..: Olympijská lokomotiva odvezla Orient-Express :..
Olympijská lokomotiva 363 078-7Praha / Cheb - Elektrická lokomotiva ř.363 078-7, která byla v úterý představena na pražském hlavním nádraží v novém reklamním kabátě propagujícím Olympijské hry a Český olympijský tým, hned ve středu odpoledne odvezla z Prahy hl.n. do Chebu legendární luxusní vlak Orient Express.
Z Prahy vlak vyjížděl ve 14:45 a do Chebu přijel v 17:50. Zde byla "olympijská" lokomotiva odpojena a po pasovém odbavení a výměně české vlakové čety za německou, odvezla v 18:10 dvojice dieselových lokomotiv ř.218 (263+203) DB zvláštní vlak do Německa.
Letos Orient Express k nám do ČR již zavítal po třetí. Na trase Břeclav - Brno - Havl.Brod - Praha - Plzeň - Cheb jej můžeme každý rok potkat celkem 4x, v květnu, červnu, září a říjnu. Svou poslední letošní jízdu vlak jede 6. a 8. října, kdy ve čtvrtek přijede z Benátek a Vídně do Prahy a v sobotu pak pokračuje přes Frankfurt do Paříže.

Foto : autor

Info : VSOE u nás


363 078-7 v čele Orient-Expressu Orient-Express v Chebu Orient-Express v Chebu Do Německa OE odjel s dvojicí lokomotiv 218

JRtrain Poslat mail autorovi | 22.9.2005 (9:11)
Related newsopen/close

More on Služby Vozidla

More from Česká republika (celá)


majkl
24.09.2005 (21:41)  
elektrifikace se připravovala v devadesátách letech. zajímavostí byl objekt napaječky(nebo podobné stavby) přesně na hranici. s tím byly krapet problémy, protože hranice neprotíná trať kolmo.
nyní trolej končí u přejezdu u sídliště skalka. elektrický postrk jezdil v době, když do schirdingu jezdily naše dráhy.
24.09.2005 (20:02)  
trať do Německa je částečně elektrifikována do "KM" kvůli možnosti elektrického postrku.
Pro DB není směr Nürnberg zajímavý, drátovat se tam v dohledné době nebude.
Registered user mike
24.09.2005 (4:07)  
aha, diky za odpovedi! netusil jsem, ze rozdil ve vykonu je tak velky. na Slezskem Semmeringu jsem se vzdy divil sachovani s priprezi kvuli "par vagonum" :)
jinak, ma ta vetev do Nemecka nejakou sanci na elektrifikaci?
Registered user bkp
23.09.2005 (9:35)  
Ne, dále do Německa elektrifikace nepokračuje.
Registered user mike
23.09.2005 (8:06)  
nevite nekdo, proc ho do Nemecka tahaly dieselove lokomotivy? ja mel pocit, ze Cheb se s velkou slavou elektrifikoval nekdy v pulce 90. let. ona elektrika do Nemecka nevede?
a proc ty 218 lokos byly dve? maji o tolik mensi vykon nez 363?
jinak sorry za mozna naivni dotazy ;)
Registered user vrbam
22.09.2005 (18:55)  
sakra ja 15min pred prijezdem vlaku do Plzne odesel :-(
22.09.2005 (18:36)  
Obávám se, že klientele Orient Expressu je celkem jedno zda jede přes PU či HB, neboť o těchto městech nic neví … a tím méně toho ví o železničních tratích kudy jedou …
Klient z řad "Eisenbahnfreund" za účelem "pokochání se tratí" nepojede takto luxusním vlakem, kde bude obtěžován livrejovými lokaji, ale pojede co možná nejpomalejším vlakem, aby toho co nejvíce viděl …
Registered user bkp
22.09.2005 (12:47)  
Souhlasím s tím, že trasa přes Havlíčkův Brod je přeci jenom zajímavější (i když i na 260/010 se dají najít pěkné pohledy).
22.09.2005 (11:58)  
Zřejmě tam je volnější kapacita, ale já osobně, kdybych použil někdy v životě takovýto typ vlaku (tedy luxusní poznávací zájezd), tak se budu zajímat kudy jede. Trasa přes HavloBrod je rozhodně o 100% - tedy 2x zajímavější než přes Pardubice.
Registered user bkp
22.09.2005 (11:34)  
Proč vlastně Orient Express jezdí přes Havlíčkův Brod a ne přes Pardubice?

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko