..: Na železnici a v MHD v Bratislavě na jednu jízdenku :..
ZSSK - Železniční společnost Slovensko ve spolupráci s Dopravním podnikem Bratislava připravila novinku pro cestující, kteří do hlavního města přijedou vlakem a chtějí se dále po městě pohybovat městskou hromadnou dopravou. Od 1.9.2005 mají možnost zakoupit si v pokladně k jízdence i doplatek za použití MHD za zvýhodněnou cenu. K vybraným zpátečním jízdenkám do železničních stanic v Bratislavě získají za doplatek 32 SKK dva 30 minutové lístky pro dopravu v prostředcích MHD, příplatek ke zlevněné jízdence činí 16 SKK. Cestující nezíská 2 hmatatelné jízdenky, nýbrž si musí zpáteční jízdenku 2x p?ehnout na šířku a označit ve voze MHD. Podobnou službu nabízí již delší dobu i DB, kdy cestující s Bahncard 25/50 získá nárok na cestování hromadnou dopravou ve vybraných městech zdarma (dle podmínek stanovených DB)

CSPSV | 30.8.2005 (15:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Slovensko Bratislavský


  1 2      Zpráv na stránku:   
j p
06.09.2005 (8:21)  
Miroslav Zikmund vubec, ale vubec nepochopil. Opakuji: Neni to zadarmo a ani v Nemecku ne.
"Zadarmo" znamena ze neplatite nic. Takova MHD se pokud vim vyskytuje velice vzacne - vetsinou v malych mestech, kde by trzby sotva pokryly naklady na administrativu s nimi spojenou.

Pokud nemusite platit zvlast za MHD kdyz mate BahnCard, znamena to, ze je vase cesta s MHD jiz zahrnuta v BahnCard, a to bez ohledu na to, jaka je 'normalni' cena jednotlive jizdenky na vlak ci MHD. Vy si vazne myslite, ze DB za to nemusi odvadet prislusnym MHD ani fenik/resp. eurocent?
--------------------------------------
Me integrovana jizdenka, ktera plati (skoro) na vsechno vubec neprijde jako neco nenormalniho, pouzivam ji celkem pravidelne, 4x za mesic :)
Petr
05.09.2005 (19:47)  
Jedná se samozřejmě o návazné MHD (člověk se tedy nemůže projíždět zdarma měsíc). Jde vždy o cestu na vlak a z vlaku
04.09.2005 (23:47)  
Já tomu rozumím naprosto správně, to je replika na "jp";
to co píšete je uvedeno v každém "vlakovém průvodci";
tady jde o to, jakým způsobem dostane provozovatel MHD "tržbu" za příslušného zákazníka … stejnou fuknci
má švýcarské GeneralAbo … které platí na 18 000 km (dle prospektu) tras "švýcarského cestovního/dopravního systému" (někde jako průkaz na cca 33 - 50% slevu).
V podmínkách, kdy jsou ve veřejné hromadné dopravě osob uplatňovány principy "pickwikovského" kapitalismu, jimiž má být ohromena EVROPA si o tom, jak existuje jedna jízdenka platná u všech provozovatelů veřejné dopravy můžeme nechat zdát jako "o ideální komunistické společnosti". Je smutnou skutečností, že žádný z odpovědných či spíše nezodpovědných politiků ještě nenašel cestu, jak převzít německé a švýcarské zkušenosti … patrně proto, že by to bylo v rozporu s hloupými ekonomickými poučkami o "neviditelné ruce trhu", která řeší vše …
Ve srovnání s průměrnou nominální mzdou je u nás roční jízdenka na vlak 4 x dražší než ve Švýcarsku … ideální porovnání na tarifní vzdálenost 105 km / 104 km (Basel – Zürich) / (Pardubice / Praha). Ve Švýcarsku činí návratnost investice do GA 50 dní (2 měsíce) při denním dojíždění do zaměstnání … spočítejte si jaká je návratnost v Česku …
Podle mého názoru by roční síťová jízdenka neměla v současné době stát vice jak 9000 Kč … I kdyby se na ní jezdilo 1x týdně tam a zpět např. z Brna do Prahy, přijde jedna jízdenka na cca 87 Kč, což žádný silniční dopravce nedokáže … bohužel je to nad chápání marketinkových TOP managerů ČD …

