Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
ČD - Na krajském úřadu Středočeského kraje se počátkem srpna uskutečnilo jednání o projektu A-B Landbridge, jenž představuje vytvoření koridoru pro nákladní dopravu mezi přístavy Baltského a Jaderského moře. Jednání se kromě vedení kraje účastnili zástupci ministerstev, regionálních správ a dalších zúčastněných institucí z Itálie, Slovinska, Chorvatska, Rakouska, Německa, Polska a České republiky. Vedoucím projektu A-B Landbridge je italský region Benátsko, s nímž v loňském roce uzavřel Středočeský kraj dohodu o partnerství. Do dopravního projektu, iniciovaného právě Benátskem, se za českou stranu zapojily také Jihočeský kraj, České dráhy, a. s., a další instituce. Navrhované potřebné koridory v rámci projektu A-B Landbridge po ČR jsou dálnice D8, pražský okruh, dálnice D3 a IV. železniční koridor. Celkové náklady na účast Středočeského kraje v projektu jsou odhadnuty na 4,3 mil. Kč, z toho 75 % nákladů je hrazeno z programu INTERREG 3B CADSES Evropské unie. 25 % nákladů ve výši cca 1,1 mil. Kč je zařazeno do návrhu rozpočtu r. 2005 Středočeského kraje v kapitole 8. Délka trvání projektu je stanovena na tři roky. Cílem projektu je usnadnit rozvoj přímořské víceúčelové nákladní dopravy mezi Baltickou a Jaderskou oblastí. Dojde k vytvoření sítě vazeb mezi zúčastněnými přístavy a regiony. Víceúčelový dopravní koridor přímo propojí námořní oblasti, čímž usnadní naplnění celé řady klíčových obchodních cílů (včetně identifikace potenciálu tržních příležitostí) a pomůže přímořskou víceúčelovou nákladní dopravu začlenit do vnitrozemské přepravy. Středočeskému kraji by projekt mohl přinést další rozvoj dopravních cest a přímé napojení na severní a jižní přístavy Evropy (zejména v Jaderském, Baltském a Severním moři). Lepší dopravní podmínky mohou posílit rozvoj dalších investic. Provoz koridoru bude znamenat poptávku po nových službách a vyvolá další nová pracovní místa. Zdroj: Železničář
CSPSV | 7.9.2005 (11:45)
Související zprávy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
18.09.2005 (17:54)
Nobody: Ano, rozrazovani je problem - muzeme se dale zabyvat otazkou, zda je vyhodnejsi rozrazovani nebo prekladani "beden", asi to vyjde nastejno. Daleko horsi jsou ale navaznosti - zatimco rozrazeni muze trvat stejne dlouho jako prelozeni (rekneme okolo tech tri hodin), nenavaznost zpusobuje, ze vagon nekam prijede a tam ceka cely den, nekdy i dele, nez se dostane dal, pricemz predchozi vlak odjizdi pri prijezdu vagonu a "ujede" mu. Navic CD nejsou ani schopny garantovat spojeni, tj. neco si najdu ve vyhledavaci, ale oni to preradi bud na drivejsi vlak (a pak si uctuji stojne, kdyz to prijede moc brzy) anebo na pozdejsi, coz znacne komplikuje navazne procesy. A s tim pracujte...
Ohledne naplneni vagonu - to si myslim je problem zcela vedlejsi. Mohu-li nalozit zpoloviny naves, mohu nalozit i z poloviny vagon, na tom nic neni. Naklady pro mensi dodavky pochopitelne nepocitam, hlavni problem jsou velke kamiony na velke vzdalenosti. Ty "dodavky" by slo eventuelne resit bud vozy pro spolecnou prepravu vice zasilek, mensimi vozy nebo desetistopymi kontejnery (s nakladkou malymi jeraby postavenymi ve stanicich) - ale opravdu nemyslim, ze by male dodavky jezdici na kratsi vzdalenosti byly hlavnim problemem a duvodem pro stavbu dalnic.
Ohledne naplneni vagonu - to si myslim je problem zcela vedlejsi. Mohu-li nalozit zpoloviny naves, mohu nalozit i z poloviny vagon, na tom nic neni. Naklady pro mensi dodavky pochopitelne nepocitam, hlavni problem jsou velke kamiony na velke vzdalenosti. Ty "dodavky" by slo eventuelne resit bud vozy pro spolecnou prepravu vice zasilek, mensimi vozy nebo desetistopymi kontejnery (s nakladkou malymi jeraby postavenymi ve stanicich) - ale opravdu nemyslim, ze by male dodavky jezdici na kratsi vzdalenosti byly hlavnim problemem a duvodem pro stavbu dalnic.
