Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České dráhy - Vysokorychlostní vlak s naklápěcí skříní pendolino Českých drah absolvoval v minulých dnech sérii zkušebních jízd na tratích ve Spolkové republice Německo.Pendolino 680.001 odjelo ke zkušebním jízdám do Německa ve středu 20. 7. 2005. V areálu DB Systemtechnik v Mnichově proběhly nejprve některé stacionární zkoušky a následně také příprava jednotky na zkušební jízdy. V rámci nich se na trati München Nord - Maisach za přítomnosti zástupců Výzkumného ústavu železničního a. s., Českých drah a. s., DB Systemtechnik a výrobce – společnosti Alstom - jednotka pendolino podrobila zkouškám elektromagnetické kompatibility.
Následovaly pak brzdové zkoušky při maximální rychlosti 220 km/h a měření na trakčním vedení, s cílem ověřit „spolupráci“ trolejového drátu se sběračem. Tyto zkušební jízdy probíhaly na trati Hamburg – Berlín (Wittenberge - Ludwigslust).
Od pondělí 15. srpna 2005 pak probíhaly zkoušky jízdních vlastností a jízdní bezpečnosti do maximální rychlosti 220 km/h. Ty se uskutečnily nejprve na trati Augsburg – Donauwörth, následující týden pak na trati Bamberg - Lichtenfels (v okolí Norinberka) (zde max. 160 km/h).
Ukončení zkušebních jízd je plánováno na 29. srpna 2005, kdy by se jednotka pendolino měla vrátit přes hraniční přechod Furth im Wald / Česká Kubice zpět do ČR k pokračování dalších zkoušek.
V České republice pokračují zkoušky dalších souprav. Například jednotka 680.003 jezdí ve zkušebním provozu na rychlících mezi Prahou a Děčínem, kde přepravila od prosince 2004 přes 200 000 cestujících a najela jen na této trase přibližně 60 000 kilometrů. Na soupravě 680.004 pak provedl výrobce, společnost Alstom, ve spolupráci s českou společností AŽD Praha úpravy s cílem splnit české normy elektromagnetické kompatibility. Podle dosavadního průběhu zkoušek na zkušebním okruhu u Velimi jsou úpravy účinné a vlak tak zřejmě splní příslušné normy, což umožní jeho schválení pro pravidelný provoz.
Celá tisková zpráva ČD
JRtrain
| 29.8.2005 (20:47)
| 29.8.2005 (20:47)Související zprávy

30.08.2005 (20:18)
tak jsem prohledal to fórum na ice-fanpage.de - http://f27.parsimony.net/forum66331/messages/34537.htm
cituje se tam ze směrnice evropského společenství 96/48/EG kde se píše, že za vysokorychlostní železnici se dá považovat provoz od 200km/h včetně.
Ta směrnice by měla někde na internetu být dostupná ve všech 20 oficiálních jazycích evropského společenství. Ale bude to asi hodně dlouhé čtení :-)
cituje se tam ze směrnice evropského společenství 96/48/EG kde se píše, že za vysokorychlostní železnici se dá považovat provoz od 200km/h včetně.
Ta směrnice by měla někde na internetu být dostupná ve všech 20 oficiálních jazycích evropského společenství. Ale bude to asi hodně dlouhé čtení :-)
30.08.2005 (19:05)
No vidím, že se tu vede debata, jestli 200 ano nebo ne. Já jsem někde četl informace, že oficiálně VRT jsou železnice s traťovou rychlostí 250 km/h a vyšší …
Trocha historie:
První VRT, tedy trať pro TGV byla uvedena do provozu jako první vysokorychlostní trať v Evropě mezi Paříží a Lyonem, která byla otevřená v roce 1981 byla postavena na rychlost 270 km/h.
Jedna z nejnovějších vysokorychlostních tratí uvedená do provozu v říjnu roku 2003 mezi španělskými městy Madrid, Zaragoza a Lleida umožňuje pravidelný provoz již rychlostí 350 km/h.
Tak logicky nevím, proč by měly být tratě označované jako VRT už od 200km/h, když ta "první" byla postavena na 270km/h …
************************************************************
Když jsem hledal, kde jsem se dočetl o té rychlostí "250+", tak jsem narazil na zajímavou informaci:
Z Prahy do Plzně po roce 2016 o hodinu rychleji !!! (46 minut)
… III. železniční koridor z Prahy do Chebu stavět bude stavět s parametry, aby vlaky mohly jezdit rychlostí až 250 kilometrů v hodině …
Celý článek zde:
http://www.estav.cz/zpravy/ctk/ctk647.asp
Nevíte o tom někdo něco???
A nebo jsou to jen pohromadě nesmyslně spojené 2 oficiální zprávy, že:
1. Bude se stavět III. Koridor (160km/h) a všechny koridory budou snad dokončeny cca 2016-18
2. Po roce 2016-20 se začne stavět VRT Praha – Norimberk (300km/h*)
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
Trocha historie:
První VRT, tedy trať pro TGV byla uvedena do provozu jako první vysokorychlostní trať v Evropě mezi Paříží a Lyonem, která byla otevřená v roce 1981 byla postavena na rychlost 270 km/h.
Jedna z nejnovějších vysokorychlostních tratí uvedená do provozu v říjnu roku 2003 mezi španělskými městy Madrid, Zaragoza a Lleida umožňuje pravidelný provoz již rychlostí 350 km/h.
Tak logicky nevím, proč by měly být tratě označované jako VRT už od 200km/h, když ta "první" byla postavena na 270km/h …
************************************************************
Když jsem hledal, kde jsem se dočetl o té rychlostí "250+", tak jsem narazil na zajímavou informaci:
Z Prahy do Plzně po roce 2016 o hodinu rychleji !!! (46 minut)
… III. železniční koridor z Prahy do Chebu stavět bude stavět s parametry, aby vlaky mohly jezdit rychlostí až 250 kilometrů v hodině …
Celý článek zde:
http://www.estav.cz/zpravy/ctk/ctk647.asp
Nevíte o tom někdo něco???
A nebo jsou to jen pohromadě nesmyslně spojené 2 oficiální zprávy, že:
1. Bude se stavět III. Koridor (160km/h) a všechny koridory budou snad dokončeny cca 2016-18
2. Po roce 2016-20 se začne stavět VRT Praha – Norimberk (300km/h*)
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
30.08.2005 (16:04)
JPB: ja myslím, že je to vlastně docela jedno. Jde o rychlost (nebo vlastně jízdní doby) a ne o to, jak se to jmenuje. Kdysi se o tom vedla hodně dlouhá diskuse na ice-fanpage.de, ale k jednotnému závěru se nedošlo. Pokud by byl zájem, tak bych to pro německy-mluvící mohl vyhrabat z archivu. Byly tam zajímavé argumenty a dokumenty evropských institucí, jestli je 200km/h už vysokorychlostní nebo ne.
Ale jak už jsem řekl, podle mě je to bezvýznamné slovíčkaření. U nás se tak rychle stejně jezdit nebude a modernizace Dresden-Berlin na 200km/h je taky v nedohlednu...
Ale jak už jsem řekl, podle mě je to bezvýznamné slovíčkaření. U nás se tak rychle stejně jezdit nebude a modernizace Dresden-Berlin na 200km/h je taky v nedohlednu...
30.08.2005 (13:32)
Comar:
Není to sporné, bo se to změnilo někdy letos. Nevím kdo to vymyslel a proč. Musel bych po tom pátrat, nemám čas, ale někde na netu to zdůvodnění je.
Není to sporné, bo se to změnilo někdy letos. Nevím kdo to vymyslel a proč. Musel bych po tom pátrat, nemám čas, ale někde na netu to zdůvodnění je.
30.08.2005 (13:16)
JPB: pojem "vysokorychlostní" není jednotně definován. V některých dokumentech evropské komise o rozvoji železnice se mluví o 200km/h a víc. V některých zdrojích se zase 200km/h ještě považuje za "normální" železnici. Je to sporné a nemá asi moc cenu tady rozvádět diskusi o termínech.
30.08.2005 (12:36)
Tak to je teda pěkné, že už máme kromě Pendolína i několik vysokorychlostních (slovo "rychlíkových" už se nehodí) vozů.
30.08.2005 (10:41)
Od nedávna je konvenční železnice do 190 km/h. Dříve to bylo do 200 km/h.
30.08.2005 (9:53)
Pendolino není vysokorychlostní vlak. A nebo ano? Kde je ta hranice?
30.08.2005 (2:22)
Docela by mne zajimalo, kolik vlastne to testovani uz celkove stalo...
30.08.2005 (0:27)
Drobná bota-680ka opravdu není ve zkuš. provozu od prosince 05...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










