Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.
2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Více informací: České dráhy
JRtrain
| 24.9.2005 (13:46)
| 24.9.2005 (13:46)Související zprávy

30.09.2005 (1:03)
Nothing: vy si fakt děláte srandu, nic jiného mě nenapadá. Pokud podle vás zúžím problém na jeden zásadní fyzikální předpoklad, pak asi nečtete víc, než dva tři řádky. Vysvětlil jsem podrobně výhody železnice, že to nečtete, je důkaz o vás...
30.09.2005 (0:23)
A jak k tomu prisel doted, kdyz jednou jel v Bee za normalni cenu a podruhe v Bee za normani cenu+60 za EC?
29.09.2005 (22:14)
Tisková zpráva:
"Pardubice se stanou městem v České republice s největší nabídkou spojení rychlovlaky pendolino"
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=28861
- to je sice pěkné, ale jak k tomu přijde obyvatel Pardubic, že jednou pojede z Prahy do Pardubic za 80,- + 60,-(IC/EC příplatek) = 140,- Kč
(Cena za cestu pendolínem, které pojede směr Wien, Bratislava)
a podruhé tímtéž Pendolínem, ale proto, že pojede do Ostravy zaplatí 80,- + 200,- (SC příplatek) = 280,- Kč
Což je přesně dvojnásobek !!! Dvojnásobná cena za co??? Za to, že vlak dále pokračuje jiným směrem ???
(Dvojnásobná cena za stejnou trasu a stejným vlakem, pouze v jiný čas)
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
"Pardubice se stanou městem v České republice s největší nabídkou spojení rychlovlaky pendolino"
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=28861
- to je sice pěkné, ale jak k tomu přijde obyvatel Pardubic, že jednou pojede z Prahy do Pardubic za 80,- + 60,-(IC/EC příplatek) = 140,- Kč
(Cena za cestu pendolínem, které pojede směr Wien, Bratislava)
a podruhé tímtéž Pendolínem, ale proto, že pojede do Ostravy zaplatí 80,- + 200,- (SC příplatek) = 280,- Kč
Což je přesně dvojnásobek !!! Dvojnásobná cena za co??? Za to, že vlak dále pokračuje jiným směrem ???
(Dvojnásobná cena za stejnou trasu a stejným vlakem, pouze v jiný čas)
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
29.09.2005 (21:39)
To JTB: Prominte, ale koncim diskusi, nebot kdyz nekdo podpira svuj argument o principialne vetsi hospodarnosti zeleznice tim, ze vse zuzi pouze na valivy odpor kol, tak mi to opravdu pripada zertovne. Totez lze rici o opirani "trivialnich zakladu mikroekonomie" o same optimalni priklady (ktere vetsinou v praxi neexistuji).
29.09.2005 (20:44)
Nothing:"To neni plosne oznaceni, to je nazor ziskany ctenim vasich prispevku."
Bezvadný. Nechcete mi říct konkrétně, čím jsem si to levičácké označení vysloužil? Cenu za SC Pendolino tu schvaluju,ČD označuju za nehospodárný moloch, se zavíráním tratí pro dva páry solo 810ek souhlasím, tak kde je problém? V tom, že vás občas nachytám na evidentních nesmyslech? Např. ž nesdílím váš názor, že je železnice ze své podstaty méně hospodárná? Tohle je absurdní, podstatou srovnání železniční dopravy a silnice je nižsí tření kola a kolejnice/vozovky a nižší průměrné náklady při náležitém vytížení. Železnice je efektivnější, hospodárnější a ekologičtější. Vysoké fixní náklady, nízké variabilní a tím pádem při vysokém zatížení i nižší náklady průměrné. Triviální základy mikroekonomie.
Ale ani díky tomu bych po její masivní podpoře nevolal, protože skutečným handicapem železnice je nestejná míra spoluúčasti dopravce na krytí nákladů na dopravní síť. Pokud tyto podmínky nenarovnámě, jsou masivní dotace z veřejných rozpočtů namístě.
Bezvadný. Nechcete mi říct konkrétně, čím jsem si to levičácké označení vysloužil? Cenu za SC Pendolino tu schvaluju,ČD označuju za nehospodárný moloch, se zavíráním tratí pro dva páry solo 810ek souhlasím, tak kde je problém? V tom, že vás občas nachytám na evidentních nesmyslech? Např. ž nesdílím váš názor, že je železnice ze své podstaty méně hospodárná? Tohle je absurdní, podstatou srovnání železniční dopravy a silnice je nižsí tření kola a kolejnice/vozovky a nižší průměrné náklady při náležitém vytížení. Železnice je efektivnější, hospodárnější a ekologičtější. Vysoké fixní náklady, nízké variabilní a tím pádem při vysokém zatížení i nižší náklady průměrné. Triviální základy mikroekonomie.
Ale ani díky tomu bych po její masivní podpoře nevolal, protože skutečným handicapem železnice je nestejná míra spoluúčasti dopravce na krytí nákladů na dopravní síť. Pokud tyto podmínky nenarovnámě, jsou masivní dotace z veřejných rozpočtů namístě.
29.09.2005 (18:03)
Bohužel dráhy se nechovají tržně, současný monopol v čase za kolik zákazníka dopraví do Prahy z Ostravy je namlsal vysokým příplatkem, že si tak nejen nevypěstují kvanta zákazníků nýbrž i jejich hrstka bude po dokončení dálnice nejen pošilhávat po bus variantě a spadne klec v rýžování za každou cenu, jak už to tak bohužel v případě dočasných zlatých dolů chodí...
29.09.2005 (17:40)
Ouuuh, OMLUVA... Spletl jsem si vas s vvx komentarem u "EP je pro urychleni liberalizace osobni zeleznicni dopravy"
Nicmene jeho predstavu jste oznacil za rozumny nazor a vyjadril s nim plny souhlas.
Nicmene jeho predstavu jste oznacil za rozumny nazor a vyjadril s nim plny souhlas.
29.09.2005 (11:02)
To M: Vidim, ze nectete dobre me prispevky. Jsem jen pro "ferovou cenu", kdyz nejde ani nahodou o trzni prostredi a zaroven je to verejna sluzba, proto se dotuje.
Ale podsouvat mi, ze jsem pro obsluhovani co nejvice trati, at to stoji, co to stoji - tak to jste tedy opravdu prehnal!
Ale podsouvat mi, ze jsem pro obsluhovani co nejvice trati, at to stoji, co to stoji - tak to jste tedy opravdu prehnal!
29.09.2005 (10:56)
To M: Mozna, ze by bylo na miste, napsat, kdo konkretne chce, aby vlak jezdil i do kdejakych Kotehulek. Ne to stale schovavat za: "my chceme", "pokud chceme" atd.
29.09.2005 (10:52)
Ve vsi ucte - muj pohled (ruseni trati, zruseni jizdneho podle jakehosi tarifniho systemu, ale radeji vyzobavat trh) mne osobne prijde o dost liberalnejsi nez vas (pokud mozna ferova cena pro vsechny, obsluhovat co nejvice trati, at to stoji co to stoji)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