10.09.2005 (16:44)
Co jsem ve spedičním skladu viděl, tak náklad průměrného kamionu by se mnohdy vešel do středně velké dodávky. Opravdu plné kamiony jsou viděl jen vzácně. A jaké manévry jsou zapotřebí, než se tahači podaří zacouvat rovně k rampě (o návěsech nemá cenu mluvit, tam to ani mistr není schopen rovně přistavit).
10.09.2005 (15:30)
To Frantisek: V prvnim odstavci pisete jen o ucelenych vlacich. A co casu zabere rozrazovani, kdyz neni vlak uceleny? Velka vetsina dopravy se presunula na silnice vedle jiz popsanych duvodu take proto, ze zasilky by casto nezaplnily ani jeden cely vagon.
10.09.2005 (15:30)
To Frantisek: V prvnim odstavci pisete jen o ucelenych vlacich. A co casu zabere rozrazovani, kdyz neni vlak uceleny? Velka vetsina dopravy se presunula na silnice vedle jiz popsanych duvodu take proto, ze zasilky by casto nezaplnily ani jeden cely vagon.
10.09.2005 (7:01)
to Adam: Je zazitym omylem, ze nakladni doprave staci bezne trate. Vetsina nakladni dopravy se odehrava po silnicich prave proto, ze soucasna zeleznicni doprava ji nedokaze konkurovat rychlosti. Pri rozvoji kontejnerove dopravy by VRT mela vyznam, nebot tak vykompenzuje narust jizdni doby zpusobeny prekladanim (tj. az 3 hodiny pri prekladani na auto a az 6 hodin pri prekladani na jiny vlak). Nevykompenzuje ho uplne, protoze uz jsme si bohuzel postavili ty dalnice, na nichz neni vzdy zacpa, ale vyrazne ho omezi. Pokud se nekdy vyrovnaji naklady na jednotlive druhy dopravy, pak se treba vyplati i vypravovani kratsich a lehcich nakladnich vlaku.
to Rail-2005: Ano, az bude dalnice, bude dostacujici i bezna trat, protoze vsichni, komu by se VRT mohla hodit, uz budou zvykli na dalnici. Krajina zaplace a my si budeme dale huntovat vlastni zivotni prostredi.
to pvo: Dtto. V Nemecku na to prisli, ale zacinaji s tim az pote, co si postavili a auty zaplnili spoustu dalnic. A u nas se chysta stejny scenar. Tohle krajine a v dusledku ani nam nepomuze. Motivem nesmi byt: "dalnice uz je obsazena, pojdte do vlaku", ale "vlak je rychlejsi, nestavme zbytecne dalnice". Uz davno je prece znamo, ze zejmena pro dalkovou dopravu je zeleznice nejvhodnejsi, ale kdo se tim ridi?
to Rail-2005: Ano, az bude dalnice, bude dostacujici i bezna trat, protoze vsichni, komu by se VRT mohla hodit, uz budou zvykli na dalnici. Krajina zaplace a my si budeme dale huntovat vlastni zivotni prostredi.
to pvo: Dtto. V Nemecku na to prisli, ale zacinaji s tim az pote, co si postavili a auty zaplnili spoustu dalnic. A u nas se chysta stejny scenar. Tohle krajine a v dusledku ani nam nepomuze. Motivem nesmi byt: "dalnice uz je obsazena, pojdte do vlaku", ale "vlak je rychlejsi, nestavme zbytecne dalnice". Uz davno je prece znamo, ze zejmena pro dalkovou dopravu je zeleznice nejvhodnejsi, ale kdo se tim ridi?
09.09.2005 (8:26)
PRCH: Síť netvoří? Tak to jsi asi neviděl Francii. Když k tomu připočítáš jih Anglie, Belgii a Nizozemí, tak už je to docela slušná síť.
No a v Německu je to zatím sice tak jak říkáš, doména zvláště sever jih, ale až bude postaveno TGV-Est a propojí se Francie s Německem, budeme moci některé německé trati do této sítě započítat.
Něco k zamyšlení. Existuje-li nabídka, zvýší se i poptávka. Bude-li jednou postavena VRT Praha-Nürnberg, mohu se dostat na cestovní čas Praha - Paris kolem 7h. To už je slušné. A i přesto, že to bude stát více než autem (cesta trvá 12h), zájem bude. Protože ušetřených 5h krát 2, není k zahození.
Ano, existují nízkonákladové letecké společnosti, ale ty nebudou moci svojí taktiku aplikovat věčně. Létají mnohdy s 20let a více starým šrotem, který se stává nebezpečný. Bezpečnostní politika EU bude žádat stroje mladší, tedy ve větší míře žádný sekáč, ale nové a drahé. Nízkonákladovky budou časem (horizont 5 let) nuceny radikálněji zdražit.
No a v Německu je to zatím sice tak jak říkáš, doména zvláště sever jih, ale až bude postaveno TGV-Est a propojí se Francie s Německem, budeme moci některé německé trati do této sítě započítat.
Něco k zamyšlení. Existuje-li nabídka, zvýší se i poptávka. Bude-li jednou postavena VRT Praha-Nürnberg, mohu se dostat na cestovní čas Praha - Paris kolem 7h. To už je slušné. A i přesto, že to bude stát více než autem (cesta trvá 12h), zájem bude. Protože ušetřených 5h krát 2, není k zahození.
Ano, existují nízkonákladové letecké společnosti, ale ty nebudou moci svojí taktiku aplikovat věčně. Létají mnohdy s 20let a více starým šrotem, který se stává nebezpečný. Bezpečnostní politika EU bude žádat stroje mladší, tedy ve větší míře žádný sekáč, ale nové a drahé. Nízkonákladovky budou časem (horizont 5 let) nuceny radikálněji zdražit.
08.09.2005 (22:02)
Basnik: To sice ano, ale neni tam dost cestujicich na to aby kazdou hodinu (mozna mene) mohla jet souprava podobna TGV (kapacita cestujicich).
Udrzba trati a vozidel stoji penize - tezky penize a pokud ti tam kazdou maximalne hodinu nepojede z 80% procent obsazenej vlak s kapacitou TGV, tak to proste zkrachuje.
Jestlize si na tu trat pustis neco pomalesiho, abys trat lepe vyuzil, tak celou VRT degradujes na "obycejny koridor"
A pokud se kouknes na evropske VRT, tak zadnou sit netvori, jsou to vice mene samostatne trati spojujici jednotliva velka mesta, kde je dostatek cestujicich.
Udrzba trati a vozidel stoji penize - tezky penize a pokud ti tam kazdou maximalne hodinu nepojede z 80% procent obsazenej vlak s kapacitou TGV, tak to proste zkrachuje.
Jestlize si na tu trat pustis neco pomalesiho, abys trat lepe vyuzil, tak celou VRT degradujes na "obycejny koridor"
A pokud se kouknes na evropske VRT, tak zadnou sit netvori, jsou to vice mene samostatne trati spojujici jednotliva velka mesta, kde je dostatek cestujicich.
08.09.2005 (13:35)
náš vlak není stejný příběh (on není ani stejný žánr :-), ale stále bych radši jezdil našimi B(p)ee než stát na dálnici 2 hodiny (což je třeba do Salzburgu KAŽDÝ víkend).
08.09.2005 (11:55)
"v Německu na to už přišli."
Jenomže on německý vlak je malinko jiný příběh než "náš" vlak.
Jenomže on německý vlak je malinko jiný příběh než "náš" vlak.
08.09.2005 (11:48)
Rail-2005 : ad2) : To máš sice pravdu, že až se ta dálnice postaví, tak bude plná, nicméně, pokud VŮBEC bude do té doby stát IV. koridor, tak pochybuji, že bude umožňovat průměrnou rychlost víc jak 100 km/h, je tedy otázka, zdali bude i tak tento koridor konkurenceschopný, o nabízeném komfortu z hlediska vozového parku snad už ani nemluvě....
PRCH: No pokud se nemýlím, tak úsek Praha - České Budějovice a zpět je pojížděn rychlíky od rána do večera v cca 1-2 hodinovém taktu....
PRCH: No pokud se nemýlím, tak úsek Praha - České Budějovice a zpět je pojížděn rychlíky od rána do večera v cca 1-2 hodinovém taktu....
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