registrovaný uživatel Gösser
03.09.2005 (10:23)  
Podrobne informace o City-Ticket vcetne FAQ jsou tady:

http://www.bahn.de/p/view/preise/bahncard/cityticket.shtml

registrovaný uživatel Gösser
03.09.2005 (10:17)  
Ad M.Z.: To je trochu jinak. Kdyz jedete vlakem nad 100 kilometru, aspon cast trasy s IC, EC nebo ICE a zaroven pouzivate BahnCard, potom mate na jizdence za cilovym mestem poznamku "+City", coz znamena, ze muzete pouzit MHD pro jednu cestu z nadrazi zdarma. A u zpatecni jizdenky muzete jet jeste zase na nadrazi. Jenze vetsinou zona platnosti "City" nepokryva cele mesto, takze napr. v Berline toto plati jen v zone "A" ohranicene S41,42 (Ringbahn).

To, co myslite, ze MHD mate s BahnCard zdarma, plati u BahnCard 100 (nebo Mobility BahnCard, jak se to jmenuje nejnoveji). Ta stoji v soucasnosti 3250,- a skutecne s ni muzete cestovat jednak ve vsech vlacich DB i v MHD v 67 mestech v SRN. Coz mi prijde jako velmi solidni nabidka, protoze za ceskou sitovou jizdenku zaplatite za rok cca 29000,- Kc (tedy za ctyri ctvrtletni) a nikde v MHD to neplati, ceska sit je nesrovnatelne mensi nez nemecka a o ICE a kvalite sluzeb jako v SRN si muzete nechat jen zdat. Navic k te BahnCard 100 dostanete pro partnera jeste zdarma BahnCard 25 a jsou tam myslim jeste nejake vyhody.
02.09.2005 (23:24)  
S tím zahrnutím ceny MHD do ceny BahnCard to snad nemyslíte vážně ? BahnCard 25 je pro II.třídu za 50 EURO, BahnCard 50 za 200 EURO. Jednoduchá jízdenka v Dreden stojí 1,7 EURO, to by toho DB moc nezbylo, kdyby ten člověk jel jenom 1x týdně … a DB platily VVO za jízdenku …
registrovaný uživatel j p
01.09.2005 (15:01)  
Pekne... jenom nechapu tu zminku o DB, vzdyt v tomto smeru maji prave DB co dohanet. Navic, neni pravda, ze by cestujici s Bahncard 25/50 ziskal narok na cestovani zdarma! To cestovani s MHD je zahrnuto v cene Bahncard (tedy nikoliv zdarma). Zadarmo ani kure nehrabe - a to ani v Nemecku.

Mnohem lepsi mi pripada system jizdneho v Dansku, kde je v cene jizdenky vzdy i mistni doprava v miste (zone) zacatku i konce cesty. A kdyz je vasim cilem mesto, kam vlak nejezdi, zadny problem, i tam lze vystavit jizdenku a pouzit kombinaci vlak + autobus.
Aby se ZSSK k tomuto systemu priblizila, musely by ty zminene 2 listky na MHD byt soucasti jizdenky bez doplatku.
01.09.2005 (9:41)  
Blava je pekne mesto, ale MHD stoji za backoru. No, aspon si clovek cestou v elektricke uzije nejaky ten adrenalin (vykolejime nebo nevykolejime?)...
registrovaný uživatel koko
31.08.2005 (21:15)  
30 min. listok stoji 18 Sk, za 30 minut sa z dubravky do race velmi tazko dostanete. Hlavne ked v spicke je interval vecsiny spojov 15 minut. MHD v Bratislave je na normalne fungovanie absolutne nepouzitelne. Esteze si pani v MHD odsuhlasili riedenie spojov od 1 septembra :o(((((
registrovaný uživatel Honnzok
31.08.2005 (11:42)  
to maj už i v Anglii a tam dostaneš kartu tu potom zasouvaš do sstému na otvíraní dveři do nástupni haly metra jinak ji ukazuješ řidiči busu nebo lístek si tam procvakneš
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko