Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Šumperk - Pars nova na 47. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně ve dnech 3. - 7.10.2005 představí prototyp regionální motorové částečně nízkopodlažní jednotky řady 814-914 pro České dráhy. ČD vypsaly na podzim roku 2004 veřejnou soutěž na dodávku prototypu motorové soupravy pro regionální přepravu. V této soutěži zvítězila nabídka firmy Pars nova, koncem ledna 2005 byla uzavřena smlouva o dílo a započato s vlastní realizací.Souprava označená jako 814.001-4 a 914.001-3 je tvořena motorovým a řídícím vozem, které jsou na přivrácených čelech spojeny průchodem. Vznikla rekonstrukcí a modernizací motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010.
Prototyp jednotky absolvuje v měsíci říjnu 2005 některé zkoušky a měl by být ještě do konce října nasazen do zkušebního provozu. České dráhy hodlají v nejbližších letech zmodernizovat dalších cca 100 - 130 jednotek, které by pomohly vyřešit problémy se zastaralým vozidlovým parkem na regionálních tratích.
Celá tisková zpráva Pars nova Šumperk
JRtrain
| 24.9.2005 (9:31)
| 24.9.2005 (9:31)Související zprávy

29.09.2005 (22:46)
V nejnovějším železničáři je také uvedeno, že by měly být prvně nasazeny v karlovarském kraji.
27.09.2005 (23:51)
vvx:jste příliš příkrý k designerům. Design 812 je asi to nejlepší, co se na platformě 810 dalo při rozumných nákladech udělat. A barvičky? Šmankote, tak až někdo začne prosazovat estetičtější nátěry než jsou věčné proužky, tak se holt počká, až všechny soupravy prolezou HO. Tohle je fakt detail. IMHO to barevný řešení není špatný, spousta železnic předvádí větší hnusy...
27.09.2005 (20:38)
... upřesňuji: do poloprázdných dvojic. Neznám zdaleka stav všude, ale běžná kozí dráha dvě dvojice nenaplní. Jenom snad kdyby to jelo nějaký Sp nebo R, i to ČD umí, za to bych ale zodpovědným nakopal pozadí.
Ještě dodám, že Esmeralda nebyla designerský zázrak, alespoň zde byl pokus o nápad. "Ekologická" verze nátěru " vzor Franta Pádlo" je strašná. Zajímalo by mne kdy s tím to neslaným nemastným modře armádním fujtajblem naše velkolepé dráhy skončí. Myslím, že až, jak říká kolega, "poslední na nábřeží za sebou zhasne". Čím dřív to bude, tím víc drah přežije!
Ještě dodám, že Esmeralda nebyla designerský zázrak, alespoň zde byl pokus o nápad. "Ekologická" verze nátěru " vzor Franta Pádlo" je strašná. Zajímalo by mne kdy s tím to neslaným nemastným modře armádním fujtajblem naše velkolepé dráhy skončí. Myslím, že až, jak říká kolega, "poslední na nábřeží za sebou zhasne". Čím dřív to bude, tím víc drah přežije!
27.09.2005 (11:40)
Ty jednonápravový podvozky jsou dost průšvih i na slušně udržovaných tratích, natož na hrbatých lokálkách. chtělo by to dvounápravy na koncích a Jacobse uprostřed,(celkem 6 náprav) jenže by asi nastal průšvih s adhezí; aby to vyjelo do kopce, musely by být poháněné všechny nápravy. Možná, že by stačil pháněný Jacobs, ale nevím...
26.09.2005 (22:12)
ad předchozí příspěvky: připojování dalších 010 se asi konat nebude, utáhla by to akorát tak z kopce. Házet nebudou o nic míň, neb podvozek je stále stejný. Aby to trochu slušně jezdilo při slušném rozvoru, chtělo by to podvozky (rozhodně ne jednonápravové). Na motoru se také "šetřilo", pouze však v uvozovkách. Vyvařování kovošrotu, který měl mizerné parametry, už když ho vyrobili je zbytečným mrháním penězi, prací atd.. Uchovejme pár kusů pro muzejní využití, eventuálně by nějaký ten pátek mohly dojíždět na málo frekventovaných tratích, které nemají příliš šancí na nákup něčeho solidnějšího. Pars by měl raději své kapacity použít na vývoj a výrobu podvozkového vozidla jednoduché a spolehlivé konstrukce a hlavně za velmi dobrou cenu. Na nákup Desira bude mít u nás málo kdo, a tady by byla šance na slušné množství vyrobených kusů. Mě osobně by se zamlouvalo něco jako RS1, ale to je samozřejmě věc názoru.
26.09.2005 (20:42)
jo ale 012 je jen hnusnej BDtax, a mně se 812+912 nelíbí jelikož neni průchozí
26.09.2005 (17:23)
Ja si myslim ze velká část 814tek pude kam jinam než do Valašskýho Meziříčí.Taky myslim že sériový soupravy 812+(012)
912 by byly lepší.
912 by byly lepší.
25.09.2005 (23:40)
To se sice mají, ale jen v případě, když jsou na ně peníze. Když jich je málo, je rekonstrukce relevantní.
Co se týče toho prvního nasazení, někde jsem četl, že by měly jezdit jako první v Karlovarském kraji.
Co se týče toho prvního nasazení, někde jsem četl, že by měly jezdit jako první v Karlovarském kraji.
25.09.2005 (9:20)
já se netěším... mají se kupovat nová vozy...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










