémových lokomotiv řady 380 a na úhradu elektrických příměstských jednotek řady 471 pro osobní dopravu.
"Navrhovaná opatření budou mít nesporně pozitivní vliv na podnikatelské prostředí ČR, udrží nebo zvýší zaměstnanost v regionech, kde sídlí subdodavatelské a dodavatelské firmy. Většinu těchto zakázek realizují subjekty na českém území," uvedl při projednávání předlohy v Senátu Šimonovský. I když je dodavatelem 26 vozů pro osobní dopravu rakouská společnost Siemens, více než 50 procent dodávek se bude vyrábět v ČR, zejména v Praze ve Zličíně, dodal. U lokomotiv vyhrála soutěž společnost Škoda se sídlem v Plzni. Dodavatelem elektrických příměstských jednotek je ČKD Vagonka se sídlem v Ostravě.

Zdroj : ČTK

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.8.2005 (19:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
21.08.2005 (18:39)  
Poborskiii: Skoda Transportation s.r.o. ma zatim dost casu, prvni prototyp ma byt dokoncen az v Q4/2006. Podle mych informaci je projektova dokumentace hotova a nektere komponenty jsou vyrobeny a probiha u nich zkusebni proces.
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza
21.08.2005 (13:56)  
a na 755 se nedostane?
dopisovatel nebo člen ŽP marek
21.08.2005 (13:20)  
Miroslav Zikmund :
Ked spominate , ze cena vozov je lacnejsia, lebo ide uz o osvedceny typ vozna a v Cechach prebehne len finalna cast montaze... chyba mi tu podobna veta o trojsystemovych rusnoch...
dopisovatel nebo člen ŽP JPB
21.08.2005 (13:12)  
Poborskiii:
S těmi dotačními programy pro vozidla VHD nemáte pravdu. Dotace se poskytují všem, tedy i železničním dopravcům. JENŽE: železniční dopravce dostane dotaci, jedině na nové nízkopodlažní vozido, kdežto vozidla pro MHD nemusí být nízkopodlažní. A na Eurofimu dosáhnou pouze velké železniční podniky jako třeba ČD. Takže tím pádem jsou nejvíce biti soukromí železniční dopravci.
21.08.2005 (13:06)  
Vzato do důsledku, třísystémové lokomotivy umí ŠKODA Plzeň vyrábět mnoho let. Stačí "technicky" spojit dva typy vyrobených lokomotiv.
Vezme–li se lokomotivní skříň řady 131 (ex E 479.1) a do jedné se zamontují "vnitřnosti" lokomotivy řady 371/372 (Ex ES 499.1) a do druhé „vnitřnosti" lok řady 263 (Ex S 499.2) a vyřešíte způsoby řízení, vznikne třísystémová lokomotiva… vypadá to možná blbě, ale na podobném principu fungují dvoudílné dvousystémové elektrické jednotky SNCF na napětí 1,5 kV = / 25 kV 50 Hz. Jedno vozidlo soupravy je „stejnosměrné", druhé „střídavé". K vidění například na trati Bellegarde (Ain) – Evian les Bains (na jižní straně ženevského jezera).
Tzv. ECčkové vozy = zjednodušeně řečeno tlakostěsná skříň, rychlost 200 km/h, uzavřený okruh WC, je český průmysl kolejových vozidel samozřejmě schopen vyrobit … jenže k tomu, aby tyto vozy mohly jezdit musí nejdříve získat homologaci od drážního úřadu… tzn. vyrobit prototyp, vyzkoušet ho atd., což není zadarmo …a vše se promítá do konečné ceny, kterou platí zákazník …
Proto je jednodušší a levnější tyhle vozy koupit od výrobce, který tu homologaci má, přičemž od renomovaného výrobce se koupí vozidlo buď v rozebraném stavu a montáž se provede u tuzemských firem, koupí se hrubá stavba (= vozidlový rám, vozidlová skříň, podvozky, tažné a narážecí ústroj) a zbytek se dodělá tuzemskými firmami …Další možností je koupit „licence" na výrobu = výrobní dokumentace, technologie a dělat si všechno doma (teoreticky by to uměly i ČD s výjimkou výroby vozidlového rámu a rámu podvozku)…Některé součásti stejně musíte koupit v zahraničí (klimatizační jednotky, uzavřená WC), protože to v Česku nikdo nebude vyvíjet (bylo by to drahé). Navíc některé součásti vozů jsou stejné v celé Evropě a všichni výrobci vozů je berou od jednoho výrobce …
Dovolil bych si připomenout, že již v roce 1991 se někdejší ČSD zabývaly otázkou nákupu velkého objemu vozů pro vlaky kategorie EC (tehdy uvažováno deset ucelených souprav), přičemž se měly finálně nakoupit jenom vozy I. třídy a vozy II. byly montovány kompletně v někdejší MSV Studénka … na základě licence italského renomovaného výrobce … věc měla i diplomatickou zápletku, protože tehdejší vedení ČSD odmítlo „výhodnou" nabídku španělského výrobce těchto vozů, kterému se podařilo udat vozy v Maďarsku … a Španělsko si na postup ČSD stěžovalo diplomatickou cestou … o kvalitě „španělských" vozů MÁV na ECčkách jezdících z Uher do Německa se lze téměř denně přesvědčit v provozních svodkách
Italská verze „zkrachovala" na tom, že tehdejší vláda odmítla poskytnou záruku na úvěr na 15 % akontaci na nákup vozů I. třídy … A po rozpadu ČSD se vlastně začínalo znova …
Současné ECčkové vozy, které mají ČD se částečně montovaly ve Studénce (viz výrobní štítky), čímž se ty vozy výrazně zlevnily; na dokreslení – TAURUSY ÖBB se montují v železničních dílnách ÖBB v LINZ; tím ÖBB zajišťují zaměstnanost …

Srovnáme–li ovšem „vládní" podporu železniční dopravy s podporou vlád železniční dopravě v zahraničí, je „zákon" o zárukách za úvěr výsměchem … podporou by byl zákon o „nákupu …"
21.08.2005 (11:14)  
Z velké části to dopadá tak, že ten dluh v tichosti zaplatí stát přímo ze státního rozpočtu. Jenže například autobusovým dopravcům nebo městským dopravcům poskytuje stát na nákup nových autobusů dotace přímo, takže, když se to sečte, tak to asi vyjde nastejno - zaplatit dluh nebo přímé dotace...
Že umíme vyrobit třísystémové lokomotivy? - to bych netvrdil, jelikož jsme ještě žádnou nevyrobili. Když vemu, jak dopadlo české pendolino, nebo i po několika letech provozu se vyskytující neuvěřitelné množství konstrukčních a jiných vad na jednotkách 471 (i v výrobních celcích od Škody Plzeň). Škoda Plzeň ještě ani jeden kus nevyrobila a určitou část mašiny ještě nemá ani na papíře.
registrovaný uživatel Railway Kárl
21.08.2005 (10:04)  
No konečně se něco děje ...

Jen je divné, že ČR taková strojírenská velmoc - a nejsme schopni si vyrobit osobní vozy, když umíme vyrobit třísystémové lokomotivy!!??

A taková poznámka:
Když je to úvěr - tzn. že Eurofirma ty peníze pouze půjčí nikoli věnuje ;-)

Takže je tu taková otázka, kdo to bude splácet, když ČD a.s. jsou každoročně "několik" miliónů v mínusu a jsou za to vždy kritizovány a také díkdy tomu mínusu si do ČD rád někdo rýpne, zejména idioti z TV "ZNOWA", když už nemají o čem vysílat, tak zase udělají nějaký tendenční shot.


To: Fantom
Jo taky jsem už dávno někde četl, že ČD budou objednávat nikoli 23, ale 20 nových lokomotiv (pravděpodobně u Plzeňské Škodovky). Jen dosud nebylo jasné, z čeho to zaplatí ;-)


S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
registrovaný uživatel Fantom
20.08.2005 (22:48)  
nemá tam být náhodou 20 vícesystémových lokomotiv. Někde v monitoru tisku jsem četl tiskovou zprávu, kde psali, že úvěr jde mimo jiné na úhradu 23 systémových lokomotiv místo 20 třísystémových lokomotiv, takže je to opsáno asi odtamtud.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko