Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha - Dle serveru Českých drah se během prvního pololetí letošního roku v meziročním srovnání dále zvýšila přesnost vlaků ČD, když dosáhla úrovně 92,3 procenta. To je o půl procenta více než ve stejném období loňského roku. Ze 2 441 712 sledovaných vlaků jelo podle mezinárodních standardů včas 2 252 859 spojů. Tato hodnota odpovídá spolehlivosti vlaků v západní Evropě, například v Německu nebo ve Velké Británii.Celá tisková zpráva ČD
JRtrain
| 19.9.2005 (13:42)
| 19.9.2005 (13:42)Zusammenhängende Nachrichten

21.09.2005 (10:22)
M: No ona totiž využívaná je. Měl byste vidět ten zmatek na Florenci po půl deváté večer, kdy se plno lidí cestujících do Brna snaží vecpat do slovenských autobusů. Většinou to do Brna stojí okolo 180,- Kč a jede to stejně jako Pannonia tři a půl hodiny bez ohledu na jízdní řád (dělají dlouhou pauzu před Brnem). To je ale klasická železniční tupost. Nikdy to jinak nebylo, tak proč by se to teď mělo měnit? Pannonie se každý bojí, přitom by stačilo, kdyby aspoň trochu propagovali poslední dva vozy, které končí v Bratislavě, ale nikdo o tom neví, takže většina chodí mezi Rumuny a má z toho pak trauma. Myslím, že jeden až dva vlaky do Brna by se večer ještě slušně uživily, především teď v době nizkonákladových letadel, které přijíždějí do Prahy pozdě odpoledne a večer. Buď jeden vlak po deváté, nebo jeden po osmé a druhý před desátou. Expresy, max tři hodiny, jinak většina raději přespí u někoho v Praze.
Kárl:
V Kolíně nestaví ani Strela a Smetana a ve směru na Brno ani Negrelli.
Ad Pannonia: :-)
Myslím, že z Brna do Jihlavy už se zase aspoň týden jezdí normálně, výluka tam není. Stačí se na Babitronu podívat na některá průměrná zpoždění - mezi Jihlavou a ČB je to dvacet minut!
Kárl:
V Kolíně nestaví ani Strela a Smetana a ve směru na Brno ani Negrelli.
Ad Pannonia: :-)
Myslím, že z Brna do Jihlavy už se zase aspoň týden jezdí normálně, výluka tam není. Stačí se na Babitronu podívat na některá průměrná zpoždění - mezi Jihlavou a ČB je to dvacet minut!
21.09.2005 (9:43)
V Koline nestavi ani Strela (tu ale nejaky genialni clovek potom smeruje na hlavni nadrazi pres Vrsovice - jako jo, jsou tam nejake upravy, ale pokud dalsi courak z Brna muze jet po normalni trase, tak nevim. Navic ty zakouti, kterymi se projizdi jsou opravdu oku lahodici...).
Pokud jde o otazku, proc posledni vlak z Prahy do Brna jede v sest odpoledne, tak tu si kladu od doby, co jsem se naucil cislice a cisla...
Mam pocit, ze ve starsim navrhu JR pro 2006 byl vlak jedouci z Prahy ve 20:00 (a mozna i pozdeji) - vlak byl skrtnut a posledni jede 18:40. (PS: posledni vlak z Brna jede v 21:15, od 2006 uz v 20:07).
Clovek by rekl, ze Praha-Brno bude vyuzivana podobne jako Praha-Ostrava (tj. rano do Prahy, vecer z Prahy), ale Brno je asi jen nevyznamna zastavka cestujicich z Prahy do Vidne, protoze stejne je to i rano (napred jede vlak z Prahy, potom az z Brna)
Pokud jde o otazku, proc posledni vlak z Prahy do Brna jede v sest odpoledne, tak tu si kladu od doby, co jsem se naucil cislice a cisla...
Mam pocit, ze ve starsim navrhu JR pro 2006 byl vlak jedouci z Prahy ve 20:00 (a mozna i pozdeji) - vlak byl skrtnut a posledni jede 18:40. (PS: posledni vlak z Brna jede v 21:15, od 2006 uz v 20:07).
Clovek by rekl, ze Praha-Brno bude vyuzivana podobne jako Praha-Ostrava (tj. rano do Prahy, vecer z Prahy), ale Brno je asi jen nevyznamna zastavka cestujicich z Prahy do Vidne, protoze stejne je to i rano (napred jede vlak z Prahy, potom az z Brna)
20.09.2005 (22:09)
1. R662 + 663 jezdí z Brna do Jihlavy odklonem přes Havlíčkův brod na místo trasy přes Třebíč a Okříšky - kdo jim jezdí, tak ví ;-)
Takže to je ten problém!
PS: Ale když si vyhledáte spojení, tak Rožmberk má v aktuálním jízdním řádu zastávky – Náměšť n.Oslavou, Třebíč, Okříšky.
2. Vindobona je asi nejrychlejší proto, že jako jediný EC nestojí ve velkoměstě s 30.000 obyvately s názvem Kolín - vlak zde pouze musí zpomalit na 50km/h, protože taková je max. povolená rychlost ;-)
3. Třeba takový R374 "(MÁV 733) Pannonia", když se vrací z Varny nebo Burgasu, tak může mít třeba 8h zpoždění - ale cestující jsou rádi, že jsou zpět doma a nezůstali trčet třeba někde v Rumunsku. Takže to nikdo neřeší :-)
4. A pokud se podívám na vlaky na trase Praha - Ostrava, tak je úplně běžné, že IC nebo EC přijede třeba do Pardubic nebo Třebové od Prahy 3-7minut dříve a pak tam jen nesmyslně čeká ;-) Pak tedy nechápu kde je problém, když koridor mezi Třebovou a Brnem byl dostavěn jako jeden z prvních …
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
Takže to je ten problém!
PS: Ale když si vyhledáte spojení, tak Rožmberk má v aktuálním jízdním řádu zastávky – Náměšť n.Oslavou, Třebíč, Okříšky.
2. Vindobona je asi nejrychlejší proto, že jako jediný EC nestojí ve velkoměstě s 30.000 obyvately s názvem Kolín - vlak zde pouze musí zpomalit na 50km/h, protože taková je max. povolená rychlost ;-)
3. Třeba takový R374 "(MÁV 733) Pannonia", když se vrací z Varny nebo Burgasu, tak může mít třeba 8h zpoždění - ale cestující jsou rádi, že jsou zpět doma a nezůstali trčet třeba někde v Rumunsku. Takže to nikdo neřeší :-)
4. A pokud se podívám na vlaky na trase Praha - Ostrava, tak je úplně běžné, že IC nebo EC přijede třeba do Pardubic nebo Třebové od Prahy 3-7minut dříve a pak tam jen nesmyslně čeká ;-) Pak tedy nechápu kde je problém, když koridor mezi Třebovou a Brnem byl dostavěn jako jeden z prvních …
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
20.09.2005 (10:25)
Chary + Radim_C
Přesně tak. Já to neberu jen v kontextu poměrů v síti ČD, ale spíš reálně. Z obecného hlediska hromadné přepravy osob je nejvytíženější relací právě Praha - Brno. Nepopírám, že se mě to dotýká osobně, do Prahy dojíždím často. Zároveň na této trase probíhá čím dál vyrovnanější soutěž mezi vlaky a autobusy. Jak na to reagují ČD (resp. MD atd.)? Dokážou sice do Prahy jet až pouhé 152 minuty, ale v nejvytíženější a nejlukrativnější čas pošlou jen obyčejný rychlík (expres Brněnský drak byl zrušen), který jede 179 minut a navíc nabírá často zpoždění. I tak jezdí plný. První EC (136) jede zrovna v čase, který už je na pracovní cesty nepoužitelný (Brno 7:51 - Praha 10:32). Jestli nebude od prosince jezdit to Pendolino z Bratislavy (v návrhu ČD je, ve slovenském není), bude to dost hloupé.
K tomu EC172 (Vindobona) - dráhy ho hodně propagovaly jako jediný nejrychlejší spoj Brno - Praha (za 2:32). Podle babitronu ale snadno zjistíme, že je to čirá fikce, ten vlak není schopen v 80% případů dojet do Prahy včas, ani když vyjíždíz Brna bez zpoždění. My drážní fanatici si to nějak zdůvodníme, ale jak to chcete vysvětit běžnému cestujícímu? Ten prostě přejde do žlutýho dobytčáku a nemá problém. Relace Brno - Praha je ve vlakovém GVD vůbec dlouhodobě dost opomíjená, ohled se bere jen na vzdálenější destinace vedoucí přes Brno. Největší průšvih je to právě z Brna do Prahy brzy ráno a nazpět večer. Donedávna jezdíval poslední vlak před noční Pannonií okolo šesté večer (Strela, Vysočina), dnes je to 20:10 couravým rychlíkem přes Vysočinu. Kde jsou expresy? Proč tu ta kategorie vůbec je? Proč po šesté večer nemohou jezdit rychlé spoje do Brna?
Přesně tak. Já to neberu jen v kontextu poměrů v síti ČD, ale spíš reálně. Z obecného hlediska hromadné přepravy osob je nejvytíženější relací právě Praha - Brno. Nepopírám, že se mě to dotýká osobně, do Prahy dojíždím často. Zároveň na této trase probíhá čím dál vyrovnanější soutěž mezi vlaky a autobusy. Jak na to reagují ČD (resp. MD atd.)? Dokážou sice do Prahy jet až pouhé 152 minuty, ale v nejvytíženější a nejlukrativnější čas pošlou jen obyčejný rychlík (expres Brněnský drak byl zrušen), který jede 179 minut a navíc nabírá často zpoždění. I tak jezdí plný. První EC (136) jede zrovna v čase, který už je na pracovní cesty nepoužitelný (Brno 7:51 - Praha 10:32). Jestli nebude od prosince jezdit to Pendolino z Bratislavy (v návrhu ČD je, ve slovenském není), bude to dost hloupé.
K tomu EC172 (Vindobona) - dráhy ho hodně propagovaly jako jediný nejrychlejší spoj Brno - Praha (za 2:32). Podle babitronu ale snadno zjistíme, že je to čirá fikce, ten vlak není schopen v 80% případů dojet do Prahy včas, ani když vyjíždíz Brna bez zpoždění. My drážní fanatici si to nějak zdůvodníme, ale jak to chcete vysvětit běžnému cestujícímu? Ten prostě přejde do žlutýho dobytčáku a nemá problém. Relace Brno - Praha je ve vlakovém GVD vůbec dlouhodobě dost opomíjená, ohled se bere jen na vzdálenější destinace vedoucí přes Brno. Největší průšvih je to právě z Brna do Prahy brzy ráno a nazpět večer. Donedávna jezdíval poslední vlak před noční Pannonií okolo šesté večer (Strela, Vysočina), dnes je to 20:10 couravým rychlíkem přes Vysočinu. Kde jsou expresy? Proč tu ta kategorie vůbec je? Proč po šesté večer nemohou jezdit rychlé spoje do Brna?
20.09.2005 (8:03)
R 876 jede opravdu zbytečně dlouho - ČD umí dojet z Brna do Prahy dojet i mnohem rychleji, ale nabízejí to v časech poměrně nevhodných pro pracovní cesty :-(
19.09.2005 (21:14)
Stará paní: nevím čemu říkáte "R876 jede hrozně dlouho a mívá zpoždění" a vezmu-li Brno-Praha hlavní-hlavní, tak 3h na 255km je normální (až lepší) ČD průměr na to, že cestou 9x staví. Slovenská Strela s pouhými dvěma zastávkami to má za 2:40. A navíc podle Babitronu to má za poslední tři neděle spíš s předstihem. EC172 s průměrnýma max 11 minutama (je pár extrémů a na Břeclav-Praha to jezdí líp...) taky není nic strašného. Ten R662 koukám že pravidelně zasekávaj až v Jihlavě, a fest, čili tam bude nějaká systémová chyba. Teď je otázkou, co tam s tím vlakem dělají, že pokaždé nabere takovou pálku. Tím neříkám, že nemusíte mít pravdu, ale příklady (až na tu Jihlavu) které jste uvedl, nejsou z nejvhodnějších.
19.09.2005 (20:39)
No nesledujou se ty, ktere prijedou pozde, padz se na ne nechce nikomu cekat. A proto je ten vysleedk tak dobry. :-D
19.09.2005 (20:06)
a co takhle vlaky nesledované? :))))
19.09.2005 (18:18)
Důležité je, jaká je hodnota maximálního zpoždění, která je považována za nulu. A taky, jestli se zpoždění měří jen v cílové stanici, nebo v každé zastávce.
19.09.2005 (16:27)
To je samozřejmě dobrá zpráva, ale na stránkách http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zp2004 to vypadá trochu jinak. K nějakému zlepšení asi dochází, ale přesto se dle mého od SRN a GB lišíme takovými těmi "vlaky hrůzy", kdy člověk do poslední chvíle neví, kdy dojede do cíle. Mám na mysli třeba R662 nebo EC172 (určitě je jich víc). Taky se podívejte třeba na R876: Podstatný je příjezd do Prahy hl. n., ale cílovou stanicí, ve které se (možná?) měří zpoždění, je Smíchov, kam po dlouhém stání na hl. n. (nebo krátkém) přijede vlak vždycky včas. Stačí mít tu mezi ČTřeb a Kolínem cca 3 minuty zpoždění a už se musí čekat na Manažer, který předjíždí, i když má předstih třeba 5 minut. R876 je jediný smysluplný ranní vlak z Brna do Prahy. Jede ale i tak hrozně dlouho a ještě mívá zpoždění. Zajímavé by bylo zveřejnit percentuelní dochvilnost u cca padesáti nejzpožďovanějších vlaků a přepočítat to na jednotlivé tratě. Lidem v takto postižených oblastech je úplně jedno, že se jinde jezdí načas.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










