Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha - Brzdy rychlovlaku Pendolino nesplňují podle České obchodní inspekce evropské normy. Na požádání Drážního úřadu inspekce zjistila, že plechové kryty brzdových vzduchojemů nejsou na některých místech dost silné. Výrobce vlaků, italská firma Alstom, však s tvrzením ČOI nesouhlasí. Inspekce nicméně požaduje výměnu veškerých součástek, uvedla dnes ve zpravodajství Česká televize.Podle zástupce společnosti Alstom Transport v ČR Igora Snopka tlakojemy vyhovují všem evropským normám.
České dráhy, které mají za sedm pendolin zaplatit více než tři miliardy korun, budou chtít výměnu brzdových součástek. Zástupce dodavatele řekl, že pokud bude reklamace oprávněná, budou se snažit Českým drahám vyhovět.
Zdroj : Česká televize , ČTK
JRtrain
| 5.9.2005 (23:39)
| 5.9.2005 (23:39)Zusammenhängende Nachrichten

08.09.2005 (15:40)
ad Frantisek:
7 vlacku nedokaze mavnutim kouzelneho proutku zaridit, aby "zeleznice najednou byla lepsi nez silnice". Probudte se ze sna.
7 vlacku nedokaze mavnutim kouzelneho proutku zaridit, aby "zeleznice najednou byla lepsi nez silnice". Probudte se ze sna.
08.09.2005 (15:06)
Takže platí - co je vžité u nás v rodině, když někdo moc kecá, tak se mu řekne "kecáš jako televize", nebo když jsou jeho výroky už opravdu nevěrohodné "říkali to v televizi"
08.09.2005 (15:06)
Takže platí - co je vžité u nás v rodině, když někdo moc kecá, tak se mu řekne "kecáš jako televize", nebo když jsou jeho výroky už opravdu nevěrohodné "říkali to v televizi"
08.09.2005 (6:36)
Konstatování stavu:
Jako vždy pletou média páté přes deváté. Sitace se netýká přímo brzd, ale souvisí s nimi. Lidé, kteří brzdy zkoušely vám jistě rádí potvrdí, že jsou jedny z lepších. Vůbec se závady netýkají nějakých plechových krytů brzdových vzduchojemů (docela bych je chtěl ukázat), ale vzduchových jímek (zásobníky vzduchu pro brzdy), které nejsou vyrobeny dle výkresu, jenž předložil výrobce jímek (max.odchylka tlouštky materiálu stěn jímek je cca -5%). Technicky vzato: jímka funguje, otázkou je, do jaké míry se snížená tloušťka materiálu projeví na životnosti, a bezpečnosti (nicméně tlak při trhací zkoušce vzduchojemů byl cca 50bar, což je ale 5x více, než se používá v železniční dopravě). Můj názor na věc: Jímky bude třeba vyměnit (případně jim zkrátit životnost), ale zřejmě to není nutné udělat ihned. Také se může prokázat, že výrobce jímek má pravdu a nic se měnit nebude, ale to je otázkou dalších jednání.
Jako vždy pletou média páté přes deváté. Sitace se netýká přímo brzd, ale souvisí s nimi. Lidé, kteří brzdy zkoušely vám jistě rádí potvrdí, že jsou jedny z lepších. Vůbec se závady netýkají nějakých plechových krytů brzdových vzduchojemů (docela bych je chtěl ukázat), ale vzduchových jímek (zásobníky vzduchu pro brzdy), které nejsou vyrobeny dle výkresu, jenž předložil výrobce jímek (max.odchylka tlouštky materiálu stěn jímek je cca -5%). Technicky vzato: jímka funguje, otázkou je, do jaké míry se snížená tloušťka materiálu projeví na životnosti, a bezpečnosti (nicméně tlak při trhací zkoušce vzduchojemů byl cca 50bar, což je ale 5x více, než se používá v železniční dopravě). Můj názor na věc: Jímky bude třeba vyměnit (případně jim zkrátit životnost), ale zřejmě to není nutné udělat ihned. Také se může prokázat, že výrobce jímek má pravdu a nic se měnit nebude, ale to je otázkou dalších jednání.
07.09.2005 (21:29)
A nebude to tím, že Pendolíno nežere beton a ropu.
07.09.2005 (18:53)
Ale tak to prece musi byt, zeleznice prece nemuze byt najednou lepsi nez silnice, a hrozi-li to, musi se to "nejak zaridit". Proc myslite, ze se treba na lokalkach musi brzdit na 10 i tam, kde je funkcni signalizacni zarizeni, nebo proc "jakysi predpis" na nich zakazuje bezstyk, kdyz na stejnych tratich v Nemecku je bezny... NEKDO, a to nekdo VLIVNY, na tom ma zajem. Kazdy to vi a nemusim HO jmenovat. A tomu zajmu napomaha samotna byrokracie nasich drah. Ale abych nenadaval jen na nas, treba v Polsku jsou na tom mnohem hur.
06.09.2005 (22:06)
Já jsem na tu reportáž v ČT nevěřícně zíral; rovněž jsem nepochopil, co má s "krámem" společného ČOI. Ještě bych pochopil, kdyby ČOIce nebylo po chuti že rozdíl mezi I. a II. třídou spočívá pouze v barvě sedaček nebo že tam není dostatek místa na uložení zavazadel podle podmínek článku 74 SPPO, ale že se bude vrtat do "čehosi" … Ani z toho Kodymova vyjádření nebylo jasné o co jde …
06.09.2005 (15:39)
Že to vůbec dovolili tento podvod s pendolínem.Někdo se napakoval a je za vodou a češi jen zírají co mají a je to na dvě věci......
06.09.2005 (14:12)
Já tomu moc nevěřím!
06.09.2005 (13:55)
Pokud jsou ty vzduchojemy certifikované a tedy papírově odpovídají dokumentaci a normám, tak DÚ zřejmě neměl důvod předpokládat, že jsou vadné. To by pak musel kontrolovat každou jednotlivou součástku, od toho jsou ty certifikace, odpovědnost za kvalitu jednotlivých dílů nese výrobce. Proto se asi taky obrátil na ČOI, neb ta může zahájit s výrobcem správní řízení, udělit pokutu apod. Např. v automobilovém průmyslu jsou dodávky vadných dílů na denním pořádku, jen je musí včas zachytit kontrolní procedury a nesmí se dostat do finálního výrobku, to by pak zřejmě také řešila ČOI. Nápravu si už řeší výrobce a subdodavatel mezi sebou. Média se o tom téměř nikdy nedoví, protože se vadný výrobek nedostane k zákazníkovi.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










