..: ČD realizují zákaznický marketingový průzkum ve vybraných vlacích mezi Ostravou a Prahou :..
ČD - Výsledky průzkumu se stanou podkladem pro stanovení konečné podoby nového produktu Českých drah vlaků SC Pendolino jezdících na trase Ostrava – Praha. Počínaje platností nového jízdního řádu (od 11. 12. 2005) hodlají České dráhy nabídnout cestujícím na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha zcela nový produkt – vlaky SuperCity Pendolino – poskytující bezkonkurenčně nejrychlejší a nejpohodlnější spojení mezi těmito městy. Provoz vlaků SC Pendolino je připravován jako zcela nová zákaznická nabídka Českých drah s tím, že kromě velmi rychlého spojení Ostravy s Prahou, s dobou jízdy přibližně 3 hodiny 20 minut, nabídnou tyto vlaky také některé zcela nové typy služeb pro cestující.

Na celkové podobě produktu SC Pendolino České dráhy v současné době intenzivně pracují. Jedním z klíčových podkladů budou přitom výsledky marketingového průzkumu, který v současnosti České dráhy realizují ve vybraných spojích InterCity, EuroCity a SuperCity na trase Ostrava – Praha. Jeho závěry by měly sehrát důležitou roli při přípravě finální podoby celé nabídky, a to především v následujících oblastech klíčových z pohledu zákazníka:

Služby poskytované cestujícím – začínající již u záměru cestovat vlakem, přes způsob nákupu jízdenek, odbavení, služby na palubě vlaku a další.
Cena a tarifní model - nastavený tak, aby nabízel vysokou přidanou hodnotu VŠEM cílovým skupinám cestujících (byznys cestující, mládež, rodiny s dětmi) – a to ve všední dny i o víkendech – za cenu, která pro ně bude vysoce atraktivní.
Marketingová strategie – oslovující efektivně jednotlivé cílové skupiny s cílem prezentovat nové spojení SC Pendolino jako nejlepší alternativu pro cestování na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha.

Zákaznický průzkum, který je realizován formou osobního dotazování profesionálními tazateli přímo ve vlacích, by měl přinést jak kvantitativní tak i kvalitativní výsledky popisující především následující oblasti: jaký typ cestujících využívá železniční spojení Ostrava – Praha, jaký je názor a očekávání cestujících od služeb poskytovaných ve vlacích mezi Ostravou a Prahou, jak využívají čas strávený na cestě, jak by vnímali rozšíření nabídky služeb, proč se rozhodují při cestách mezi Ostravou a Prahou právě pro vlak či jiný dopravní prostředek a další.
Výsledky průzkumu budou k dispozici ještě v průběhu 2. poloviny měsíce září, kdy budou vrcholit aktivity související s přípravou nového produktu Českých drah SC Pendolino do nabídky portfolia služeb pro cestující.

Zdroj : České dráhy

CSPSV | 8.9.2005 (14:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Nobody
15.09.2005 (13:07)  
To Frantisek: Nevim, jak jste dospel ke srovnavani nesrovnatelneho. Soukroma firma Metrans se samozrejme nemusi ridit celoevropskymi predpisy o obehu vozu na rozdil treba od CD. Sama si vytezuje svoje (pronajate) vozy.
A zeleznicni dalnice, odbourani byrokracie na draze atd. snad neni mozne ani komentovat. Zamyslel jste se vubec nekdy nad principialnimi rozdilnostmi sveta zeleznice a "gumovych kol".
registrovaný uživatel xyz  mail  
15.09.2005 (1:52)  
JTB:

Občas se jedná o reakce: když se vám nelíbí super-hyper-moderní a výhodné pinďulíno, tak si jezdětě 810 zpátečníci, čímž je obvykle odpůrce usvědčen z omylu a tmářství, zdrcen a umlčen.

Ale v tomto případě mám pocit, že komentář chtěl naznačit: zatímco autobusoví dopravci se více méně snaží držet krok s dobou (kdy jste naposledy potkali Š(LMD)11 v bežném provozu?), zatímco ČD pohříchu zatuhli někde v době kolem 50. - 80. let 20. st.

A nezbývá než dodat: to se teď ovšem změní, protože mají 7 nej mašinek. Takže se snad mílovými kroky blížíme někam k C935. ;) (7ks samozřejmě)
14.09.2005 (13:17)  
Frantisek: Jak jste přišel na to, že obhajuji 810? Odpuzuje cestující a ani provozně levná není, jen je levnější, než enormně drahá vozidla klaibru 742...
registrovaný uživatel Frantisek
13.09.2005 (20:59)  
K drivejsim castem diskuse:

Nobody: Nevim, kde jste vzal, ze musi v mezinarodni doprave jet kazdy druhy vagon prazdny, napriklad Metrans vytezuje vagony v obou smerech a zadne sankce za to neplati. Pokud jde o rychlost, je to spise byrokraticka zalezitost a take neexistence onech "zeleznicnich dalnic". Silnice je maji, byrokracii netrpi a jsou tedy rychlejsi. Proc nenastavit stejne podminky pro drahy, proc nestavet radeji (nebo alespon take) zeleznicni dalnice, aby byl take vlak rychly?

JTB: Pokud se budeme v regionalni doprave porad drzet 810 a srovnavat ji namisto s dobovou ŠL s modernimi autobusy, nikam se nedostaneme. Vemte radeji za priklad Regiosprinter nebo Desiro. Pochopitelne neobhajuji provoz na tratich vyhybajicich se vsem sidlum, ale leckde by stacila oprava trate pro vyssi rychlost a posunuti zastavek. A presmerovani dotaci od "kopirujicich" busu.

K aktualni casti:

Myslim, ze nastaveni ceny za Pendolino ve vysi Manazera nebo vyssi by bylo strategickou chybou. Vlak se dostava na uroven dnesnich standardnich busu, necht je tedy cena srovnatelna s nimi anebo mirne vyssi, ale ne jen pro bohate. Navic nevim, jak by CD zduvodnily provozovani "komercniho" vlaku dotovanym vozidlem - i kdyz formalne by to bylo v poradku a stat by se konecne zachoval jako akcionar...
registrovaný uživatel xyz  mail  
12.09.2005 (18:22)  
Za Kolín se omlouvám, taky jsem cvičně mrknul na IDOS, ale nenapadlo mě zkontrolovat, že mi to hodilo jako první (dál jsem nekoukal) Os přes Lysou, Nymburk...

450Kč zní hodně optimisticky, když vezmu v potaz, že obyčejné jízdné Praha - Ostrava bez příplatků je 424Kč jedna cesta. :(

Ale pravdou je, že i kdyby se to dopadlo ještě takto v mezích, stejně pojedu s manželkou za rodiči autem. Ono by to ve dvou pořád vyšlo levněji a holt asi nejsme dost na výši, abychom si mohli dovolit vlak.
registrovaný uživatel Franta007
12.09.2005 (18:01)  
To sem dával jen jako srovnání, jaký je rozdíl mezi příměstkou a dálkovou dopravou+ty traťové jízdenky a to vyjde pak cesta třeba eště levnější i na ten 1km. Abych jezdil tak by to muselo stát tak do 450. Jóó a idos ukazuje 62 km do Kolína z Hl.n. i z Masny.
registrovaný uživatel xyz  mail  
12.09.2005 (16:05)  
4x350/8x60? Kdyz vim, co mi ma vyjit... Ony pojedou soupravy pindolina vzdy (pocet paru)/2? Tedy 4x jedna cesta? Myslim, ze jich bude muset byt nepatrne vic + nejaka zaloha (taky rozdil mam-li vypraveno 7ks/vice ks)?

Kolin je neco malo pres 70 km od (centra) Prahy, coz s ohledem na nasobeni vyskoci jeste trochu vice (ca o 120 km).

Jinak jsem pocital s tim, co pripomnel nobody, ze kilometr kratsi streky je podstatne drazsi.

Pokud, jak by naznacovali hratky se jmenem a uvahy, bude cena vyssi nez Manazer, nemyslim si, ze to bude v cele delce plnejsi, nez esus na dojezdu do Kolina.

Hlavne: Pokud CD chteji provozovat neco, co budou vydavat za exkluzivni sluzbu (ani bych se hadal, zdali ji pindulak je nebo neni), tak prosim, at si poslouzi, ale at se jim to zaplati a at nikdo netvrdi, ze takova sluzba je sluzbou verejnou, ktera potrebuje dotace z verejne kasy. To je to, co me drazdi, ze kdyz ten drahy experiment nevyjde, tak se nic nestane, tedy CD, protoze vlaky prece jezdit musi, protoze je to tak spravne, tak platte.

S temi slevami jsem zvedavy. Ale kdyz by to bezplatne nemohli pouzit zeleznicari (ti mozna za drobny priplatek) a poslanci, bude to vypadat jeste hloupeji prazdne.
registrovaný uživatel franta007
12.09.2005 (15:40)  
Jó jo, ale taky 4x350=1400km/den oproti 471 8x60=480km/den a to v Kolíně je už skoro prázdná. A v 680 nebude platit asi moc slev. To jsem jen tak odhadoval oběhy, takže prosím s rezervou.
registrovaný uživatel Nobody
12.09.2005 (15:17)  
Nezapominejte take pri vypoctu trzeb s tim, ze na kratsi vzdalenosti je mnohem vyssi jizdne vztazene na jeden kilometr.
registrovaný uživatel xyz  mail  
12.09.2005 (13:08)  
Franta007:

Ale ony za to CD dostavaji kompenzace za ty PID doklady. Jinak kolik presne z cestujicich je pouziva nevi, ale pokud se nemyli, delaji se na toto tema nejake pruzkumy (take prave snad pro stanoveni vyse kompenzaci).

Do urcite miry s vami ovsem souhlasim. Primestska doprava ma k ziskovovsti samozrejme dal, nez dalkova doprava, zejmena pokud je na tak zajimave relaci, jako Praha-Ostrava.

Jinymi slovy, za urcitych okolnosti si dovedu predstavit, ze by se i regionalni doprava mohla uzivit svepomoci, byt by to nemuselo byt snadne. Ale celkem bych to ocekaval od dopravy dalkove (podobne jako u autobusu).

Zvlaste pak, pokud se ma vytvorit exkluzivni sluzba (ono jinak v ramci civilizovaneho zeleznicniho sveta pindolino az takovy zazrak neni, spise mozna tak standard malinko rychlejsiho vlaku - ne u nas se 160) pro exkluzivni klientelu (poslanci, zamestnanci CD a par tech co by na to meli a zaroven nechteji z jakehokoliv duvodu jet autem), tak bych dost nesouhlasil, ze je to vec, ktera ma byt dotovana.

Kdyz budou CD chtit, at klidne vypravuji vlak cely ze zlata, ale at to provozuji tak, ze se jim to vrati a netvari se, ze je to verejna sluzba, kterou je treba dotovat!
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko